gogg2 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei, Dette er nok et dumt spørsmål, men hvordan kan jeg teste skarpheten på et objektiv uten å sammenligne med et annet objektiv? Noen som har eksempler på en god test av skarphet eller må en med mer foto erfaring se på dette? Jeg har et objektiv som i følge omtaler skal være veldig skarpt, men jeg ser at bilde ofte blir uskarpt når jeg tar bilde i dårlig lys/bruker høy iso. Syntes bildene ser fine og skarpe ut i godt lys. Noen som kan tenke årsak eller hvordan jeg kan forsøke å forbedre skarpheten? Jeg bruker en m. Nikon 18-200 og 12-24, som begge går for å være skarpe. Jeg setter bilde ouput til basic, jpeg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Her er du i definitivt feil ende av forumet. Dette er fotografering, ikke optisk teknikk. Sjekk lenger ned på forumets oversikt over kategorier, og så finner du den for Objektiver osv. Men det kan jo hende du får svar her også, men det er nok flere optikkfreaks der jeg nevner. Kanskje en hyggelig moderator vil være så vennlig å flytte den for deg? Endret 5. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå