Uncreative Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vet ikke om dette er det riktige forum, men fant ikke noe rett forum i forbruker og dette er vel det nermeste til våpen her. Jeg lurte på et par ting angående import av sverd til Norge. I følge tollvesenet, kan jeg importere sverd uten tilatelse frå politi/lensman, men jeg har hørt noe om avgifter på slike ting. Det jeg har tenkt å kjøpe blir på 1000-2100kr med frakt fra USA til Norge. Blir det noen flere avgifter enn desse pengene? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vet ikke om dette er det riktige forum, men fant ikke noe rett forum i forbruker og dette er vel det nermeste til våpen her. Jeg lurte på et par ting angående import av sverd til Norge. I følge tollvesenet, kan jeg importere sverd uten tilatelse frå politi/lensman, men jeg har hørt noe om avgifter på slike ting. Det jeg har tenkt å kjøpe blir på 1000-2100kr med frakt fra USA til Norge. Blir det noen flere avgifter enn desse pengene? 25% mva på totalsum + fortollingsgebyr, tror det er 190kr. Lenke til kommentar
Uncreative Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Vet ikke om dette er det riktige forum, men fant ikke noe rett forum i forbruker og dette er vel det nermeste til våpen her. Jeg lurte på et par ting angående import av sverd til Norge. I følge tollvesenet, kan jeg importere sverd uten tilatelse frå politi/lensman, men jeg har hørt noe om avgifter på slike ting. Det jeg har tenkt å kjøpe blir på 1000-2100kr med frakt fra USA til Norge. Blir det noen flere avgifter enn desse pengene? 25% mva på totalsum + fortollingsgebyr, tror det er 190kr. Dette er uannsett totol summen? Mente jeg leste at det var en toll på ting på 2-2,5.3000kr eller mer Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vet ikke om dette er det riktige forum, men fant ikke noe rett forum i forbruker og dette er vel det nermeste til våpen her. Jeg lurte på et par ting angående import av sverd til Norge. I følge tollvesenet, kan jeg importere sverd uten tilatelse frå politi/lensman, men jeg har hørt noe om avgifter på slike ting. Det jeg har tenkt å kjøpe blir på 1000-2100kr med frakt fra USA til Norge. Blir det noen flere avgifter enn desse pengene? 25% mva på totalsum + fortollingsgebyr, tror det er 190kr. Dette er uannsett totol summen? Mente jeg leste at det var en toll på ting på 2-2,5.3000kr eller mer Vet ikke om det er toll på sverd men tviler på det, uansett må du betale mva av pris + frakt.... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tror du ikke sverd må fortolles? Dataspill må da hvertfall det. Jeg vet om en ting som ikke må fortolles, og det er bøker. Uansett må (såvidt jeg har forstått) alt over 200kr fortolles, og alle varer mellom 200kr og 1000kr fortolles for et gebyr på 72kr (http://www.forbrukertipset.com/kontakt-linser-frakt-levering-tollavgift-moms-toll.asp). Såvidt jeg forstår er det 175kr på varer over 1000kr. Og så må du betale merverdiavgift i tillegg som ligger på 25%. Du kan altså gange summen du må betale i nettbutikken med 1,25 og plusse på tollavgiften for å finne det du må betale. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Leser forumemnet, og må bare spørre: Er det jakt eller fiske du tenker å bruke sverdet til? Med litt fantasi kan jeg jo se for meg jakt med sverd, men fiske? Hva slags fisk og/eller vilt er det egentlig du planlegger å nedlegge med det importerte sverdet? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har du ikke hørt om sverdfisk....? Lenke til kommentar
Uncreative Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Takk for svarene, jeg vet nok nok nå. Ok H80, som sagt, velgte jeg dette forumet fordi det kom nærmest til våpen, og skal selvfølgelig ikke bruke det til jakt/fiske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå