Gå til innhold

Nytt headset til musikk og film - maks ~1600kr + øreplugger

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter nytt headset. Det skal brukes på PCen med et ganske så middels innebygd lydkort (kanskje kommer jeg til å oppgradere seinere). Jeg har et par kriterier:

- Det skal være et som holder i en del år. Altså generelt god byggekvalitet og holdbarhet.

- Prisklasse maks 1600, men GJERNE lavere (jeg er ikke steinrik akkurat).

- God lydkvalitet på musikkavspilling er det viktigste. Jeg er veldig glad i god bass, så dette er ganske viktig. Det bør også funke bra på film. Jeg spiller ørlitt, men det er så lite at det er ikke viktig at det funker så voldsomt bra på spill.

- Det er behagelig å ha på seg over lengre tid.

Jeg har sett på det Beyerdynamic DT 770 Pro-headsettet, og det ser jo helt perfekt ut. Men jeg lurer litt på om dette:

1. Er verdt pengene, om jeg ikke skal bruke noen forsterker eller lignende? Det er jo egentlig i dyreste laget, men om det er virkelig bra, så ser jeg på det som en investering.

2. I det hele tatt kan drives skikkelig på et internt lydkort?

Det er jo litt dumt å kjøpe et så dyrt headsett om det funker dårlig med utstyret jeg har.

I tillegg til lukket headset er jeg ute etter øreplugger som jeg kan bruke med MP3-spilleren. Jeg gidder ikke å gå rundt med et digert headset hele tiden. :D Er det noen som har noen gode tips her? Jeg er veldig avhengig av at pluggene sitter godt i øret, slik at det ikke faller ut selv om jeg løper eller sykler. De jeg har hatt så langt (De som fulgte med MP3-spilleren bl.a.) falt rett ut etter noen meter. I tillegg er generell god lydkvalitet viktig, men aller viktigst er det at de sitter godt som nevnt.

Er det noen som har noen tips? Jeg er egentlig ganske blank på headset for å være veldig ærlig. :)

På forhånd takk!

- Hallgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...