gautet Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg kjøpte meg mitt første speilreflekskamera i vår, et nikon D40 m/kit objektiv. Har tatt en god del tusen bilder siden og har nå begynt å tenke på nye objektiver. Jeg fotograferer mye natur så et makro i brennvidde ca 100 mm er på lista når sommeren nærmer seg, men for øyeblikket er fuglefotografering o.l. mer aktuelt så nå kikker jeg etter tele. Jeg er for tiden student så lommeboka er ikke så feit som den helst skulle vært. Har kokt ned min liste til to objektiver med original nikkor optikk: 1: Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55–200 mm f/4–5,6G IF-ED 2: Nikon AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Har også kikket hardt og lenge på Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-200 VR F/3,5-5,6G IF-ED, men kommet fram til at jeg pga lommeboka kanskje skal tåle objektivbytting mellom kit-zoomen og tele-zoom og evt legge de ekstra kronene i mer zoom. Har lest at Ken Rockwell snakket varmt om alt 1, men heller ikke stygt om alt 2... Jeg lurer på hva folk tenker om kjøp av tele til D40 for naturfoto. Har jeg kokt det ned til de to beste alternativene? Bør jeg bruke de ekstra kronene for å komme meg opp på 300 mm? Er det andre objektiver jeg bør vurdere (tredjepartsobjektiver)? Alle tips og råd mottas med takk! MVH Gaute Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Heisann Dette blir litt feil forum. Vi har en egen forum-seksjon for alt som måtte gjelde utstyr https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=114 Endret 5. januar 2009 av Haansi Lenke til kommentar
gautet Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Aha Takk for det. Lagt tråden i riktig seksjon nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå