Ueland Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Blir digg med et mer stabilt forum. Noen som kan svare meg på hvor mye plass hele Diskusjon.no (målt i gigabyte) egentlig tar? Hadde vært artig å vite Database: 15 GB, av opplastede filer brukes det nå 46 GB fordelt på rundt 200 000 vedlegg. F.eks databasen vil vi ha i RAM, så RAm er vi glad i. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ikke mer nei. Hadde faktisk tippet at databasen var på godt over 25 GB, så feil kan man ta Uansett artig å vite, Diskusjon.no er vel norges største forum nå? (Målt i antall poster altså.) Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 VG.no er nok fortsatt større. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 http://rankings.big-boards.com/?filter=all,NO Der er en liten oversikt med noen av de største norske foraene. Men kvalitet over kvantitet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ah. Hadde jeg vert jente hadde jeg blitt litt duggfrisk rundtforbi av det nederste bildet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 http://rankings.big-boards.com/?filter=all,NO Der er en liten oversikt med noen av de største norske foraene. Men kvalitet over kvantitet. "Norvegian hardware message boards" er litt misvisande etter at forumet har blitt utvida ganske mykje. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Den siden var litt misvisende når det gjaldt til rettskriving også. Endret 5. januar 2009 av -drugiS- Lenke til kommentar
huf Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Flotte bilete! Satsar på ein tilnærma smertefri overgang til det nye systemet også denne gongen. Når var den forrige store oppgraderinga, forresten? Har gått i gløymeboka mi allereie... Edit: Er Wikien på same server(e) som forumet? Har merka unormalt mykje nedetid der siste vekene. Endret 5. januar 2009 av huf Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Denne gangen kommer vi til å flytte alle tjenestene våre, så dermed vil det bli noe nedetid i forbindelse med all flyttingen. Tidligere har vi bare skiftet ut en og en server. Når det gjelder wikien så er den plassert på samme sted ja. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Veldig gode nyheter dette her, HW.no! Det siste året har det vært merkbart ustabilitet med forumet, samt HW.no. Helt siden dere skiftet utseende på forsida og oppdaterte forumet til IP.Board 2.2 stagnerte stabiliteten. Håper nå at dere kan komme opp til det nivået dere var i 2006 og 2007. Særs stabilt over lang tid etter det jeg kan huske. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dette lover godt og var på høyst tid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 dette er litt sørgelig å se på er mer hw på det bilde enn hele server rommet vårt nesten. og eneste som drives er tek.no nettverket eller hva man kaller det nå til dags. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Og hva er det du har som er så stort at du synes diskusjon.no er lite da? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg vil fortsatt ha specx! Og så detaljert som mulig. "2 ganger quadkjerner og 16GB ram" er ikke et godkjent svar, med andre ord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Og hva er det du har som er så stort at du synes diskusjon.no er lite da? ikke at diskusjon er lite, for all del. jobber i kommune, riktig ikke nok norges største, men er en god del stuff der alikevel. nyeste server der er vel fra 02 tipper jeg. er konstant lappeverk. tror de er livredd for å bruke penger på kjøpe nytt kontra å bruke formuer på fikse det nye. kjøpe ny server er fy fy, kjøpe minne til 6k + moms er helt ok Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Herlig. Vært mye kokkelimonke i løpet av min lille fartstid her på forumet. Og det er jo som å løpe i vann. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Denne gangen kommer vi til å flytte alle tjenestene våre, så dermed vil det bli noe nedetid i forbindelse med all flyttingen. Tidligere har vi bare skiftet ut en og en server. Så innleggene mine pr. dag skal begynne å falle? Men kult med nye servere. Godt nyttår også, folkens! Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Gledelig nyhet må jeg si. Har vært litt ustabilt i år, skal ikke nekte for det. Hvor mye nedetid snakker vi om når dere bytter serveren (timer, dager?)? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Gledelig nyhet må jeg si. Har vært litt ustabilt i år, skal ikke nekte for det. Hvor mye nedetid snakker vi om når dere bytter serveren (timer, dager?)? Vi snakker nok ikke mer enn minutter/timer per tjeneste. For forumets del flyttes først web-biten, det skjer uten nedetid. Det vil derimot bli nedetid når vi skal flytte databasen vår, og grunnet størrelsen på den vil det nok medføre noen timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå