Mokko Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg mista min SE K530i i snøen på hytta nå i ferien (:! og ser litt på SE K850i.. Den har fått masse skryt osv, men er den fortsatt en telefon som kan heve seg, etter å ha vært på markedet i over ett år? Nå har prisen gått ned til et akseptabelt nivå (rundt 2500?), så om det ikke finnes noen bedre under 3000, så går jeg sannsynligvis for denne. Den er tjukk, men jeg liker faktisk sånne mobiler. Mobiler som W890i som broder'n har, synes jeg blir for tynt, faktisk. Men er denne for tjukk? Er det ubehagelig å ha den i lommen (nå tenker jeg både en "slakk joggebukse-lomme" og en "stram olabukse-lomme)? Ok, den har bra kamera, men hvordan er det med alt det andre? Kan den feks hevde seg mot en Walkman-telefon på musikkfronten? Jeg er egentlig ikke veldig, veldig interessert i kameraet, men det hadde vært fint å kunne legge igjen digitalkameraet på ferier ol. Er det andre alternaltiver til K850i? Vil helst ha en "normal" telefon, ikke "brett opp" eller skyving. Takker for svar. Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 den som har tatt over for k850i er c902i. den er fin den =) HER Prisen kommer litt ann på hvilket abonomang du skal ha Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 K850i er en håpløs telefon om man tenker brukervennlighet. Jeg hadde min noen få uker før jeg ikke orket mer av de harde tastene kombinert med tre touch menytaster som man må trykke fjærlett på. Dog er kameraet på K850i veldig bra. Nå har jeg en c702i privat og c902i på jobben og jeg må si at c902i er den beste av de tre. Dog er ikke kamera like bra som for K850i og nummertastene er litt rare, men telefonen er slank og lekker og tar ok bilder. Anbefales. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 den som har tatt over for k850i er c902i. den er fin den =) HER Prisen kommer litt ann på hvilket abonomang du skal ha Hmm.. men da må vi også opp en 500 kr i pris... Og spesifikasjonene ser da ganske like ut..? Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 de er i grunn ganske like, men c902i vil jeg påstå å si er en bedre tlf. de 500kr er nok verdt det:P men spørs hvilket abonomang du velger. et dyrere abonomang = en billigere tlf Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Var ute en tur nå, og hverken Elkjøp, Telekiosken eller Spaceworld hadde den, og to av dem sa dessuten at den ikke selges mer.. Jeg fikk se på C902, men jeg synes ikke den var så altfor fin med de touch-knappene på siden. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Det merkelige var også at i hvertfall to av butikkene jeg var i hadde K810i, men ikke K850i, og den førstnevnte skal vel være forgjengeren, altså at K850i er den "oppgraderte" versjonen? Noen som vet om et sted i Oslo der du kan få SE K850i? Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er en grunn til at SEMC reklamerer for K810 og ikke K850. K850 er en model som ha solgt dårlig, og som det har vært endel trøbbel med. byggekvaliteten er heller ikke noe å hoppe i været for, T650 kan være et alternativ, K770, evt K810, bra allroundere alle sammen. utover disse blir det å kikke på C902, evt C702, evt ta en mellomting, siden kamera ikke betyr allverden, W760, W910, evt W595. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Sier bare deg en ting: Kompissen min hadde k850i, den er utrolig treig, så var jeg deg ville jeg valgt en annen. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hold deg unna K850i. Dette er en telefon det har vært uendelig mye trøbbel med, og touchknappene har vært værst. C902 er etter min mening et mye bedre valg. (Touchkanppene man bruker med kameraet er etter min mening veldig gode og brukervennlige.) Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Men det er vel bare noen få (kanskje litt vel mange) %er av mobilene som har feil, er jo ikke sånn at alle har feilene heller. Er vel bare det at feil-%en er litt høyere enn vanligvis, derfor det sies at det er mye trøbbel. Jeg ser jo på kommentarene her at de som har fått en feilfri telefon digger den, og får jeg en med feil er det da bare å levere inn og få byttet? Ser at de har den i Spaceworld's nettbutikk.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Skal du ha en K850, bør du kjøpe en mobil å ha ved siden av. K850 kommer nemlig til å være en god del på service, for det må den, 3-4 ganger, hvis du skal få en ny. Og den er heelt forferdelig å bruke. C902 er derimot en kjempetelefon! Fin størrelse, enkel meny, godt kamera, og lite feil på de nye versjonene. Eneste minus er kanskje glatte taster. Mange liker ikke det, men jeg syns de er gode! Lurt av Spaceworld å selge en Telenor-låst mobil med Netcom abo forresten... Endret 5. januar 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Skal du ha en K850, bør du kjøpe en mobil å ha ved siden av. K850 kommer nemlig til å være en god del på service, for det må den, 3-4 ganger, hvis du skal få en ny. Og den er heelt forferdelig å bruke. C902 er derimot en kjempetelefon! Fin størrelse, enkel meny, godt kamera, og lite feil på de nye versjonene. Eneste minus er kanskje glatte taster. Mange liker ikke det, men jeg syns de er gode! Hmm... Er det virkelig så mye feil på dem? Det kan da ikke være feil på over 50 % av dem, ville heller tro det var rundt 5 % eller noe? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hmm... Er det virkelig så mye feil på dem? Det kan da ikke være feil på over 50 % av dem, ville heller tro det var rundt 5 % eller noe? Det er en telefon jeg ofte ser i serviceboksen iallefall. Og ofte var de på samme sted for 2 uker siden. Mye software, mye feil med skjermen, og mye feil med taster. Kan jo gå igjennom imorgen å se hvor mange % som har vært på service, tipper det er tett nærme 50. Det er iallefall såpass at man vegrer seg for å selge mobilen til kunder. Endret 5. januar 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ah, såpass ja. Men når den først virker er det jo en god telefon, så får vi se om jeg tar sjansen på at den virker eller velger en annen i stedet.. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 og får jeg en med feil er det da bare å levere inn og få byttet? Absolutt ikke. Av og til er butikken ekstra hyggelige om den er innenfor DOA-tiden, eller kanskje de har en spesiell avtale med leverandør. Kanskje går den under angreretten, men det er ingen automatikk i å få byttet telefonen på stedet. (Med unntak av angreretten i forhold til nettkjøp/telefonsalg etc.) Og når det er sagt vil jeg, nok en gang, på det sterkeste fraråde deg å kjøpe en K850i. Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg hadde min K850i i nesten et år, før jeg nettopp byttet til HTC Touch HD. Jeg likte K850i veldig godt, og hadde ingen problemer med den mobilen. Har en kompis som har samme mobil, han slet litt mer enn meg.. Så jeg var vel heldig med min eksemplar. Ligger fint i skuffen som min reservetelefon nå. Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Har lett litt nå, kan W902i være et alternaltiv? Hvordan er kameraet? Store forskjeller? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 W902i Konklusjon fra amobil test + Stort mangfold av musikkmuligheter + Svært god lydkvalitet + Avansert + Brukervennlig - Mangler dedikert inngang for 3,5 mm-hodesett - Svakt kamera - Mangler Wi-fi og GPS Ville heller valgt C902 hvis jeg var deg. Hva med Nokia N82 som er overlegent sammenlagt i din prisklassen du sikter til? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) De har slutta å selge k850i fordi det bare var tull med dem. Ikke kjøp C702 heller. Endret 6. januar 2009 av Gryterett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå