Gå til innhold

Hvilket os burde eg bruke til ein server?

MrBBs

Anbefalte innlegg

Skal ha den som backup, film lagring og anna lagring som ein ikkje trenger å ha internt i gamer / work maskinen...

Har win server 03 gratis.. veit ikkje om eg vil få win update, men har tilgang til det os'er ivertfall.

Linux er jo free ware, så ikkje noe problem det heller, men har 0 peiling på det os'et

Solaris.. kommer ikkje til å bruke det med det første! sida eg ikkje kan det med terminal..

Så dere server guru'er som sitter der ute! kva mener dere er det beste, mest spennende og kjappeste os'er? liker litt (litt) utfordringer.. men ikkje alt for masse.

Så køyr på med diskusjoner og innlegg folkens =)

Edit: skriveleif

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kopi er vel ikkje lovlig når det gjelder windows da xD

men har guide til for eksempel Kubuntu som vist nok kunne brukes. som da også er lett, men veit ikkje heilt enda kva eg skal gå for.. maskinen er på vei snart, så trenger OS rett etter eg er ferdig med å montere den :p

Lenke til kommentar

Installer win2003 siden du allerede har det. Etterpå kan du jo installere vmWare server og deretter kan du jo installere alle OS du måtte ønske. Hos meg kjører jeg windows home server og vmWare med diverse linux utgaver. Funker helt topp. Husk at jo mer ram jo bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...