turbosverre Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Maskinen fryser særlig ved torrentstorm og surfing samtidig, kan av og til stå et døgn når kun en ting kjører alene. Funker greit i spill og gir full effekt ved spill osv. Har reinstallert xp, drivere, flashet bios, lagt inn chipsetdrivere på nytt. Kjøpte amdx2 3800+ på bruktmarkedet her som mangler en av det små transistorene fant jeg ut, men får ikke opp feil på den, cpu-z leser to kjerner og riktige specs. Fikk vite at det kun er små spenningsvariasjoner som følge av at transistoren er borte (maks 0,03 volt), noe som ikke skulle bety noe siden transistoren bare skulle sørge for riktig spenning. Resten av systemet: Asus A8N-sli deluxe, 2 gb Geil ram, GF 8800 gts 320mb, Netgear trådløs usb adapter, Thermaltake Xaser silent 480w psu. Funket stabilt helt inntil prosessorbytte, og frysinga er helt i hytt og pine, men aldri blåskjerm/feilmeld. Har passiv northbridgekjøler, og har lurt på om det med dobbelkjerne kan være mere behov for kjøling der? Eneste (utenom hvis jeg er lurt av ødelagt cpu) jeg kan komme på. Bios skal ikke være stillt noe stramt ift timings på ram, ikke overklokket ellers heller. Noen med liknende problemer/ eller peil på løsning? Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Ingen? Endret 8. januar 2009 av turbosverre Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Har hatt lignende problemer med en gammel maskin, gå på enhetsbehandlig og sjekk om det står 3700+ elr 3800+ under prossesor. Vet ikke hva som er galt, prøvd med en annen type ram? Bytta ram funka bedre av elr annen grunn. Endret 8. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Endte med at hele dritten stoppa for godt og ikke ville reboote, enten hk, prosessor eller ram som har tatt kvelden. Budsjettløsning på problemet: Hk p5q se/r (p45), cpu E7300, 2gb corsair twin2x 6400 CL4, stabilt og greit, en god del bedre effekt enn gamle systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå