Gå til innhold

S55'en min har tre problem, noken som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Kjøpte for noken daga sida en S55, den funker heilt fint og sånt, men når de kjeme til klokka, har den problem (rart nok), kvar gong eg skrur på mobilen står det "Fare for AKUSTISK sjokk, venligst sjekk brukermanualen"

Deretter må eg stille klokka på mobilen, utrulig rart, og utrulig ididotisk å måtte stille klokka for kvar gong du skrur av og på mobilen!

Det tredje problemet er at kvar gong eg bruker S55'en til veldi mange ting, f.eks bruker kameraet masse, eller mottar veldi mange MMS og skal lese og lagre bilde osv.

Så skrur den seg av!! (altså, det kjeme en pipelyd og så skrur den seg av heilt plutselig)

Viss de e NOKEN som kan hjelpe meg, så ville eg verte veldi glad for det, for eg syns mobilen er god på alle andre måta og vil ikkje bytte den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"nokia har bare problemer!"'

"siemens er helt feilfrie"

:lol:

Jeg hadde også problemer med at den skrudde seg av, men til meg skjedde det oftest når jeg var på wap, leste mms meldinger, lagde mms meldinger (når jeg skulle sette inn bilde) og når jeg ringte, selv om batteriet var fullt.

Av og til når jeg slo på gprs, så "frøs" den bare, og jeg måtte ta ut batteriet for å få slått den av..(!)

Jeg ville sent den inn på service hvis jeg var deg. :roll:

Lenke til kommentar

På'an igjen..

Hvem har sagt siemens er feilfrie? INGEN er feilfrie.

Hvorfor sende inn på service når man kan fikse problemet selv, men en oppgradering, helt lovlig?

Uansett, anbefaler deg å dra til Club-Siemens, så slipper du krangler som dette.... :roll:

Lenke til kommentar

Trenger ikke sende inn til service når man kan fikse problemene selv.

Last ned FW11 fra my-siemens.com og oppgrader hjemme (helt lovlig). Det eneste du trenger er en datakabel (USB eller seriell, original eller uoriginal).

Det med 'AKUSTISK sjokk' er ingen bug, men en funksjon for å avverge.. ja nettopp.. akustisk sjokk :smile: Har du en melodi du bruker som oppstartmelodi?

Vet ikke hva som skyldes at du må stille klokka.. Dette har jeg bare opplevd på Nokia tidligere. Du har kanskje tatt ut batteriet i over 30 minutter?

Problemet med at den slår seg av forsvinner nok med FW-oppgradering :D

Lenke til kommentar

Det er bare det at jeg er så lei av at mange sier, "hvis du kjøper nokia kommer du garantert til å ha telefonen på verksted"

"nokia har bare problem telefoner"

"nokia er full av bugs"

Mange mener at siemens er problemfrie, men nesten alle siemens telefonene som kommer ut i starten er full av bugs. (det har jeg erfart)

Lenke til kommentar
Over 30% av Nokia-brukerne har jo grunn til å si slikt da, mens det blandt Siemens-brukerne er under 10% som kan si det samme ;)

Ja, men 3410 og 3310/3330 er ikke de eneste nokia telefonene.. :roll:

S55 er langt fra feilfri.

Jeg har ikke opplevd like mye problemer som med s55, på noen nokia telefon.

Det er derfor jeg er lei av å høre alle anbefale s55 til alle, og si "nokia har bare masse bugs, og de klikker"

Hvis det er en telefon jeg vet om som passer inn i den setningen så er det s55.

Jeg hadde jo ikke giddet å betale 500kr for en datakabel til s55 for å oppgradere den å håpe på det beste.. :-?

Lenke til kommentar

500 kroner ?

Koster ikke halvparten engang...

Uansett bedre enn å måtte sende inn mobilen på rep for et par uker.

Men, du får fortsette å krangle du. Fakta er imot deg og de fleste kjenner den, så da er det egentlig ikke noe vits i for meg å drive å gjenta det hele tiden...

Lenke til kommentar
500 kroner ?

Koster ikke halvparten engang...

Uansett bedre enn å måtte sende inn mobilen på rep for et par uker.

Men, du får fortsette å krangle du. Fakta er imot deg og de fleste kjenner den, så da er det egentlig ikke noe vits i for meg å drive å gjenta det hele tiden...

Fakta er imot meg?

Så du mener seriøst at hvis det står en plass at den skal fungere, så er det ikke mulig at den har bugs og problemer?

Det er ikke alt du leser på siemens fan siden din som stemmer vet du...Det er tross alt en fan side... :wink:

Lenke til kommentar
Ikke engang vår S55 med prototype-software (nå FW11), eller vår S56 med prototype-software har så "mye" feil som dennis88 dikter opp  ;)

Hvorfor sier du at jeg dikter opp ting?

Det er jo sant! :evil:

Men selvfølgelig er det enklest å bare si "han lyger" for da virker jo siemens enda mer perfekt enn de er.

Joda, du får vel kose og elske de siemens telefonene så mye du vil, men jeg vet at neste gang jeg vurderer en siemens telefon skal jeg ihvertfall ikke spørre deg om hva du synes om telefonen.

Jeg liker ærlige svar, ikke noen svar hvor man desperat prøver å anbefale et merke HELE tiden.

Du må kunne godta at siemens har feil de også, ellers kommer du ingen vei i livet.

Virker som om du bare ignorerer klagene og leser kun det positive om de siemens telefonene dine.

Hvorfor kan du ikke bare heller glede deg til sx1 kommer, istede for å hele tiden si hvor mye styggere du synes 3650 er i forhold til sx1, eller at nokia klikker "hele" tiden.

Hvis noen synes 3650 er bra, kan du ikke bare la de synes den er bra da?

Og hvis noen synes 3650 har bra design, kan du ikke bare la de synes det da?

Kan du forresten fortelle hvor du får en datakabel til s55 for under 250kr inkludert frakt?

Lenke til kommentar

dennis88: vet ikke om du følger med på hva jeg skriver her på forumet, men jeg anbefaler det som er til beste for brukeren, noen ganger er det Siemens, andre ganger SonyE. Ikke påstå at jeg alltid anbefaler Siemens.

Jeg betalte ca 130 for min S55 GPRS datakabel fra mobiltec24. Tror den koster mellom 200 og 250 hos norske forhandlere.

Folk må da bare få synes 3650 er bra for meg, har aldri sagt noe annet. Du kritiserer på en måte deg selv her, siden det er DU som alltid hakker når vi prøver å drive seriøse diskusjoner om Siemens. Hvis noen vurderer 3650 må jeg selvsagt få lov til å fortelle om ulempene med den og til og med foreslå alternativer.

Hvem ødela denne tråden forresten?

(riktig svar er: dennis88)

Lenke til kommentar
dennis88: vet ikke om du følger med på hva jeg skriver her på forumet, men jeg anbefaler det som er til beste for brukeren, noen ganger er det Siemens, andre ganger SonyE. Ikke påstå at jeg alltid anbefaler Siemens.

Kremt, ikke for å holde med noen på noen måte her altså, men du har liksom en tendens til å.., *host*, dra alle mobil-merkene (inkl. SE) ned i møkka utenom Siemens :smile:

Jo forresten, har aldri hørt deg si mye om Samsung, liker du dem?

(si ja, da kan de ikke kalle deg Siemens-only fan') :wink:

De har jo ikke produsert så mange mobiler enda da men..

Hva? prøver bare å få litt liv, istedenfor å krangle, hehe

Lenke til kommentar

Er ikke spesielt mange Samsung-tråder her er det det?

Samsung har bra display, men that's it.

Kan du gi meg ett eksempel på at jeg har "dratt SonyE ned i søpla" uten å holde meg til rene fakta?

(" " tåpelig uttrykk forresten).

Lenke til kommentar

slutt med den dere kranglinga, eg bryr meg ikkje om meiningane til folk, så bare slutt med det!

det eg vil ha, er hjelp

eg kan jo gjenta det eg lurer på for dei som lurer:

-koffor skrur den seg av? skal få tak i oppgradering, så det går sikkert bra

-koffor må eg stille klokka når eg starter mobilen på nytt (UTEN å ta ut batteriet)?

-koffor kjem det opp "Fare for AKUSTISK sjokk, sjå i brukermanual" kver gong eg starter opp mobilen?

har kjøpt mobilen på komplett, og har egentlig ikkje lyst å sende den tilbake til oslo eller kor de er dem holder til, for å få reparert mobilen.

så vennligst ver snill og gi meg svar, er desp..

og en gang til, ikkje begynne den evige nokia/SE/siemens-debatten..

alle mobiler har sikkert sine sider som er negative, så bare drit i det!

Lenke til kommentar
Er ikke spesielt mange Samsung-tråder her er det det?

Samsung har bra display, men that's it.

Kan du gi meg ett eksempel på at jeg har "dratt SonyE ned i søpla" uten å holde meg til rene fakta?

(" " tåpelig uttrykk forresten).

Hmm, så mye for den gode holdningen min..

Å være spydig er en ting, men å fremdeles sitte der å skrive det samme hver bidige gang noen trekker en pistol mot deg : "Hva har gjordt uten å holde meg til klare fakta?"

Er så lei av den setningen nå at det er synd..

Kutt ut med alle unnskyldningene.. det samme gjelder "mr. perfect" acten din..

Å her kommer en liten pekepinne på hvor sinnsykt plagsomme de kommentarene kan være :

"Hvor i helsike skrev jeg " " i sist post?" :grumpy:

Nå må dere unnskylde meg viss jeg virker litt gretten, men det er midt på natten, jeg skal stå opp klokka 5 i morra, og det hjelper bare ikke at noen begynner å syte fordi JEG kom med en kommentar..

diskusjonsforum er diskusjonsforum, og sånn er det med det.

Molna: Viss du var like trøtt som meg da du skrev den posten, kan det forstås.

Da får vi isaåfall skvære opp i morra.

Go'natt!

Lenke til kommentar

hjelpe meg for noen kranglefanter!

fare for akustisk sjokk tror jeg er fordi du har på høyeste ringely eller noe, eller så var det bare fordi den har kule polyfoniske toner, er ikke noe feil med telefonen!

når det gjelder at den nuller klokka og slår seg av så vil dette bli bedre med en firmware oppgradering..

Og til dere kranglefanter, er selvfølgelig feil på både siemens og SE, de eneste som jeg definerer som feilfri er samsung, men det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at nokia har dobbelt så høy feilprosent som de andre! dette er jo bevist flere ganger.

Og til dennis som skylder på 3310 og de gamle telefonene, så er det ikke bare dem, har fått alle 7210/6610 som jeg har solgt siden de kom tilbake i retur, eller på reperasjon, 7650 sånn passe, mens 3650 er det faktisk lite feil på. Og 3510 har vært et sant helvete med feil, mens 3510i har vært bra. Har ikke hatt en feil med SE t300, en litt buggete er t200, mens hos simens har jeg ikke hatt feil med s55, mens c55 hadde en veldig mangelfull sw i de første noe som førte til at mange av dem kom tilbake til rep.

Men jeg må få gi siemens en stor takk! dere er de eneste som har lagt firmware ut på nett slik at folk kan oppgrader selv!

slutt å krangle barn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...