julepynt Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hei! Så artikkelen En rørete radiator, og tenkte at jeg kanskje kunne grave et sånt langt kobberrør ned i hagen. Vil det ha noe for seg, eller blir det bare varmt? Takker for svar Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Dette har blitt diskutert før. Søk i forumet så finner du en tråd som omhandler akkurat det samme. Husker ikke hva konklusjonen ble til. men mener det ikke lønnte seg. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 vet om den tråden, men det var en (1) post som spurte "hva hvis det plutselig blir beinkaldt" elns.... det fikser man med å ha oppi masse isopropanol, tåler -14C Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du bør ikke bruke isopropanol. Ikke bra for slangene. Bruk heller frostvæske. Hadde et lignenede prosjekt i vinter. Hadde en stor radiator utenfor vinduet mitt. Når det var-20 grader hadde jeg en stor vifte på radiatoren og fikk vannet ned i -19 grader. Hadde 35% frostvæske i vannet og ingen ting frøys. Slangene ble bare stein harde. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 farlig? myknet de etterpå? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Mykner når det blir varme igjenn. Men med isopropanol kan tære på slangene og gjøre dem sprøe og dårlige. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 *notere* frostvæske..... Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 minimum 15% forstvæske og max 40% Spørs hvor mye kulde den skal tåle. Egentlig er det jo mindre jo bedre. For glykol som er i frostvæske og dårlig varmeoverføring. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 kan jo se om jeg finner noe som er bra til å kjøle, og samtidig klarer lave temperaturer... Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 jeg så litt på siden din, og det bildet der raddisen står på en plaststol med en DIGER vifte på, var det -20C prosjektet? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 så en artikkel på enellerannen side om en som gravde ned en diger tank i hagen (flere hundre liter) og brukte det som kjøling til pc'en. Husker ikke hvor han var fra, men han gravde den et stykke ned (hullet var vel 4m) Det funka visstnok fett. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 4m var litt langt, jeg tenkte lissom å bare grave litt i blomsterbedet, og strekke et langt rør på siden av det... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hehe, han fyren her gravde så langt som en sånn traktor/gravemaskin ting kunne, tanken var høyere enn han, det var sinnsvakt. Men det funka jo bra..... Du bør nok grave et stykke ned, de øverste cm blir jo varmet av sola om sommerne, og fryser om vinteren Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 skal grave en 30cm ned. Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har gjort nesten det samme! Men min er ikke rørete, det er en Max Perf og et varmeregister som ligger ute på verandaen. Nå som det ca 7 grader ute har jeg rundt 25 grader på cpu. Jeg må vel si meg ganske fornøyd med det... Prosessor er en Amd 1000 @ 1200 på 1,80 volt Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 jeg så litt på siden din, og det bildet der raddisen står på en plaststol med en DIGER vifte på, var det -20C prosjektet? Riktig det. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 http://www.dynopower.freeserve.co.uk/overclocked/ ikke akkurat i blomsterbedet, men uansett. Skulle jeg først grav ned noe vill jeg uten tvil gravd mange meter slik at temperaturen blir stabil Lenke til kommentar
Kjartizz Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 graver du røret 1,5m ned trur eg du har det frost fritt Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 vil jo ha minusgrader da..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå