ukjentbruker Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Heisann Har en PC med windows 98 stående, denne skal da kastes. Tenkte at jeg skulle formatere disken i PC'n for sikkerhetsskyld. Men hvordan gjør jeg dette uten å legge inn en ny installasjon av windows 98? Altså bare slette alt slik at det ikke finnes noe operativsystem på disken? Mvh Ukjentbruker Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Ta disken ut av pc og sette inn i en annen pc kanskje?Eller sette igang installasjon av et annet OS og avbryte prosessen etter formatering? Endret 5. januar 2009 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ta disken ut av pc og sette inn i en annen pc kanskje?Eller sette igang installasjon av et annet OS og avbryte prosessen etter formatering? Ta disken ut av pc og inn i en annen kan vi bare glemme, da jeg bare har bærbare i huset atm. Men sistenevnte var ikke så ille. Er det et linux-operativsystem som kan brukes til dette? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) sett in xp cd som følger med og formater i vei, eller bruk en tredjeparts cd, ultimate boot cd er å anbefale. ser at det var snakk om 98, uansett, sett i operativ system cd, de formaterer før instlalasjon. Endret 5. januar 2009 av simster Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Du trenger bare boote i dos og skrive format c: Tror jeg husker F5 så skipper du autoexec, og går rett i dos...men win98 er lenge siden....har fått mange grå fra de dagene... evt så forandrer du autoexec.bat så den ikke booter windows....og bare går rett i dos. Endret 5. januar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå