Gå til innhold

Acer Aspire 8930G-FPS problemer


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en Acer Aspire 8930G til jul. Er ikke helt fornøyd

med den, grunnet av at FPSen finner på å synke helt plutselig ned til 4-20. Da blir det helt umulig å spille. Det gjelder både WoW og CoD4.

Når jeg spiller WoW så er jeg på kun 60-85 fps, noe som ikke er godt nok (for meg). Forventet meg noe bedre, siden den kostet 14.000 kr.

 

Hva skal jeg gjøre?

BTW så blir lyden skurrete når jeg både spiller wow og hører på musikk.

Takk for tips :thumbup:

Endret av kaketrollet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkortdriver bruker du?

 

Hvorfor er ikke 60-85 godt nok? Virker ikke som om linken din virker, men har ikke den laptopen 9700M GT? Trur ikke du kan forvente noe mer av det. At den dropper så mye i FPS kan være fordi du kjører noe i bakgrunnen som av og til krever mye cpu? Virusprogram eller noe.

 

Se om det er noen oppdatert lydkortdriver for å fikse skurringa.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Har sett på den selv, men er fryktelig usikker pga den høye oppløsningen. Kjører du i 1900x1080? Hvis ja, så kan du kanskje ikke forvent noe særlig høyere FPS en det du beskriver selv med 9700M GT. Men 60fps er jo mer en nok i WoW. Kjør en battle i Winterspring rundt ettermiddagen, da har du en rimelig god test på hva den kan takle (her skjer det mye)..vil gjerne vite hva den klarer selv......

 

Skurring I lyd i wow..merkelig, det hadde jeg med min forrige PC. Ble aldri kvitt det før jeg byttet mobo (ikke bærbar).

Endret av boosting
Lenke til kommentar
Hei.

Har nettopp kjøpt meg en Acer Aspire 8930G til jul. Er ikke helt fornøyd

med den, grunnet av at FPSen finner på å synke helt plutselig ned til 4-20. Da blir det helt umulig å spille. Det gjelder både WoW og CoD4.

Når jeg spiller WoW så er jeg på kun 60-85 fps, noe som ikke er godt nok (for meg). Forventet meg noe bedre, siden den kostet 14.000 kr.

 

Hva skal jeg gjøre?

BTW så blir lyden skurrete når jeg både spiller wow og hører på musikk.

Takk for tips :thumbup:

 

Sånn går det når man velger en maskin med så høy oppløsning og så moderat skjermkort. Har det samme selv, men på 1440x900, COD4 er helt smooth. Men, at skjermkort på bærbare klokker ned er en kjennsgjerning. Hvilken driver kjører du, hva viser GPU-Z (regner med at du kjører det også siden du åpenbart har FRAPS) og hva slags temp er det på maskinen?

 

Acer...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg er også litt skuffet over denne pc'n. Jeg ser at du oppnår hele 60-80 fps i WoW.. Jeg ligger stort sett på rundt 20 fps og da med lave grafikk instillinger!

 

Og ja, pc'n er satt på max ytelse når det gjelder cpu, skjermkort etc. Jeg har også prøvd med forskjellige skjermkort drivere uten noen spesiell forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg spiller med strøm såklart, av instillinger i Empowering Technology står alt på MAX (cpu speed, gfx etc).

 

Har akuratt kjørt en clean install av Vista 64 bit ihåp om at det ville bli bedre, men nei. Prøvde først med gfx drivere fra Acer, så lastet jeg ned 185.20 Vista driverne.

 

Jeg får fortsatt ikke noe særlig over 20 fps :( Skjønner ikke detta altså. Har prøvd CoD4 også, og det funker heller ikke spesielt bra :(

Endret av Bmwtic
Lenke til kommentar

Lasta du ned 185.20 fra laptopvideo2go? Isåfall husket du å laste ned den modda INF fila og la den i mappa med driveren og kopierte over eksisterende INF fil?

 

Jeg vet, er sikkert ganske dumt spørsmål, men må jo bare spør =)

 

Kan det være at den blir fryktelig varm og downclocker seg med en gang? Sjekk temperaturen med HWMonitor.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Lastet ned drivere fra laptopvideo2go ja. Og husket å kopiere over den modda INF fila ja.

 

Legger ved et par screenshots så kan du se litt selv :

post-182821-1232792860_thumb.jpg

 

post-182821-1232792868_thumb.jpg

 

Når det gjelder GPU Core Clock og GPU Memory Clock så driver den å hopper fra 170Mhz - 575mhz(Core clock) og 100Mhz - 800Mhz ( Memory Clock). Virker som at den lever sitt eget liv av og til.

 

 

Når det gjelder grafikk instillinger på wow så ser de slik ut :

 

post-182821-1232793325_thumb.jpg

 

post-182821-1232793333_thumb.jpg

 

Jeg må jo kunne si at jeg synes dette er litt dårlige prestasjoner i et spill som WoW som ikke krever all verdens kraft :(

Lenke til kommentar

System kravene fra WoW til WoW:WotLK har gått opp en del også:

 

Fra:

-Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz

-1024 MB RAM

-64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above

-DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers

-6.0 GB available HD space

 

Til:

-Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

-1 GB RAM (2 GB for Vista users)

-3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM (Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better)

 

Og dette er anbefalt hardware oppsett, spilte selv i MC med GeForce FX5500 som var ganske hakkete til tider.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...