okasin Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Saken er løst Dette er nesten flaut.. men en kamerat sa jeg skulle prøve å slå av og på monitor, men dette hadde jeg prøvet.. Men da jeg dro ut strømkabelen og satt den inn igjen, så var bildet der.. med rett oppløsning (1920 * 1080) pussig.. men nå virker det iallefall.. Takk for alle gode svar og ide`r.. Men det som er litt rart å tenke på nå, er at de på Elprice sa at du ikke får full HD gjennom VGA ? og det leste jeg på nettet et sted også.. men flere her har sagt at det er mulig, og det er det jo tydeligvis Takk igjen, og et riktig godt nyttår til dere alle Lenke til kommentar
gwh Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Burde kanskje tillegge i overskriften : (Stemte ikke) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan vise 1920 x 1200 glatt gjennom VGA Kabel hvis jeg må. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hva i alle dager er det du syter etter? Gitt at det er denne skjermen som linkes til tidligere i tråden så støtter den jo full HD fint. At den ikke har HDMI har ingenting med saken å gjøre da du kan fint kjøre full HD over VGA. Mangel på HDMI er forøvrig nok hvorfor den er såpass billig. -Stigma Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 vga er jo ute nå, og DVI/HDMI har overtatt . så hvorfor i det hele tatt selges skjermer som kun har VGA ingang ? i dag regnes det at en skjerm/monitor som tar (full) hd også har DVI tilkobling. dårlig gjort av Elprice siden det har vær flere saker med dem før så burde man kanskje vurdere å svarteliste dem Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 ..du kan jo starte med å lese ferdig tråden, så finner du ut at det var brukerfeil. Det selges skjermer med kun VGA av den enkle grunn at skjermene blir BILLIGERE å produsere. Og at mange ønsker å kjøpe billigst mulig.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 jeg leste hele tråden først. det var derfor jeg reagerte på det Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 jeg leste hele tråden først. det var derfor jeg reagerte på det Hva i alle dager har elprice gjort galt her egentlig? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Det elprice gjorde "feil".. var å fortelle meg at det ikke går ann å kjøre full hd via VGA, og tilbydde meg å kjøpe en dyrere modell Men ja, jeg gikk nok kanskje litt hardt ut mot Elprice, skal endre emne tittelen var kanskje litt brå der ja.. Hmm får vist ikke endret emnetittel(?) noen som kan fortelle meg om det er mulig? Men jeg har jo satt et spørsmåltegn ved elprice.. Emnetittel er jo: Elprice med jukse monitor for full HD? Men beklager Elprice jeg fikk bare litt dårlig svar fra Elprice og fikk litt "panik" for jeg hadde jo tenkt til å bruke den til et spesielt formål.. Endret 6. januar 2009 av okasin Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) http://www.elprice.no/data/skjerm/benq-22-...hd-vga-e2200hda Har du husket tilbehør? Aurora DVI-D kabel 1,8m Står ikke noe i spesifikasjonene om DVI (og det har den heller ikke), men DVI-kabel vil de gjerne selge deg med skjermen. Skikkelig kjekkaser disse Elprice Eller bare amatører. Endret 6. januar 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
okasin Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 http://www.elprice.no/data/skjerm/benq-22-...hd-vga-e2200hda Har du husket tilbehør? Aurora DVI-D kabel 1,8m Står ikke noe i spesifikasjonene om DVI (og det har den heller ikke), men DVI-kabel vil de gjerne selge deg med skjermen. Skikkelig kjekkaser disse Elprice Eller bare amatører. hehey, og god morgen.. Som jeg skrev over, så virker alt nå ALt som trengtes var å ta strømmen fra skjermen.. merkelig greier, men.. nå er alt i orden og jeg er en glad gutt igjen he he Det er ikke DVI på denne modellen, kun VGA, men får full HD som jeg trenger til mitt hjemmekino oppsett. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Jaja, fikk med meg det og er fullt klar over hvilke modeller som har VGA/DVI/HDMI. Men at de selger DVI-kabel til en skjerm som ikke har DVI-inngang synes jeg er merkelig. Men det står jo tilbehør, så kanskje de har sett for seg en litt annen bruk av den kabelen Endret 6. januar 2009 av Ninjahamster Lenke til kommentar
StureG Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Eneste han ikke vil kunne spille av med D-sub inngangen (VGA) er HD materiale som krever HDCP handshake. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Godt du fikk utnytta skjermen. Handla selv en billig skjerm rett før jul i julegave og de får opp full HD oppløsning på sin. Eneste problemet blir vel om du har blu-ray spiller i maskinen eller HD DVD, da vil ikke filmen spilles av i full oppløsning pga at skjermen ikke har den helsikes HDCP greiene som du kun får med digitalt signal ( dvi og hdmi). Men til vanlig bruk, går det finfint. Godt nyttår Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du kan likevel spille av HDCP-materiale med programmet AnyDVD, men det koster litt penger. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har de reklamert for at monitoren er klar for full HD? Vet ikke om dette gjelder monitorer, men flat-tv'er som f.eks. er merket HD Ready SKAL ha HDMI! Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Her har vi faktisk en interessant problemstilling. Hva hvis denne skjermen ikke skulle kobles til noen datamaskin, men heller en PVR eller en BD-spiller? Da er den jo komplett ubrukelig til det den er ment å brukes til. Som WhiteFire viser til er det jo "bestemt" at skal det stå (full)HD(ready) på en TV-eske så SKAL den ha minst 1 hdmi ELLER dvi inngang, i Norge. Ikke nok med det men den SKAL støtte HDCP! jmf: http://www.hjemmekino.no/guide/tv_tips.asp Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Versjonen med DVI og HDMI koster bare noen hundrelapper mer, hvis trådstarter skulle ha muligheten til å bytte. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Flere full-HD plasma- og LCD-TVer støtter ikke 1080p via PC-signal/VGA/D-Sub i det hele tatt, kun via HDMI, så jeg kan anta at det gikk litt fort i svingene for Elprice-kundebehandleren og han blandet dette sammen. Er derimot resten av kundebehandlingen riktig fremstilt virker det jo temmelig dårlig. Endret 6. januar 2009 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå