Gå til innhold

Kan jeg kreve omlevering etter 3. gangs skifte av hovedkort på bærbar?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

For ca 10 mnd siden gikk jeg til innkjøp av en bærbar pc, denne har jeg imidlertid hatt endel problemer med.

 

Det hele begynte med at maskinen ikke tok lading, HK måtte altså byttes. Etter denne reprasjonen, fikk jeg problemer med bluetooth modulen. Problemet besto i at maskinen ikke fant BT modulen, hverken i BIOS eller i OS'et. Jeg fikk tilsendt en ny modul, som jeg deretter skiftet selv. Dette løste imidlertid ikke problemet, så HK ble skiftet på nytt. Dette var altså andre gang HK ble skiftet. I forrige uke sluttet imidlertid pcen å virke, den var helt død. Dette førte til at hk måtte skiftes på nytt, altså for tredje gang.

 

Leverandøren har altså utbedret feil 4 ganger på min maskin.

 

Det er altså ikke samme feilen hver gang, men det er samme delen som forårsaker feilen. Hovedkortet. Kan jeg kreve omlevering, eller har jeg ikke krav på dette. Jeg ønsker ikke å heve kjøpet, fordi jeg er veldig fornøyd med maskinen, ihvertfall når den virker. 

 

Jeg har tatt kontakt med leverandøren, men de mener ikke at jeg har krav på dette. De mener jeg ikke har krav på omlevering siden maskinen virker etter at den ble reparert siste gangen. Dette har jeg imidlertid problemer med å svelge.

 

Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger dere måtte ha!

 

-Tet

 

Edit:tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Forhandler har rett på å foreta 2 avhjelpsforsøk for samme mangel. Slik jeg har forstått det, har du nå hatt følgende hendelsesforløp med din pc:

 

1. mangel: PC vil ikke lade

2. mangel: Bluetooth fungerer ikke

3. mangel: Bluetooth fungerer ikke

4. mangel: PC vil ikke starte i det hele tatt.

 

Per dags dato har altså ikke samme mangel oppstått for 3. gang. Skulle derimot bluetooth slutte å fungere nok en gang, har du krav på nytt produkt. Nå er imidlertid jeg ingen jurist, så skyt meg hvis jeg tar feil.

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Så det spiller ingen rolle om feilen lå i HK'et? Alle feilene skyldes jo på en eller annen måte at hk ikke fungerte som det skulle. Det var jo derfor det ble skiftet. Dette har de nå gjort tre ganger, siste gang i dag. Regnes ikke det å bytte ut et hovedkort som et avhjelpsforsøk når grunnen til feilen ligger i et defekt hovedkort?

 

 

 

-Tet

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...