Hagr Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei! Jeg har et av de 4*20tegns LCD-panelene som Microplex solgte for en stund siden. Denne benytter seg av paralellporten til kommunikasjon med pcen og en molexkontakt til strøm. Jeg vil bruke dette LCD-panelet i min HTPC, som dessverre ikke har paralellport. Kan jeg bruke et USB-Paralelladapter for å sende signalet til LCD-panelet? Ønsker helst å bruke programmet LCD-smartie, da jeg kjenner dette godt fra før, men kan også bruke andre programmer hvis koblingen ikke lar seg gjøre med LCD-smartie. Harald Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Ingen flinke mennesker her som kan LCD-paneler? Eller har jeg muliggens postet i feil kategori? Harald Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Har du en "USB to Parallel Port" konverter vil paralellporten fungere som en hvilken som helst innebygd paralellport. LCD displayet vil da fungere like bra som en standard innebygd port. Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg er tvilende til at en USB til parrallelport vil fungere som vanlig parrallelport i WinXP eller nyere. Jeg mener å huske at jeg prøvde noe sånt for en stund tilbake og problemet jeg fikk da var at Windoze skulle være smart og installerte dette som en printerdriverport. Det gjorde at jeg ikke klarte å få low-level tilgang til de enkelte pinnene. Det kan hende man kan gå rundt problemet, men jeg gadd ikke prøve noe spesielt siden jeg også hadde tilgang til en vanlig parrallelport. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Hva med et paralellport kontrollerkort? Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hva med et paralellport kontrollerkort? ISA/PCI/PCMCIA/etc burde gå bra etter det jeg har lest, men har ikke prøvd det. Lenke til kommentar
Utsnik Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Lurer selv på dette, har desverre ingen mulighet for å bruke et pci kort:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå