okasin Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vell i dag var jeg hos Elprice for å hente en 22" pc monitor som jeg skal bruke som extra monitor på HTPC.. DE hadde lovet at den tok full HD (1920 * 1080p).. Vell hjemme ser jeg på esken at det står full HD (1080p) på esken.. alt bra sålangt.. Pakker den opp, og plugger i kabelene.. hmm men det er bare en vga inngang, ikke noe DVI.. Men pytt den skal jo ta full HD, så jeg finner frem en VGA kabel og koppler opp.. men bildet blir ikke i full HD til tross for iherdige innstillinger påbåde skjerm og skjemkort.. 1280 * 768 er det meste jeg får.. Så jeg gir opp og ringer til ElPrice.. og de kan fortelle meg at skjermen jeg har kjøpt er på 1920 * 1080 men kan ikke vise det med VGA.. jamen?? det er jo ikke noen DVI inngang sier jeg da.. og de svarer elgant: du må bare komme inn og bytte den til en dyrere modell!! Hvor mye mer koster den da, spurte jeg.. ca det dobbelte var svaret..!! Jeg sa at da får du gi meg et godt tilbud på den.. men han sa at tilbudet er gitt, og prisen du hørte er prisen du får! Da handler jeg heller på komplett eller mpx sier jeg, og hvor han svarer "hører hva du sier, ha en fin dag! "... Flott kundebehandling? Selge en full hd skjerm, som overhode ikke har mulighet til å vise full HD? er det slik det skal være? eller er jeg helt på jordet her? Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Om du har ati skjermkort kan du prøve å gå inn i CCC og trykke force HDTV-mode og velge 1080p. Jeg vet ikke om det kommer til å fungere om kabelen er dårlig og/eller lang, men jeg spiller 720p på en 10 meter lang VGA fra clas ohlsson... Om jeg tar høyere en det får jeg beskjed "utenfor rekkevidde" Lenke til kommentar
okasin Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ja jeg har ATI kort (HD3850), problemet ligger ikke i skjermkabel, men i skjermen, som elprice sier har full HD (1920*1080p), men som ikke kan det fordi den har VGA inngang, og ikke DVI !! Det blir som om du skulle kjøpt deg nytt TV, som har full HD.. men du kan aldri se HD film på det fordi det mangler HDMI innganger.. ville du da kjøpt det tv? nei ! Utrolig dårlig markedsføring fra Elprice og BenQ.. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvilken BenQ modell er dette? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 regner med at det er denne du mener: http://www.elprice.no/data/skjerm/benq-22-...hd-vga-e2200hda? Lenke til kommentar
Thoma_S Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Ja jeg har ATI kort (HD3850), problemet ligger ikke i skjermkabel, men i skjermen, som elprice sier har full HD (1920*1080p), men som ikke kan det fordi den har VGA inngang, og ikke DVI !! Det blir som om du skulle kjøpt deg nytt TV, som har full HD.. men du kan aldri se HD film på det fordi det mangler HDMI innganger.. ville du da kjøpt det tv? nei ! Utrolig dårlig markedsføring fra Elprice og BenQ.. For det første behøver du ikke ta den tonen om du vil ha hjelp. For det andre; VGA er kapabel til å kjøre full HD. Dette gjør jeg blandt annet med min Xbox 360 med VGA adapter... Om du prøver å åpne deg opp og bli litt mer mottakelig for hjelp, så kanskje du får noen tips.. Jeg har flere tips du kan prøve, men jeg gidder ikke dette om du skal ha den tonen. Jeg forstår at du er frustrert, men det er mulig dette går an å løse.. PS: Signaturen din passer dårlig! Endret 5. januar 2009 av Thoma_S Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg kan ikke se noen plass at den støtter DVI. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=38006...led#ProductTabs Står da vitterlig at den støtter DVI og HDMI Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Lang tråd om skjermen (hvis det er en e2200hda) http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1343023 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Joda, Okasin har fått jukse monitor. Dårlig av Elprice ass... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Det står jo til og med "VGA" i tittelen til produktet. Forøvrig er spesifikasjonene listet opp her: http://www.benq.com/products/LCD/?product=...=specifications Jeg kan være enig i at Elprice (som tross alt er en drittkjede) spiller på "HD" så det holder, og at det burde ha gått klarere frem at akkurat denne modellen kun har D-Sub, men når det er sagt så har du ikke akkurat oppført deg genialt selv, og som det nevnes tidligere: det er ingen stopper for fullHD at skjermen "kun" har D-Sub inngang. Argumentasjonen "Det sto 1080p på esken, men DEN HAR JO IKKE DVI!" signaliserer derfor en meget begrenset teknisk forståelse, og selv om de ansatte hos Elprice helt sikkert deler denne, så unnskylder det ingen. Forøvrig: "juksemonitor". http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=38006...led#ProductTabs Står da vitterlig at den støtter DVI og HDMI Ja, den som heter HD støtter både DVI og HDMI, men den modellen det faktisk snakkes om her, som heter HDA, gjør ikke det. I'll repeat: http://www.benq.com/products/LCD/?product=...=specifications Endret 5. januar 2009 av josh909 Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Aha, så HDA har bare D-SUB og HD har "alt". Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skjermen tar full HD den, men støtter ikke hdmi. Har de elprice fortalt deg det? Nei. Jeg skjønner selv selgeren som sier du kan ha en fin dag når du sier du skal handle et annet sted. Specsa til tven står på Benq's sider. Du har fått nøyaktig hva du betalte for. Du må nok kjøpe en dyrere vga kabel. Så spørsmålet er om du tjente noe på å gå for den billigste skjermen. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er nå uansett en jukse monitor Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er ikke dette sinnsykt billig? https://prisguiden.no/product.php?product_id=101200 Eller er bare jeg lite oppdatert på skjermpriser nå til dags? Hadde tenkt meg en 22"-24" med full HD til primært spilling men mulig denne suger til det? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er ikke dette sinnsykt billig? https://prisguiden.no/product.php?product_id=101200 Eller er bare jeg lite oppdatert på skjermpriser nå til dags? Hadde tenkt meg en 22"-24" med full HD til primært spilling men mulig denne suger til det? Sjekk den lenken jeg postet til tråden på [H] forums. Mange som prater om den der. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg får fint kjørt opp til 2048x1536 på min gamle CRT via VGA. Er ikke grensesnittet det står på. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ja jeg har ATI kort (HD3850), problemet ligger ikke i skjermkabel, men i skjermen, som elprice sier har full HD (1920*1080p), men som ikke kan det fordi den har VGA inngang, og ikke DVI !! Det blir som om du skulle kjøpt deg nytt TV, som har full HD.. men du kan aldri se HD film på det fordi det mangler HDMI innganger.. ville du da kjøpt det tv? nei ! Utrolig dårlig markedsføring fra Elprice og BenQ.. For det første behøver du ikke ta den tonen om du vil ha hjelp. For det andre; VGA er kapabel til å kjøre full HD. Dette gjør jeg blandt annet med min Xbox 360 med VGA adapter... Om du prøver å åpne deg opp og bli litt mer mottakelig for hjelp, så kanskje du får noen tips.. Jeg har flere tips du kan prøve, men jeg gidder ikke dette om du skal ha den tonen. Jeg forstår at du er frustrert, men det er mulig dette går an å løse.. PS: Signaturen din passer dårlig! hmm "den tonen" om du oppfattet skrivet mitt som "agresivt" eller lignende, så beklager jeg.. det var faktisk ikke meningen, men jeg hadde min datter på fanget, og prøvde å fatte meg i korthet, siden hun var trøtt og lei.. Ting kan fort missforståes i korte meldinger Det var ikke meningen å virke krass.. PS: signaturen min? Finnes ikke problemer, bare løsninger? he he Løsningene finner jeg jo her sammen med dere Takk for alle svar så langt.. På esken står det: BenQ E2200HD Full Hd 1080P Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvis det er E2200HD og ikke E2200HDA så er det enten feil produkt i esken eller feil eske til produktet. Så det ut som om skjermen var tatt ut av esken før, eller virket det som om du var den første som åpnet den? Hva står det på fakturaen? Hva er det egentlig du har kjøpt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå