Tetanus Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Heisann! For ca 10 mnd siden gikk jeg til innkjøp av en bærbar pc, denne har jeg imidlertid hatt endel problemer med. Det hele begynte med at maskinen ikke tok lading, HK måtte altså byttes. Etter denne reprasjonen, fikk jeg problemer med bluetooth modulen. Problemet besto i at maskinen ikke fant BT modulen, hverken i BIOS eller i OS'et. Jeg fikk tilsendt en ny modul, som jeg deretter skiftet selv. Dette løste imidlertid ikke problemet, så HK ble skiftet på nytt. Dette var altså andre gang HK ble skiftet. I forrige uke sluttet imidlertid pcen å virke, den var helt død. Dette førte til at hk måtte skiftes på nytt, altså for tredje gang. Leverandøren har altså utbedret feil 4 ganger på min maskin. Det er altså ikke samme feilen hver gang, men det er samme delen som forårsaker feilen. Hovedkortet. Kan jeg kreve omlevering, eller har jeg ikke krav på dette. Jeg ønsker ikke å heve kjøpet, fordi jeg er veldig fornøyd med maskinen, ihvertfall når den virker. Jeg har tatt kontakt med leverandøren, men de mener ikke at jeg har krav på dette. De mener jeg ikke har krav på omlevering siden maskinen virker etter at den ble reparert siste gangen. Dette har jeg imidlertid problemer med å svelge. Setter veldig stor pris på tilbakemeldinger dere måtte ha! -Tet Edit:tekst Endret 5. januar 2009 av Tetanus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Forhandler har rett på å foreta 2 avhjelpsforsøk for samme mangel. Slik jeg har forstått det, har du nå hatt følgende hendelsesforløp med din pc: 1. mangel: PC vil ikke lade 2. mangel: Bluetooth fungerer ikke 3. mangel: Bluetooth fungerer ikke 4. mangel: PC vil ikke starte i det hele tatt. Per dags dato har altså ikke samme mangel oppstått for 3. gang. Skulle derimot bluetooth slutte å fungere nok en gang, har du krav på nytt produkt. Nå er imidlertid jeg ingen jurist, så skyt meg hvis jeg tar feil. Endret 5. januar 2009 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Takk for svar! Så det spiller ingen rolle om feilen lå i HK'et? Alle feilene skyldes jo på en eller annen måte at hk ikke fungerte som det skulle. Det var jo derfor det ble skiftet. Dette har de nå gjort tre ganger, siste gang i dag. Regnes ikke det å bytte ut et hovedkort som et avhjelpsforsøk når grunnen til feilen ligger i et defekt hovedkort? -Tet Endret 5. januar 2009 av Tetanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå