Kurt Grusom Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hei. Vi har en Dray-Tek Vigor 2500 kombinert router og modem, et adsl-abonnement fra telenor (husker dessverre ikke hvilket..) og et par-tre pc'er i huset. I følge Speedometer-teste på HW.no er vår nedlastingshastighet 1891kbit/sek, og opplastingshatigheten 522 kbit/sek. For det første - vi sliter med farta. Vanlig surfing går helt greit, problemet ligger i nedlasting av store filer etc. Jeg har aldri fått uTorrent opp i mer enn 30-40-50 kb/s nedlasting! Jeg har åpnet alle portene jeg skal, lukket alle brannmurer og stått i, men jeg får det rett og slett ikke kjappere - ei heller med kablet nett. Kan det ha noe med instillingene i uTorrent å gjøre? Eller er nettlinjen får for treg? En kompis av meg får opptil 1 mb/sek - vet dog ikke hva slags linja han har, men det er også trådløst. Hva kan være galt her? Neste greie: Jeg har PS3 og Nintendo DS. Sistnevnte går ikke på nett i det hele tatt, og førstnevnte får logget på, men får ikke koblet til andre spillere i spill som LBP osv. Dette funker helt fint hos andre med andre routere (har testet med Linksys'er flere ganger), for begge konsoller. Routerproblem? Noe som kan fikses? Tusen takk for alle svar! Endret 5. januar 2009 av Kurt Grusom Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vil anbefale deg å koble en enkelt maskin direkte til din router og koble fra alt annet utstyr. Deretter kjører du dette programmet: http://www.bredbandskollen.se/oldVersion.html Da kan du avgjøre om problemet ligger på nettlinjen eller internt (vedrørende hastigheten) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå