Gå til innhold

E71 med skurring i høytaler, Expert sa nei.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk en ny mobil før jul, en E71. Når jeg ringer med den så hører jeg i høytaleren (som man legger inntil øret) at det skurrer når noen prater, høres ut som en 80 talls telefon eller en sprengt høytaler.

Dette gjør det veldig vanskelig å høre den andre personen prate. Før jeg dro til Bergen i julen så fikk jeg den som kjøpte mobilen til meg å dra innom expert med problemet, slik at jeg kunne benytte meg av Nokia sin 7 dagers returett å få en ny mobil. Expert testet telefonen der inne og hørte ingen ting, og de skylte på at jeg bor i rekkehus med mange telefoner og trådløs internett sendere som gjør at det blir slik.

Når jeg da kom hjem og testet telefonen så var det fortsatt samme problem, selv om jeg ringte når jeg stod midt ute på et jordet!. Min bror har en E51 og har ikke problemer med dette i huset eller ute. Det skal også merkes at jeg ikke kommer på WLAN med denne telefonen hjemme selv om min bror gjør det med sin E51. Nå er selvfølgelig telefonen for "gammel" til å bytte via 7 dagers "defect on arrival" til Nokia.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, skal jeg dra inn igjen også må de da evt "reparere" den? Eller prøve å få den byttet inn til en ny telefon siden de egentlig ikke gjorde dette forrige gang? Dette er veldig surt, siden dette er en såpass fin mobil men jeg er avhengig av å kunne snakke i den. Formodig fungerer handsfree headsettet som fulgte med plettfritt, så noe må være galt. Har lest etter erfaring på dette forumet at en person til hadde problemer med dette i ørehøytaleren, og han fikk byttet den med en gang i en ny telefon.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å nevne det med DOA. Det er noe Nokia tilbyr sine forhandlere, ikke noe en kunde kan kreve.

Når det kommer til problemet ditt kan det ofte skyldes litt støv på høyttaleren. Hvis det ikke er det er evt. en reparasjon løsningen. Har du latt andre prøve telefonen og se om de reagerer på dette? (tenkte bare at ikke alle telefoner har lik høyttaler, så den du har nå behøver ikke være like klar som den forrige)

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det med DOA. Det er noe Nokia tilbyr sine forhandlere, ikke noe en kunde kan kreve.

Når det kommer til problemet ditt kan det ofte skyldes litt støv på høyttaleren. Hvis det ikke er det er evt. en reparasjon løsningen. Har du latt andre prøve telefonen og se om de reagerer på dette? (tenkte bare at ikke alle telefoner har lik høyttaler, så den du har nå behøver ikke være like klar som den forrige)

Trodde man kunne kreve det om det var noe galt. Ja min bror har prøvd den, min mor, min kjæreste og flere venner. De synes det er skikkelig dårlig, spesielt for en så kostbar telefon. Jeg har prøvd å fjerne støv med flere metoder(ikke å åpne telefonen) som jeg leste på en nettside. Det er skikkelig skurring og man hører nesten ikke hva personene på den andre sier.

Lenke til kommentar

Årsaken er vel at Nokia gir pokker i kvalitene på telefonene.

Har selv en n82 som slo seg av helt tilfeldig etter 9 måneders bruk.

Leverte den inn og fikk beskjed at den var vannskadet.

Telefonen var tatt med på tur ja, men aldri fysisk i kontakt med vann.

Fikk valget å glemme telefonen eller betale løsepenger. +300,00 for å få den tilbake.

Greit når Nokia har en slik holdning til sine kunder.

Lag telefoner som ikke tåler vanlig bruk.

Nå er jeg tilbake i Sony Ericsson sporet igjen.

Bruker en telefon som virklig glapp ned i vann og ble tatt opp igjen.

Funker helt ok nå 2 år etterpå.

Lenke til kommentar

Fikk valget å glemme telefonen eller betale løsepenger. +300,00 for å få den tilbake.

Er ikke Nokia som sier at den har "Vannskader"!

Har en kompis som eide en samsung. Leverte den inn til Elkjøp og de sa det var "vannskade"!

Det var det jo KLART IKKE!.

Dette har også hendt med andre merker.

Dermed ERGO! Det er et VERKSTED som ser på telefonen, ikke NOKIA sitt verksted!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264

Hadde samme problemet. Byttet i dag. Riktignok 9 dager etter, for jeg sa jeg "trodde" det var 7 dager siden helt til ekspeditøren fant det ut - når jeg stod med erstatningen i hånden. :p

Det var da synd...

Lenke til kommentar

Er ikke Nokia som sier at den har "Vannskader"!

Har en kompis som eide en samsung. Leverte den inn til Elkjøp og de sa det var "vannskade"!

Det var det jo KLART IKKE!.

Dette har også hendt med andre merker.

Dermed ERGO! Det er et VERKSTED som ser på telefonen, ikke NOKIA sitt verksted!

Det er et lite hvitt klistremerke på toppen av batteriet, og vandligvis ett inne i selve tlf. Det blir rosa om det har vært i kontakt mer fukt. Dette er det de ser etter når de sier det er fuktskade. Smart å sjekke dette før man leverer tlf. in.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...