Fredrik. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=549301 Jeg har aldri hørt om like tilfeller, der noen har drukket så mye vann at hjernen har svulmet opp. Husker engang jeg leste om noen yngre mennesker som skulle drikke omkamp og han ene holdte på å drukne etter en god del vann inntak, noe som hørtes logiskt ut. Men at hjernen svulmet opp slik at hun døde? Våkner selv ofte dagen derpå og er ekstreemt tørst og bøtter neppå med vann og det virker som jeg aldri blir utørst, kan dette rett og slett drepe meg? Skremmende! Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Leste denne artikkelen tidligere i dag. Er visst en kjent sak at mye vann er livsfarlig. Ble gjort oppmerksom på dette i en tråd jeg lagde for en stund siden. Når du er fyllesyk så trenger jo kroppen dette vannet. Da er man jo rett og slett uttørket. Endret 5. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 4l på to timer, tror de aller fleste kjenner at dette er i overkant, ved mindre kroppen TRENGER vannnet, som Mimir nevner Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Vannforgiftelse, anyone? Endret 5. januar 2009 av Frohman Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Alt du putter i deg er skadelig i for store mengder, når skal folk forstå dette? Lenke til kommentar
o0 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Man pleier vanligvis å spy før man har fått i seg nok, men har lest at det kan være dødelig med alt for mye... om man faktisk får til å drikke det! http://en.wikipedia.org/wiki/Water_poisoning Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vannpoker noen som har hørt om det? Mulig å dø ved de ekstreme spillene. Vårt med på det Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Du er ikke mann før du har dødd under et slag vannpoker. Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Wikipedia lister opp 10 tilfeller hvor personer har dødd ved at de har blitt tvunget eller selv tvunget seg, til å drikke mye vann eller lignende. Tror sjansene for å dø i trafikken er betraktelig større Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Alle stoff er giftige i for store mengder. Vannforgiftelse er sjeldent men kan lett oppstå dersom noen drikke alt for mye (f.eks 5L vann i løpet av kort tid) uten at kroppen kvitter seg meg store mengder vann samtidig som inntaket. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 For ca et år siden leste jeg at en dame døde av vannforgiftning. Da konkurransen het: Hold your pee for a Wii. Drikke så mye vann som mulig og holde seg. Vinneren får en Nintendo Wii og en sikker død Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 For ca et år siden leste jeg at en dame døde av vannforgiftning. Da konkurransen het: Hold your pee for a Wii. Drikke så mye vann som mulig og holde seg. Vinneren får en Nintendo Wii og en sikker død Det er ett av de 10 eksemplene som wikipedia har listet opp! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 For ca et år siden leste jeg at en dame døde av vannforgiftning. Da konkurransen het: Hold your pee for a Wii. Drikke så mye vann som mulig og holde seg. Vinneren får en Nintendo Wii og en sikker død Det er bare tragisk.. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg har aldri hørt om like tilfeller, der noen har drukket så mye vann at hjernen har svulmet opp. Hvis kroppen får veldig mye vann og lite salt så kan vannet trenge igjennom membraner og celler i kroppen og inn i blod-hjerne barrieren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå