elektroboy Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei. Lurer på hvilken hunder som liker å være ute, også når det er kaldt. Kunne godt tenkt meg en slik hund, når jeg skal på fjellet og på turer Da passer det dårlig med en puddel :!: Bare til å skrive ned nå gutter og jenter Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei. Lurer på hvilken hunder som liker å være ute, også når det er kaldt. Kunne godt tenkt meg en slik hund, når jeg skal på fjellet og på turer Da passer det dårlig med en puddel :!: Bare til å skrive ned nå gutter og jenter Collie liker å være ute. Kjenner noen som har det og hunden dems er bare inne på natta. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hva med en Alaskan eller sibirian Husky? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Faren til ei venninne har Malamute, og den har ekstremt med jaktinstinkt. Har drept en hund, kanin og flere høns. Hvilke raser har du sett på da, trådstarter? Har du noen favoritter? Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Møtte en Alaskan Malamute på fjellet her om dagen. Makan til flott hun er det lenge siden jeg har sett. Var kjemperolig, og veldig interessert i kos, selv fra fremmede. Satt alene ute i snøen, og den klaget ikke i det hele tatt. Endret 5. januar 2009 av Karlson Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Møtte en Alaskan Malamute på fjellet her om dagen. Makan til flott hun er det lenge siden jeg har sett. Var kjemperolig, og veldig interessert i kos, selv fra fremmede. Satt alene ute i snøen, og den klaget ikke i det hele tatt. Det var en flott rase Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Faren til ei venninne har Malamute, og den har ekstremt med jaktinstinkt. Har drept en hund, kanin og flere høns. Hvilke raser har du sett på da, trådstarter? Har du noen favoritter? Har ikke sett meg ut en favoritt enda. Men likte den Malamute!! Kjekk å ha med på skitur, spesielt i oppoverbakkene, hehe. Pappa har en rottweiler nå, men det blir jo ikke det samme. De er jo ikke såå spreke som en Malamute. Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ta en titt på samojed også. Litt annen type trekkhund enn husky og malamute, men tror ikke den skal stå tilbake for noe når det gjelder skigåing og andre uteaktiviter. Tåler all slags vær og har et herlig temperament. Bra familiehunder. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du må tente på at Malamuten ikke er en typisk byhund som vil trives i ei vanlig leilighet. Den vil gjerne ha seg en hundegård utenfor som den kan være i.. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Du må tente på at Malamuten ikke er en typisk byhund som vil trives i ei vanlig leilighet. Den vil gjerne ha seg en hundegård utenfor som den kan være i.. Ja okey! Hvordan er samjoed iforhold da? Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De er ikke på langt nær så hyperaktive som så mange trekkhundsraser er, så de klarer seg helt fint innendørs. De krever selvfølgelig morsjon som alle andre hunder. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vi har selv en Grønlandshund/Siberian husky. Hører den ordet ut, løper han mot døra og skal ut Kan og gå et par timers tur der han jobber virkelig hardt, kommer inn senere og sier "Tur?" så bli han helt vill ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå