Pysj Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvem var først, og hvem somlet? Her er verdens hundre første .com-domener. Les mer Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 nesten abre sider ejg aldri har hørt om engang :O Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det jeg lurer på er hvordan de første nettsidene så ut. ~Torstein Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Slik så Symbolics.com ut "Dec 07, 1998" som er det lengste jeg kan se tilbake. Waybackarchive skal klare å se helt tilbake til 1996. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Det jeg lurer på er hvordan de første nettsidene så ut. ~Torstein Selv om det ikke finnes logger fra 80 tallet, så er det iallefall spennende å se på: http://web.archive.org/web/*/http://SYMBOLICS.COM EDIT: Thor slo meg gitt... Endret 5. januar 2009 av Tufte Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er ikke dette fredagsunderholdning? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 De fleste har begynt på jobb/skole igjen så vil heller kalle det oppmuntringsnyhet eller lignende. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Faktisk overrasket at sex.com ikke var på den lista. Beviser at selv kyberuniverset en gang var et naivt lite spedbarn. Saa kom Natten. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ey, symbolics har jeg vært inne på før. Ikke verdens mest spennende siden, men dog. En annne "spesiell" side er hjemmesiden til Xorg, x.org. Lenke til kommentar
Sigurd26 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Dere skriver at AMD var tidlig ute, men intel var jo ute før... Slik så Symbolics.com ut "Dec 07, 1998" som er det lengste jeg kan se tilbake. Waybackarchive skal klare å se helt tilbake til 1996.symbolics.com ser jo ikke så mye bedre ut i dag Endret 5. januar 2009 av Sigurd26 Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hadde trodd apple og microsoft var først. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 MS satset faktisk overraskende lite på internett i starten og var sent ute med både browser og søkemotor. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 MS satset faktisk overraskende lite på internett i starten og var sent ute med både browser og søkemotor. Mener da å huske at MS prøvde etablere sitt eget "wan", som het "the Microsoft Network" som en direkte konkurrent til Internett. Det slo vel egentlig aldri spesielt an :!: Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Faktisk overrasket at sex.com ikke var på den lista. Ble ikke registert før 1995. Edit: 1994 Endret 5. januar 2009 av ZyberZone Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Den første siden til apple som waybackmachine har registrert: http://web.archive.org/web/19961022105458/.../www.apple.com/ Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 combining 117MHz PowerPC SHIT! GAMINGPC!! omgomgomgomgomg .... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 MS mente vel i bunn og grunn at internet var en flopp. Og, MS prøvde selvfølgelig, som med alt annet, å utvikle sin egen standard som med alt annet. Hvorfor følge en standard når vi kan tukle til alt selv.... Men, man ser jo stadig hvor mye de henger etter på denne delen. IE 7 er jo fortsatt en mannsalder etter i standarder. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) MS mente at internett (web) ville bli for uoversiktlig, komplisert, tregt, rotete og med laber kvalitet uten noen sentralisert kontroll. MSN var i starten ment å være et alternativ for internett. World Wide Web skulle opprinnelig ikke brukes i det hele tatt. Sakte, men sikkert forandret de policy. Internet Explorer kom jo så sent som i august 1995, godt over ti år etter de første .com-domenene. I 1997/1998 kjøpte de opp Hotmail. Endret 5. januar 2009 av kilik Lenke til kommentar
µT. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 nesten abre sider ejg aldri har hørt om engang :O For det første: Legg fra deg ølen. For det andre, så synes jeg at det er merkelig at du ikke har hørt om f.eks Apple, IBM, HP, General Electrics, Boeing, Siemens, Nec, AMD og Philips, i å med at du leser nyheter på Hardware.no sikkert daglig. Men nå vet jeg heller ikke hvor gammel du er, og hvor nøye du følger med i markedet og slikt. (Dette er ikke ment som drittslenging, eller som en fornærmelse) Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (Dette er ikke ment som drittslenging, eller som en fornærmelse) Hva er det ment som da? Du gjør ingenting annet enn å spre negativitet. MS mente at internett (web) ville bli for uoversiktlig, komplisert, tregt, rotete og med laber kvalitet uten noen sentralisert kontroll. 1 poeng til MS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå