thamule Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei. Eg og 3 andre delar leiligheit og har ei kontrakt på den. Eg vil no flytte ut og vil sei opp. Vi har standard utleigekontrakt frå Forbrukerrådet, men der det står oppsigelsestid har vi skreve 1 månad i feltet. Men det er ikkje spesifisert om det er frå dato til dato eller frå den 1. i månaden etterpå. Slik ser det ut: Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Oppsigelsestid er alltid fra utløpet av inneværende kalendermåned. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Så eg har i praksis nesten 2 månadar oppsigelsestid, sidan det no berre er 5. januar? Endret 5. januar 2009 av thamule Lenke til kommentar
Panter Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Oppsigelsestid er alltid fra utløpet av inneværende kalendermåned. Det er helt feil. Bytt ut ordet "alltid" med "ofte" eller "normalt". Endret 5. januar 2009 av Panter Lenke til kommentar
thamule Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Oppsigelsestid er alltid fra utløpet av inneværende kalendermåned. Det er helt feil. Bytt ut ordet "alltid" med "ofte" eller "normalt". Korleis veit eg kva eg har? Eg har jo standardkontrakt der det er fyllt ut 1 månad i feltet, men det er ikkje presisert om det er frå utøpet av inneværande månad. (Sjå bilde) Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Om ikke annet er beskrevet i kontrakten din, er det fra neste månedskifte du kommer til, oppsigelsestiden begynner å løpe. Men du kan jo kanskje ha en fleksibel og hyggelig utleier... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Oppsigelsestid er alltid fra utløpet av inneværende kalendermåned. Det er helt feil. Bytt ut ordet "alltid" med "ofte" eller "normalt". Det er nok riktigere å bytte ut "alltid" med "alltid, med mindre noe annet er spesifisert", Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå