Gef Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Joda, man får ny IP automatisk ca hver 3. måned Det er jo på en måte ganske bra da... :wink: Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Har hatt av routeren i 24 timer nå...har enda ikke fått ny ip...så nå blir det vel å sende mail... Lenke til kommentar
lolly Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Joda, man får ny IP automatisk ca hver 3. måned Har hatt ngt-abb siden mai ifjor, fortsatt samme ip Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 jeg pleier å få ny ip ganske ofte. hadde forrige ip i ca 2 uker før jeg fikk ny, og jeg pleier som regel å få ny ip når jeg restarter modemet. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 jeg pleier å få ny ip ganske ofte. hadde forrige ip i ca 2 uker før jeg fikk ny, og jeg pleier som regel å få ny ip når jeg restarter modemet. Jeg har jo åpnet porter o.l. vil disse konfigurasjonene forsvinne hvis jeg restarter modemet? Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg får ny Ip av ngt hver dag, før var det en gang i halvåret, vet ikke om det hjelper, men jeg slår modemet av stort sett hver dag.... Hvem leverer bredbåndet ditt da?? Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Joda, man får ny IP automatisk ca hver 3. måned Bullshit. Det er ingen spesiell tidsramme på hvor lenge du har en dynamisk IP hos NGT. Du kan ha samme IP i to år, eller du kan få fem forskjellige på to uker. E Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hvem leverer bredbåndet ditt da?? Les tråden og finn ut. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Jeg får ny Ip av ngt hver dag, før var det en gang i halvåret, vet ikke om det hjelper, men jeg slår modemet av stort sett hver dag.... Hvem leverer bredbåndet ditt da?? Har NGT BRAVO Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg får ny Ip av ngt hver dag, før var det en gang i halvåret, vet ikke om det hjelper, men jeg slår modemet av stort sett hver dag.... Hvem leverer bredbåndet ditt da?? Unnskyld at jeg spør, men hvorfor skrur du av routeren din hver dag? Om du får ny IP eller ikke når routeren din har vært av avhenger bl.a. av hvor full ip-poolen på sentralen din er (som andre var innpå her tidligere). Hvis det er et hav av ledige adresser i din pool, skal det mye mer til at din IP er opptatt når routeren forsøker å re-claime den. E Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 jeg pleier å få ny ip ganske ofte. hadde forrige ip i ca 2 uker før jeg fikk ny, og jeg pleier som regel å få ny ip når jeg restarter modemet. Jeg har jo åpnet porter o.l. vil disse konfigurasjonene forsvinne hvis jeg restarter modemet? Nei. E Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Unnskyld at jeg spør, men hvorfor skrur du av routeren din hver dag? Den kan jo f.eks være koblet på samme stikk som resten av pc-utstyret. Og hvis det er Telenor, virker det nesten som man får ny ip bare man er inaktiv i 5 minutter. Iallefall hos faderen. Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg slår som sagt av modemet nesten hver kveld og dagen etter får jeg ny IP, vet ikke hvorfor andre ikke får det, før fikk jeg som sagt ny ip en gang i halvåret.. Jeg har delta abb, vet ikke om det har noe å si.. Tror du får fortsette å slå av modemet ett par ganger til, ngt har vannvittig lang behandlingstid på mailene, det er ihvertfall min erfaring. I mellomtiden kan du jo prøve andre huber! Her er en bra hublist: http://dreamland.gotdns.org/PublicHubList.config Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Skal prøve å skru av modemet oftere og se om det er noen forandringer...men hvis jeg sender en mail til NGT om jeg vil ha ny ip...skal jeg bare si at jeg vil ha ny ip, eller må jeg forklare hvorfor o.l.? Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg slår av routeren fordi den blir varm, ikke noe poeng i at den står på når dataen er av.. Er koplet på samme stikk.. Har netopia router av den store typen, den som har en tendens til å ta fyr! Så det er bedre å være føre var, synes nå jeg. Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Unnskyld at jeg spør, men hvorfor skrur du av routeren din hver dag? Den kan jo f.eks være koblet på samme stikk som resten av pc-utstyret. Og hvis det er Telenor, virker det nesten som man får ny ip bare man er inaktiv i 5 minutter. Iallefall hos faderen. Ja, den kan godt være koblet på samme stikk som resten av utstyret hans, men det er vel han best kvalifisert til å svare på. Ville bare høre hvilken grunn han eventuelt hadde, jeg. Hos Telenor får du ny IP hver gang du _logger deg på_. Derfor er det klart at du får ny IP om du tar strømmen på modemet, men det trenger du altså ikke gjøre - det holder å koble av og på oppkoblingen. Hos dem er systemet helt analogt med isdn eller dialup. E Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Trenger ikke noen grunn, kan jo si at du er plaget av at en fra fillipinene portscanner deg, eller noe sånt. Jeg ble portscannet av en fra fillipinene i går. hehe Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Trenger ikke noen grunn, kan jo si at du er plaget av at en fra fillipinene portscanner deg, eller noe sånt. Jeg ble portscannet av en fra fillipinene i går. hehe Hehe kan prøve det Lenke til kommentar
Eloquence Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg slår av routeren fordi den blir varm, ikke noe poeng i at den står på når dataen er av.. Er koplet på samme stikk.. Har netopia router av den store typen, den som har en tendens til å ta fyr! Så det er bedre å være føre var, synes nå jeg. Ta fyr var nå litt drøyt, det som skjedde var at en batch av strømforsyningene røk en kondensator første gang den ble plugget i. Så om den ikke har sagt poff enda, kommer den nok ikke til å gjøre det. Med mindre du heller bensin på den. Eller stapper den full av kinaputter. Eller begge deler. Og leker deg med fyrstikker. E Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Vet det, fikk ny transformator, men som sagt den blir veldig varm. Den er uansett oppe og går når maskinen har bootet så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå