Gå til innhold

Noen som har tips til 46-47 tommers LCD tv? pris ca 15000

Anbefalte innlegg

Greit nok men ha på minnet at retur ved benyttelse av angrefristen må du betale selv og veier skjermen over 35 kilo så må dette gjøres via Tollpost og min 46 PZ kostet drøyt 2000,- å retunere men salgssjefen hos Datakjeden fikk redusert dette til halvparten av prisen da jeg kjøpte ny skjerm hos de (verd å tenke på ) feks hvis man får en skjerm med pixelfeil eller annen feil. :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit nok men ha på minnet at retur ved benyttelse av angrefristen må du betale selv og veier skjermen over 35 kilo så må dette gjøres via Tollpost og min 46 PZ kostet drøyt 2000,- å retunere men salgssjefen hos Datakjeden fikk redusert dette til halvparten av prisen da jeg kjøpte ny skjerm hos de (verd å tenke på ) feks hvis man får en skjerm med pixelfeil eller annen feil. :cool:

Om du betaler 2000 kr for den er du blitt lurt eller du skrøner her. Jeg bor i Nordland og får tvene fra Sandefjord,dermed er jeg i en av de dyreste prisgruppene og en 46" plasmaskjerm koster kr 950.- med Tollpost levert på døren hos meg . Da kan det umulig koste 2000 kr til Akershus,som er et steinkast avgårde i forhold til meg . :hmm::hmm::hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Om du betaler 2000 kr for den er du blitt lurt eller du skrøner her. Jeg bor i Nordland og får tvene fra Sandefjord,dermed er jeg i en av de dyreste prisgruppene og en 46" plasmaskjerm koster kr 950.- med Tollpost levert på døren hos meg . Da kan det umulig koste 2000 kr til Akershus,som er et steinkast avgårde i forhold til meg . :hmm::hmm::hmm:

Det kostet meg 450,- og få den levert men det er helt andre priser når du som privatperson skal sende tilbake i retur.... Nei jeg ble ikke lurt og salgssjefen i Datakjeden ble noe måløs selv da han fikk prisen samt jeg dobbelt sjekket med Tollpost. Det ligger en tråd her inne om like erfaringer uten at jeg vil bruke tid på å finne denne men det er altså fakta og ikke spøk (svindyrt) og kan bare sjekkes med Tollpost.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jada-jada

Det kostet meg 450,- og få den levert men det er helt andre priser når du som privatperson skal sende tilbake i retur.... Nei jeg ble ikke lurt og salgssjefen i Datakjeden ble noe måløs selv da han fikk prisen samt jeg dobbelt sjekket med Tollpost. Det ligger en tråd her inne om like erfaringer uten at jeg vil bruke tid på å finne denne men det er altså fakta og ikke spøk (svindyrt) og kan bare sjekkes med Tollpost.

Pristabell Tollpost Stykkgods (Rikssoner)

En-kollo over 35 kilo. Pris per sending i hele kroner uten mva per 01.12.08

Vekt / Sone 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

36 - 39    304 329 329 337 350 368 412 476 530 568 638 713 757

40 - 59    304 329 329 374 396 453 557 624 709 797 883 980 1067

Vil tro du er i sone 2 eller 3 noe som stemmer med det beløpet du har betalt og er noe helt annet enn 2000 kr, jeg sendte selv et tv i retur i november og betalte da 950 kr  :hmm:

http://www.tollpost.no/DLPL

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel noe av poenget er at Tolllpost ikke frakter for privat personer så jeg vet ikke om du tok dette via firma ditt? Datakjeden måtte i mitt tilfelle ordne bestilling og fraktbrev da jeg som privatperson ikke fikk gjøre dette og de sa rett og slett at de ikke fraktet for privatpersoner. Uansett det ble veldig dyrt for returen 1000,- for meg men da til 50% redusert pris takke være Datakjeden dette har jeg skriftlig.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Vel noe av poenget er at Tolllpost ikke frakter for privat personer så jeg vet ikke om du tok dette via firma ditt? Datakjeden måtte i mitt tilfelle ordne bestilling og fraktbrev da jeg som privatperson ikke fikk gjøre dette og de sa rett og slett at de ikke fraktet for privatpersoner. Uansett det ble veldig dyrt for returen 1000,- for meg men da til 50% redusert pris takke være Datakjeden dette har jeg skriftlig.

Stemmer dette jeg betalte over 2000,- for retur til Komplett for en Samsung 50 tommer, jeg valgte å kjøpe min LG PG7000 hos Neshop så Komplett var ikke int å redusere fraktprisen for meg så du var i grunn heldig på en måte.

Tollpost frakter ikke for privatpersoner dette sluttet de med for over 2 år siden.

Lenke til kommentar

Om du trykker på linken og ser oppe i høyre hjøren så vil du se at tabellen er hentet for priavtpersoner og ikke bedrift .

Hvem kan transportere gods med Tollpost Globe

Tollpost Globe mottar gods til transport fra næringsdrivende til andre næringsdrivende eller privatpersoner.

Gods fra privatpersoner mottas kun til transport dersom godset er en retursending til en næringsdrivende avsender, og sendingen er levert av Tollpost Globe.

http://www.tollpost.no/7064

Er det ikke det vi snakker om her :hmm:

Ellers skal vi være enige om at Tollpost desverre nærmest har monopol på transport av varer som ikke posten kan ta og stort sett gjør som de vill,at feks privatpersoner ikke skal ha muligheter for å sende varer til andre privatpersoner er en skam også at de tar høyere pris fra en privatperson enn fra et firma er uhørt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Gods fra privatpersoner mottas kun til transport dersom godset er en retursending

Det er jo derfor det blir helt andre priser en når firma sender ut så man kan ikke se på prislista for næringsdrivende for Tollpost kalkulerer prisene i hvert eget tilfelle ved retur når man er da privatperson beklagelig vis.

Endret av ken36
Lenke til kommentar
Gods fra privatpersoner mottas kun til transport dersom godset er en retursending

Det er jo derfor det blir helt andre priser en når firma sender ut så man kan ikke se på prislista for næringsdrivende for Tollpost kalkulerer prisene i hvert eget tilfelle ved retur når man er da privatperson beklagelig vis.

Nå stod det privat på den lista da,og den stemmer bra med det jeg betalte for retur av tvn, jeg hørte ikke et ord om at de ikke kunne ta den og det var de selv som forlangte 950 kr,så har de tatt feil pris så er det deres egen feil, men å opperere med priser på flere tusen for en tv blir jo hull i hode, en lcd tv veier under 30 kg, så om du kunne sendt den med posten så hadde du betalr 150 kr,hvorfor skal da tollpost ta 10-15 ganger mere,det blir jo uhørt .

Lenke til kommentar

Nå stod det privat på den lista da,og den stemmer bra med det jeg betalte for retur av tvn, jeg hørte ikke et ord om at de ikke kunne ta den og det var de selv som forlangte 950 kr,så har de tatt feil pris så er det deres egen feil, men å opperere med priser på flere tusen for en tv blir jo hull i hode, en lcd tv veier under 30 kg, så om du kunne sendt den med posten så hadde du betalr 150 kr,hvorfor skal da tollpost ta 10-15 ganger mere,det blir jo uhørt .

150,- med posten hmm nei det blir nok noe dyrere ca 3/400,- jeg betalte 165 for å sende en Xbox da som smartpakke og en tv blir klart dyrerer da den ikke kan sendes på denne måten men ja det er uhørt uansett så sitter jeg ikke her og lyver dette er fakta og tror du ikke meg med flere her så ring Tollpost. Nå har fraktprisene økt fra nettbutikker også Komplett feks tar nå over 1700,- for tunggods og Datakjeden har justert prisen til ca 1000,-.

Edit- Vi snakker da skjermer som uansett ikke kan fraktes med posten altså over 35 kilo..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

150,- med posten hmm nei det blir nok noe dyrere ca 3/400,- jeg betalte 165 for å sende en Xbox da som smartpakke og en tv blir klart dyrerer da den ikke kan sendes på denne måten men ja det er uhørt uansett så sitter jeg ikke her og lyver dette er fakta og tror du ikke meg med flere her så ring Tollpost. Nå har fraktprisene økt fra nettbutikker også Komplett feks tar nå over 1700,- for tunggods og Datakjeden har justert prisen til ca 1000,-.

Edit- Vi snakker da skjermer som uansett ikke kan fraktes med posten altså over 35 kilo..

Neida,jeg bruker ikke beskylde andre for løgn,men jeg lurte virkelig på om du var blitt lurt eller om du bare skrønte siden jeg selv sendte en skjerm i retur og betalte 950.-

Postens takst er vel rundt 190 for opptil 30 kg,men det spiller ingen rolle da de ikke tar så store pakker,det var kunn for å vise prisforskjellen jeg dro frem den .

Lenke til kommentar

Neida jeg har det skriftlig fra Tollpost om pris og reduksjon etc i mitt tillfelle og ken36 her bekrefter jo det samme som meg.. Det er flere som har hatt samme opplevelse fra forskjellige nettbutikker og det går på Tollpost sine priser for retur fra privatpersoner men nå lar jeg dette ligge tror jeg men det ligger en tråd her om dette men topic var ikke Tollpost sine priser men får se om jeg gidder å prøve å finne den igjen senere hvis du ønsker.

Lenke til kommentar
Neida jeg har det skriftlig fra Tollpost om pris og reduksjon etc i mitt tillfelle og ken36 her bekrefter jo det samme som meg.. Det er flere som har hatt samme opplevelse fra forskjellige nettbutikker og det går på Tollpost sine priser for retur fra privatpersoner men nå lar jeg dette ligge tror jeg men det ligger en tråd her om dette men topic var ikke Tollpost sine priser men får se om jeg gidder å prøve å finne den igjen senere hvis du ønsker.

Ingen vits i å lete etter tråder,det er helt greit slik det er og det er bare greit å få det tatt opp her,det betyr at folk som kjøper tv på nett da bør være sikre i sitt valg og helst gå og se på tv i butikk først.

Ja vet det kan høres kjipt ut at en skal se på tvn i butikk og så kjøpe på nett,men det kan vel butikkene takke sin egen prispolitikk for, desverre.

Eller en kan benytte Schenker 

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snakket forresten med Tollpost i dag ang dette med å sende pakker for private og om disse var over 35 kg, svaret var at det bare var å bruke posten,da de har kjøpt opp nord cargo (tror jrg drt var) og nå tar alle typer pakker, altså er grensen på 35 kg borte for denne gruppen pakker i følge Tollpost.

Så jeg dro ned på posten med et 46" tv og ingen problemer der,pakken ble tatt i mot og vidresendt den  :thumbup:

Lenke til kommentar

Tollpost Globe har min 46" 856 i ein konteiner ein plass, skal leverast på torsdag. :wee:

Veit du forresten om eg kan hente den sjølv frå Tollpost sin stasjon? I følge ei dame på TG kom pakken til byen i morgon tidleg, men dei kunne ikkje levere før på torsdag.

Lenke til kommentar
Tollpost Globe har min 46" 856 i ein konteiner ein plass, skal leverast på torsdag. :wee:

Veit du forresten om eg kan hente den sjølv frå Tollpost sin stasjon? I følge ei dame på TG kom pakken til byen i morgon tidleg, men dei kunne ikkje levere før på torsdag.

Jepp,bare ring dem og oppgi sporingsnr og si at du skal hente den selv, ikke noe problem det  :cool:

Lenke til kommentar

Skal du basere ein test på valg av ny TV til 10-15 000?

For det første så er Philips-skjermen ein 42", mens Samsungen 46", jo større skjerm jo betre merkar ein svakhetane.

For det andre så synest alle på nettet at 866 er betre enn 7403, eg stolar meir på fleirtalet av brukarane enn eit par "ekspertar".

For det tredje så er den kanten rundt 7403-en grusomt grell. Eg fattar ikkje korleis dei kan kome opp med noko sånt i dagens marked. Greit, eg kunne klart meg utan kanten på 8-serien til Samsung, men den er i det minste langt meir diskré.

For det fjerde så las eg følgande på denne testen i omtalen av 7403:

Med HD-signaler kan man muligens dra mer nytte av den, da bildeinformasjonen finnes fra før, og ikke er kunstig laget i formatomformingen.

Det kan være ein merkeleg formulering, men for meg ser det vitterleg ut som om dei har testa 8 HD-apparater i størrelsesorden 40-46" utan å bruke HD-materiale. I så fall er det ikkje merkeleg at 7403 kjem så godt ut sidan den er betre på SD-signaler enn 866, mens sistnevnte er betre enn 7403 på HD-signaler.

Nok ein gang må eg få poengtere at ein må kjøpe TV-skjerm etter bruksområder, behov og ynskjer. Eg har sett ein LE52A866 i live med SD-signaler og vart faktisk positivt overraska, eg trudde det skulle være dårlegare. 7403 er nok betre, men det er ikkje eit av områdene eg prioriterer så veldig. Det er heilt greit at folk kjøper Philips, Sony, Toshiba eller Samsung, men bruk for all del tid på å finne ut kva skjerm som passar best for dine behov. Eg veit det er mange som kjøper på anbefaling frå selgar i butikkane. Nokon er sikkert dyktige, men enkelte har ikkje peiling, nokon driv i tillegg å pusher enkelte merker. Du finn ikkje eit betre utval av omtaler, meiningar og testar enn på nettet, hovudsakleg i diskusjonsforum.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Eg veit at PZ81 takler SD-materiale dårlegare enn PX, men korleis er den på HD-materiale?

Er forresten ein svært deilig skjerm dette, har foreløpig kun fått den på plass og kopla PC til, skal teste det meste etter kvart, først vil eg prøve å få mediespelaren på nettverk så eg kan bruke den. Har ikkje ein einaste BD-film, så det må eg prøve å skaffe snart.

:love:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...