Gå til innhold

Sende mail fra et annet sted med annen leverandør med Outlook

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Jeg bruker MS Office Outlook, og har satt opp den til å sende og motta mail (pop.blucom.no, smtp.blucom.no).. men, når jeg er et annet sted (her tror jeg de bruker Get), så får jeg ikke sendt..

Hvordan kan jeg fikse dette?

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! :)

Trodde det var det, så jeg har prøvd med mail.broadpark.no (på SMTP delen), men det har ikke fungert..

Har ikke funnet ut at Get har noe annet enn mail.broadpark.no, så kanskje det er der jeg bommer!? :ermm:

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar
Takker! :)

Trodde det var det, så jeg har prøvd med mail.broadpark.no (på SMTP delen), men det har ikke fungert..

Har ikke funnet ut at Get har noe annet enn mail.broadpark.no, så kanskje det er der jeg bommer!? :ermm:

Takker igjen! :)

Om broadpark.no gjelder for andre enn nextgentel vet jeg ikke, men hvis det er broadpark du skal ha er i hvert fall serverne pop.broadpark.no og smtp.broadpark.no. ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk! :)

Av forslagene så var det kun å forandre til smtp.getmail.no som fungerte..

Men, hvorfor er det egentlig slik? Er det mulig å legge inn flere "servere" man kan bruke!? For det virker litt "tungvindt" nå i "2009" at slik ikke går uten å gjøre noe ekstra.. det ødelegger litt hele den "bærbar - ta med kontoret ditt hvor du vil" -greia, liksom..

Takker alle for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Du må vanligvis bruke mailserveren til den ISP-en du er koblet til til enhver tid. En måte å løse problemet på i Outlook er å opprette en ekstra konto for å sende mail når du bruker Get. Hvis du har hatt eget domene så er det en del hoster som gir mulighet til å sende via deres mailserver (hvis ikke ISP-en blokkerer for mange porter) som f.eks. one.com.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Jeg har ikke eget domene.. Men, bare så jeg forsto deg riktig, jeg bare oppretter en e-postkonto til i Outlook med samme innstillinger bortsett fra hva som står under SMTP server!? Også for hver gang jeg bruker Get, så bare endrer jeg hvilken "standard konto man skal sende ifra"? :)

Takker igjen!!

Lenke til kommentar
Men, bare så jeg forsto deg riktig, jeg bare oppretter en e-postkonto til i Outlook med samme innstillinger bortsett fra hva som står under SMTP server!? Også for hver gang jeg bruker Get, så bare endrer jeg hvilken "standard konto man skal sende ifra"? :)

Riktig. Eller så kan du bruke "Send med" og velge "Get-kontoen" i stedet for å bare trykke "Send" de gangene du bruker Get.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Tusen takk! :)

Av forslagene så var det kun å forandre til smtp.getmail.no som fungerte..

Men, hvorfor er det egentlig slik? Er det mulig å legge inn flere "servere" man kan bruke!? For det virker litt "tungvindt" nå i "2009" at slik ikke går uten å gjøre noe ekstra.. det ødelegger litt hele den "bærbar - ta med kontoret ditt hvor du vil" -greia, liksom..

Takker alle for hjelp! :)

Klar over at dette er en gammel post, men vet at det er mange som lurer på dette.

Saken er at de fleste ISP'er sperrer for port 25 som er standard port for utgående e-post (SMTP) slik at du kun kan sende e-post gjennom ISP'ens egen SMTP server via denne porten.

En måte å omgå dette på er å bruke en ekstern e-post leverandør som tillater bruk av andre porter enn 25, f.eks. gmail hvor man alternativt kan bruke port 465 til utgående e-post.

Et aber kan selvsagt være at den som svarer på e-posten din alltid vil sende til din @gmail.com adresse, men den virker i alle fall uansett hvilken ISP du er tilkoblet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...