magma_81 Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg har delt ADSL'en med en svitsj mellom tre maskiner. Det jeg lurer på er om det er mulig å nekte en port på svitsjen tilgang til adsl-modemet, eller evt. angi hvem som skal ha mest båndbredde (20%, 20% og 60% feks). Håper på noen kloke svar. Magnus Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Funker dårlig med en switch.. Ruter derimot eller en proxy server kanksje <-- hadde vært tingen !! Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 19. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2002 er det sånn som situasjonen er i dag, at svitsjen fordeler 33% av båndbredden hvis alle belaster modemet maks? magnus Lenke til kommentar
Wernicke Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Men nå skal det nå godt gjøres at switchen går på max ytelse på en skitten ADSL linje. Ta å lag en linuxbox med 2 nettverkskort, 2.4 kjerne og IP-tables. Da kan du iallfall velge hvem som skal ha internett. Så tar du å lærer deg litt QOS slik at du får bestemme hvor fort det skal gå. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Uansett går det fort med svitsjen. Det er ikke så farlig med litt tap mtp at jeg har 8 mbits linje. Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå