Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bakstilling har låst seg helt Ford Mondeo 95

Anbefalte innlegg

Har en Ford Mondeo 95. Litt kaldt i dag, ca 12 kuldegrader. Bilen har blitt litt lite brukt i det siste, men starta opp ved hjelp av starboostern, så langt alt fint.

Begynte å kjøre og merka at bilen var stivere enn en trestokk. Foran går bilen opp og ned som den skal, men bak er det helt "låst". Jeg jekka opp bilen, og hjula går ikke litt ned som normalt når vekta frigjøres. Jeg har prøvd å hoppe litt opp og ned med min egen vekt, og det endte med at den nå står helt nede, og fjærene klarer ikke løfte den opp igjen. Ei heller kjøring på kjerreveiene her innlagt fartsdumper har hjulpet.

Bakdemperne er nyere enn de foran, og stab stag ble bytta i høst. Jeg har nå også hatt på rustløser ialle ledd så det ikke er her problemet ligger (har ikke virka lenge nok enda til at jeg vet om det hjelper).

Jeg lurer på om det kan ha kommet vann eller kondens som nå har frysi i dempern? Bilen fungerte fint forrige onsdag og da var det også kaldt. Stått i garasje siden (ikke oppvarmet).

Akkurat nå er bilen som bolta sammen bak, og siden alt fungerte helt fint til den ble parkert i garasjen forrige onsdag, må vann eller vann og salt = rust være en av årsakene. Men hvor og åssen er det store spørsmålet :)

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...