F-r-e-d-r-i-k Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skal koble en Get-TV boks til en TV cirka 15m unna gjennom 1 etasje. Skal egentlig brukes vanlig nettverkskabel, men vil ikke strekke kabler. Det jeg trenger er en trådløs løsning som sender signalet fra en hjemmesentral som har cat.5-kobling til Get-boksen som også har cat.5-kobling. Så raskt, enkelt og rimelig som mulig. Må jeg da sette opp to basestasjoner, en i hver ende, eller finnes det enklere produkter? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Skal koble en Get-TV boks til en TV cirka 15m unna gjennom 1 etasje.Skal egentlig brukes vanlig nettverkskabel, men vil ikke strekke kabler. Det jeg trenger er en trådløs løsning som sender signalet fra en hjemmesentral som har cat.5-kobling til Get-boksen som også har cat.5-kobling. Jeg forstår ikke... du skal koble en dekoder til en tv med vanlig nettverkskabel? Med Cat 5 kobling trådløst? Endret 5. januar 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har en venn som sender TV signaler via trådløst. Vet ikke hva han bruker for å sende signalene, alt jeg vet er at TV signalene stopper hvert minutt. Ta og trekk en kabel i veggen, er ikke noe stress - er selv elektriker og til og med en normal person kan få det til. Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 24. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2009 magnusalex: Har funnet ut at dette kalles en bridge. Her er et produkt som skal funke til jobben: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=307211 Jobby: Jo det er stress! Har allerede gigabit kablet nettverk i hele huset. Rørene i veggen var så trange at det akkurat gikk. Men dette brukes til internet og kan ikke brukes med GET sin idiotiske løsning. Uaktelt å legge kabler utenpå veggen. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Er du sikker på at en trådløs link har nok båndbredde (og er stabil nok) til å møte behovet? Ihvertfall for det adapteret du har valgt, får du en praktisk hastighet som er under halvparten av hva en vanlig kabel yter. Hvis du derimot skal bruke bridge adaptere, må du koble dem som ad-hoc (punkt til punkt). Uansett, ville vel den enkleste løsningen være å bruke homeplug? (ethernet over strømnettet). Men kanskje ikke den billigste løsningen. Hvis du skulle gå for dette, bør du nok velge en av den nyeste generasjonen, som faktisk kan yte nesten like bra som kabel (så en test på 80 Mbit/s). Endret 27. januar 2009 av MemorX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå