Gå til innhold

Feature: Spillåret 2008 – våre favoritter (Multi)

Anbefalte innlegg

Jepp, hjarta til anmeldarane ligg heilt klart hos gode spel. Kvifor det er tragisk lesing må du gjerne utdjupe. Kom og gjerne med dine forslag til kåringa.

Sorry, var ikke meningen å rakke ned på noen av anmelderne og tar tilbake alt jeg skrev. Er fullstendig klar over at disse listene er subjektive og det gjelder uansett når det kommer til slike kåringer. Jeg har ikke noe grunnlag for å si at noe er mer korrekt enn noe annet og er på langt nær like kompetent som dere til å sette opp en slik liste. Alle har jo sine personlige favoritter, og ingen har tid eller råd til å prøve alle spillene som kommer ut i løpet av et år. Dere har nok rett denne gangen også når det kommer til stykket og har absolutt hjerter for gode spill. Deres lister var jo så varierte og omfattende at jeg har ingen nye forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-b5747

Helt ærlig syns jeg at kategoriene deres er noe merkelige, de legger direkte opp til favorittene deres. Burde strengt tatt ha hatt

- Beste FPS (I den forstand at skyting er det viktigste, spill som GTA IV og MGS4 utelukket)

- Beste RPG

- Beste Puzzle

- Beste Racing

- Beste adventure

- Beste etc etc

- For ikke å glemme ÅRETS SPILL :)

Lenke til kommentar

Eg er ikkje einig med deg i det, TheCrusher. Du finn sikkert fleire hundre sider som alt har lista opp meir eller mindre dei same kategoriane. Då er det fint at Gamer.no kjem med litt andre lister, sjølv om dei i bunn og grunn går på det same.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke helt med. Kan du utdype dette litt? Hvis jeg ikke liker de banale sippesekvensene i Lost Odyssey, så liker jeg klisjéer? Eller kanskje det var at jeg likte Final Fantasy som var bakgrunnen for uttalelsen din? Eller var det at jeg skrev "Braid > CoD5" som resulterte i denne ubegrunnede påstanden?

Jeg snakket om Lost Odyssey, så jeg mente å henvende til at du mente at FF-serien var så mye bedre. Personlig syns jeg det har blitt alt for klisjéfylt i de nyeste spillene, og det ser ikke ut som den er på vei i noen annen retning ut i fra det jeg har sett av trailere til nyeste utspring. Men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar
Mange som nevner GTAIV ser jeg. Lite står det derimot hvor sinnsykt kjedelig det er når man ikke spiller mainstoryen. Spillet er i mine øyne alt for seriøst. Folk likte jo San Andreas f. eks fordi det var mulig å kuke rundt og lage faen. :)

Scenene med Brucie var god nok grunn for meg i å synes at spillet ikke var et totalt bomkjøp :!:

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som LBP er så populært her nei.

Det gjorde sikkert vondt i hjertet ditt?

Hadde spillbarheten vært like bra som resten så hadde det vært GOTY.

Har ikke fullført Lost Odyssey, og ble fristet til å plukke det opp igjen nå :) Spillet var kanskje linært, men det satte seg virkelig merke i meg (begynner å lure på hvorfor jeg egentlig sluttet å spille det... la oss satse på eksamen) For alle som har noen tyvetalls timer til overs er Lost Odyssey verdt å sjekke ut.

Ja, de ti første timene er treige.. så tar det seg kraftig opp og stays that way.

Lenke til kommentar

Jeg var med helt til jeg kom til beste historie. Da hoppet jeg av bussen og styrte rett for grøfta, Fallout 3 har etter min mening en ganske middelmådig historie. Jeg regner med det er mainstory vi snakker om her, og den opplevde jeg som kort, forutsigbar og lite spennende. Fallout 3 er absolutt et veldig bra spill, men det er for det meste på grunn av den utrolig store verdenen man kan utforske, stemningen og miljøet.

Ellers var det moro å se at Braid klatret helt til topps, et valg man ikke ser i kåringene hos de andre spillmediene. 2008 var absolutt et bra år for spill, nesten like bra som 2007. Vi får håpe 2009 kan leve opp til de forventningene man får etter to slike år.

Lenke til kommentar

Blev sjukt deprimerad över att läsa redaktionens favoriter. Tror jag såg endast ett enda PS3 spel, och nästa alla andra var Xbox 360 titlar.

Har ni inte ens PS3 hemma, ingen som har spelat Resistance 2 och LittleBigPlanet? Det är två av årets bästa spel enligt kritikerna.

Kul dock att ni har med Gears of War 2, Metal Gear Solid 4, Fable 2 och Left 4 Dead. fyra andra riktigt bra spel som förtjänar att tas upp. :)

Men avsaknaden av just LBP och R2 ser riktigt dåligt ut, speciellt att inte ens ha med R2 eller LBP bland bästa co-op spelen, hur tänker ni? Vore kul med ett svar från någon i redaktionen på detta. :)

Lenke til kommentar
Jeg var med helt til jeg kom til beste historie. Da hoppet jeg av bussen og styrte rett for grøfta, Fallout 3 har etter min mening en ganske middelmådig historie. Jeg regner med det er mainstory vi snakker om her, og den opplevde jeg som kort, forutsigbar og lite spennende. Fallout 3 er absolutt et veldig bra spill, men det er for det meste på grunn av den utrolig store verdenen man kan utforske, stemningen og miljøet.

Ellers var det moro å se at Braid klatret helt til topps, et valg man ikke ser i kåringene hos de andre spillmediene. 2008 var absolutt et bra år for spill, nesten like bra som 2007. Vi får håpe 2009 kan leve opp til de forventningene man får etter to slike år.

Man kan vel forsåvidt godt si historien er middelmådig, men hvilke spill er bedre? Knapt noen spill har en god historie.

AtW

Lenke til kommentar
Man kan vel forsåvidt godt si historien er middelmådig, men hvilke spill er bedre? Knapt noen spill har en god historie.

AtW

Vel, jeg er ikke helt enig i at knapt noen spill har en god historie. Mass Effect har en av de beste Sci-fi historiene jeg har vært borti, og da inkluderer jeg filmer, bøker og tv serier. Når det gjelder 2008 var hvertfall ikke de spillene jeg spilte på høyde med Mass Effect, men jeg mener at både GTA IV og Gears of War 2 er spill hvor historien blir fortalt på en veldig god måte.

Gears of War 2 er for min del en favoritt til årets beste historie, persongalleriet er godt bygget opp og det er en fin balansegang mellom spenningen og de menneskelige aspektene ved krigen. Som andre del av en trilogi klarer også Gears of War 2 å gi oss en tilfredstillende historie samtidig som det er en del åpne spørsmål man fortsetter å lure på og kan diskutere.

Lenke til kommentar

AtW

Vel, jeg er ikke helt enig i at knapt noen spill har en god historie. Mass Effect har en av de beste Sci-fi historiene jeg har vært borti, og da inkluderer jeg filmer, bøker og tv serier. Når det gjelder 2008 var hvertfall ikke de spillene jeg spilte på høyde med Mass Effect, men jeg mener at både GTA IV og Gears of War 2 er spill hvor historien blir fortalt på en veldig god måte.

Gears of War 2 er for min del en favoritt til årets beste historie, persongalleriet er godt bygget opp og det er en fin balansegang mellom spenningen og de menneskelige aspektene ved krigen. Som andre del av en trilogi klarer også Gears of War 2 å gi oss en tilfredstillende historie samtidig som det er en del åpne spørsmål man fortsetter å lure på og kan diskutere.

Jeg er ikke enig, Lost Odyssey som jeg har sett nevnt her tidligere har eg ikke fått spillt, men jeg må innrømme jeg tviler på at historien er så fantastisk der heller. Mass effect når ikke opp i det hele tatt mot de beste sci-fi historiene. GTA iV og GoW2 har ikke noe jeg vil kalle gode historier i det hele tatt. Og andre spill som folk mener har en "god historie" mener jeg ei heller når opp i det hele tatt i forhold til feks bøker med en god historie (Final fantasy, MGS osv). Kanskje er jeg i overkant negativ, men det er svært sjeldent jeg synes spill har noe annet enn i beste fall en middelmådig historie.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...