Sjulimann Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Halloen. Driver nå å klokker min Q9550 (Stock er 2,83GHz). I CPU-Z sto Rated FSB på 1333 før jeg begynte å klokke. Er nå på 3,43GHz, og det eneste jeg har endret på under klokkingen er FSB og DRAM frequency (slik at den holder seg rundt stock, 534/1066MHZ). Dermed stiger Rated FSB, og ligger nå på 1616MHz. Ettersom jeg mener å huske så er dette hovedkortet? Går det bra at denne stiger, eller bør den holde seg rundt 1333 som er standard? For jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg skal stille på for å få den ned, uten å klokke ned CPU igjen. Har Asus Formula Rampage (DDR2). Er første gang jeg overklokker multicore. Er det akkuratt som med single core, alle kjernene blir klokket når jeg stiller FSB`en? Og hva er "bør ikke komme over"-temperaturen til CPU nå til dags? Alle svar mottas med stor takknemmelighet! -Sjulimann Endret 5. januar 2009 av Sjulimann Lenke til kommentar
haterlogins Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ja, alle kjerner blir oppjustert når du øker fsb. Rated fsb blir høyere i takt med fsb økning. Etter det jeg har lest, er det fordel at temperatur ikke overstiger 75c ved load (testes gjerne med prime95 i en times tid). Så lenge systemet er stabilt så er som regel temperaturen også grei. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Ja, kjørte prime95 i ganske nøyaktig en time i stad faktisk. Maks temperatur som jeg observerte var 49 grader. Så det gjør rett og slett ingenting hvor mye Rated FSB stiger så lenge systemet holder seg stabilt? Endret 5. januar 2009 av Sjulimann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå