Gå til innhold

Noen som har tips til 46-47 tommers LCD tv? pris ca 15000

Anbefalte innlegg

Vil påstå at 866 er et av de bedre tv kjøp du kan gjøre,skal du ha noe bedre må du nok titte på Pioner plasma,det er iallefall det enest jeg har sett som slår 866, har selv 856 (som er samme tvn som 866)  + et panasonic pz81, jeg mener førstnevnte er best .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung er ikke akkurat så sykt gode på analoge signaler, men for all del det er en allright TV.

Mitt intrykk av den er at den har bra farger og sortnivå, men har hatt inntrykk av at den på blueray av og til henger etter på områder med raske bevegelser. Veit ikke om det bare er meg, eller om det er noe andre også deler.

Lenke til kommentar
på de nye samsungmodellene, kan man velge inputkanal fra liste eller må man trykkke flere ganger på avknappen?

snekkern: din rumpe som profilbilde eller? xD

Fra liste ja,du trykker ned en egen knapp som viser en oversikt og så velger du den du vil ha,du kan også legge inn egne navn på hver inputkanal.

Næ,ække min rompe,det er maddammens  :p

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har bestilt pakketilbudet til elkjøp og etter det jeg har forstått kan jeg ikke forvente å få det levert innen 10 dager. Han jeg bestilte hos sa at elkjøp sentralt jobbet med en erstatningspakke. Er spent på hva det kommer med. Eneste produktet som jeg anser som bedre og som det har på lager er Pioneer PDPLX5090H.

Er jo helt fantastisk av det å sende ut tilbudsavis med tilbudet to uker på rad (første uka var dog ganske kort) uten å ha produktet på lager.

Lenke til kommentar
Har bestilt pakketilbudet til elkjøp og etter det jeg har forstått kan jeg ikke forvente å få det levert innen 10 dager. Han jeg bestilte hos sa at elkjøp sentralt jobbet med en erstatningspakke. Er spent på hva det kommer med. Eneste produktet som jeg anser som bedre og som det har på lager er Pioneer PDPLX5090H.

Er jo helt fantastisk av det å sende ut tilbudsavis med tilbudet to uker på rad (første uka var dog ganske kort) uten å ha produktet på lager.

Edit:

Bør lese litt før jeg spør...

Linken til kundeavisen på Elkjop.no virker ikke for den er feil, her er ny link:

http://www.paperfree.no/elkjop/

Desverre blir det nok ikke en Pioneer fordi det er en plasma og lager de det som en standardpakke så oppfyller det ikke kravene da plasma er en helt annen teknologi og er langt fra like bra på PC.

Uansett, vurderer å bestille dette selv da jeg har en 46" Sharp inne for 3. gang med samme feil, ergo får jeg pengene tilbake når det er fastslått fra verksted.

Elkjøp sitter pent i det nå siden de lover deg ett tilsvarende eller bedre tilbud til samme pris. Grunnen er vel at de skryter i annonsen at den er kun 44 mm tykk og er RiksTV klar.

Man må nok godta en erstatningsTV som er litt tykkere MEN hvis erstatningsTV-en ikke er "RiksTV klar" så må de nesten sende med en digital tuber for RiksTV med på kjøpet og enda kan kundene klage fordi den ikke er innebygd. Lykke til Elkjøp sier jeg bare.....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Sjå her: http://www.paperfree.no/elkjop/

Det er Samsung LE46A866 + LEA19656 til 15 000. 19 tommeren er utsolgt, her blir det nok eit erstatningsprodukt. 46 tommeren kan ha leveringstid på 3-4 veker.

Hehe, jeg er litt treg men takk for svar. Skulle lest litt før jeg spurte... :whistle: har lyst å bestille den selv også, får se, har jo hele morgendagen å bestemme meg på.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Jeg var hos Lefdal idag for å bestille pakken, og det var ifølge selgeren helt umulig, de var utsolgt osv. Så prøvde han å prakke på meg en sharp tv, men jeg sa at jeg heller ville kjøpe pakken og så vente til den kom inn, var ikke så farlig om det tok en måned eller mer liksom.

Det var helt umulig mente han. Jeg sa jeg hadde fått svar fra elkjøp om at de håpet å få den inn i slutten av Januar men at det kunne ta litt lenger tid og sa det til selgeren på Lefdal. Han sa da at Elkjøp kjøper fra samme sted(noe jeg visste fra før) og at det ikke kom på tale at jeg fikk den pakken. Han sa jeg kunne komme tilbake imorgen og så kunne vi diskutere pris på utstillingsmodellen, men da begynte vi ikke på 15000, for da var kampanjen over. jeg prøvde å fortelle at de vel måtte holde annonsegarantien, men det pratet han bort og prøvde å selge meg sharp tven en gang til.

Han sa han også måtte ringe alle kundene som hadde bestilt pakken og gi de andre tver eller pengene tilbake istedet.

Virket nesten som han hadde fått beskjed om å prøve å stanse alle bestillinger av pakken.

Da dro jeg sporenstreks ned på elkjøp, og da tok det meg akkurat 3 minutter å få bestillingsbekreftelse på samsung pakken, uten noe stress i det hele tatt..

Trodde dette var "samme" firma jeg, men makan til forskjellig syn på kundebehandling!

Blir elkjøp på meg fra nå av, de følger ihvertfall annonsegarantien sin!

Lenke til kommentar

Snakket med netshop ang dette med garantier og fikk følgende svar:

Garantitider og reklamasjonsretten er lik helt uavhengig av om det er "norsk" eller "utenlandsk" modell.

Samsungs pixelgaranti er noe særnorskt som gjelder produkter tatt via deres kanaler.

Dog har vi ikke sett en pixelfeil her på flere år, så vi vurderer å lage en slik vi også på alle TV-ene vi selger. 

Lenke til kommentar

Eg var innom Elkjøp, fekk beskjed om at det var leveringstid på 4-5 månader. Då gjekk eg rett ut og bestemte meg for å boikotte Elkjøp i all uoverskueleg framtid.

Det er sjølvsagt sjeldan du får pixelfeil, men dog. Eg og fekk som svar at apparatene dei sel ikkje har Samsung sine nordiske garantivilkår.

Men det er greit nok, eg har gått over til å sjå på LE52A866, der er det kun nordisk modell. :p

Nokre erfaringar med den?

Lenke til kommentar
Eg var innom Elkjøp, fekk beskjed om at det var leveringstid på 4-5 månader. Då gjekk eg rett ut og bestemte meg for å boikotte Elkjøp i all uoverskueleg framtid.

Det er sjølvsagt sjeldan du får pixelfeil, men dog. Eg og fekk som svar at apparatene dei sel ikkje har Samsung sine nordiske garantivilkår.

Men det er greit nok, eg har gått over til å sjå på LE52A866, der er det kun nordisk modell. :p

866 og 856 er egentlig indentiske,det som skiller er som sagt nordisk modell,med norsk bruksannvisning.

Lenke til kommentar

866 og 856 er egentlig indentiske,det som skiller er som sagt nordisk modell,med norsk bruksannvisning.

Nei det er faktisk helt andre garantivilkår som er nevnt flere ganger (faktisk flere forskjeller som bør være viktige)

http://www.samsung.com/no/consumer/learnin...skjellen_no.pdf

Lenke til kommentar

Nei det er faktisk helt andre garantivilkår som er nevnt flere ganger (faktisk flere forskjeller som bør være viktige)

Og om du leser hva jeg skrev ang svaret fra netshop,ser du hva de sier,det jeg skrev der er ordrett, dermed sitter du igjen med pixelgarantien som Netshop vurderer å innføre,i mellomtiden kan du bruke angreretten på dette og andre ting noe du ikke kan gjøre i vanlig butikk utenom elkjøp da, miljøavgiften er 40 kr,en bagatell når en vet at en kan spare flere tusen på å kjøpe i nettbutikk.

"Snakket med netshop ang dette med garantier og fikk følgende svar:

Garantitider og reklamasjonsretten er lik helt uavhengig av om det er "norsk" eller "utenlandsk" modell.

Samsungs pixelgaranti er noe særnorskt som gjelder produkter tatt via deres kanaler.

Dog har vi ikke sett en pixelfeil her på flere år, så vi vurderer å lage en slik vi også på alle TV-ene vi selger. "

Tekst tv fungerer helt perfekt og har ingen problemer,det er også norske menyer på tvn, altså sitter du igjen med en norsk bruksannvisning og  en miljøavgift  på hele 40 kr,men da betaler du mye mere .

Samsung LE46A856    14980,–

Samsung LE46A866    16169,-

Laveste priser fra prisguiden,går du i vanlig butii koster 866  fra  rundt 19000.-

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel Snakkern som jeg vil kalle deg her etter du tar feil. Netshop gråimporterer og klarer ja og oppylle garanti og reklamasjonsretten så sant de ikke går konkurs men ring heller Samsung Norge og få rett info da Netshop ikke har mulighet til å oppfylle garantivilkårene til en nordisk kjøpt modell og den består av 7 punkter som beskrevet her og som du ser så består den av langt mer en garantitid og reklamasjonsrett... Feks Henteservice, Prestisjeservice, Pixelgaranti, Norsk brukerveiledning, Norsk menysystem og garanti for at tex tv fungerer korrekt.. Dette kan ikke Nesthop gi garanti på. Hvis du ikke tror meg så ring Samsung Norge i morgen ikke "Netshop" så får du dette bekreftet fra rett kilde.

God natt

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Vel Snakkern som jeg vil kalle deg her etter du tar feil. Netshop gråimporterer og klarer ja og oppylle garanti og reklamasjonsretten så sant de ikke går konkurs men ring heller Samsung Norge og få rett info da Netshop ikke har mulighet til å oppfylle garantivilkårene til en nordisk kjøpt modell og den består av 7 punkter som beskrevet her og som du ser så består den av langt mer en garantitid og reklamasjonsrett... Feks Henteservice, Prestisjeservice, Pixelgaranti, Norsk brukerveiledning, Norsk menysystem og garanti for at tex tv fungerer korrekt.. Dette kan ikke Nesthop gi garanti på. Hvis du ikke tror meg så ring Samsung Norge i morgen ikke "Netshop" så får du dette bekreftet fra rett kilde.

God natt

Synd at du på nytt må ty til en nedlatende holdning når andre ikke deler ditt syn  :no:

Så viser du til denne:

• norsk menysystem på TV-en – gjør det lettere ved installasjon og navigasjon

• at norsk bruksanvisning medfølger – gjør det lettere for den som vil lære seg

mer på norsk

• nulltolleranse mot pikselfeil – Samsung i Norden har gått et steg lenger, og gir

deg en ny TV om du har en eneste pikselfeil på en 26-tommers TV eller større.

Den vanlige garantien tillater et antall pikselfeil.

• at miljøavgifter er inkludert – Samsung i Norden garanterer at miljøavgiften er

betalt. Det gir forbrukeren sikkerhet om at gjenvinningsavgiften er betalt og at

samfunnets gjenvinningssystem etterleves.

• at tekst-TV fungerer korrekt

• Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Norge

dersom deres 40-tommers TV må ha service

• Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover.

Norsk meny er det også på 856,som jeg har nevnt tidligere men du velger å overse.

Nei norsk bruksannvisning får en ikke med,det har jeg også nevnt

Pikselfeilgarantien har jeg også nevnt,alikevel fortsetter du og ignorere dette.

Miljøavgiften på hele 40 kr har jeg også nevnt .

Teksttv fungerer like feilfritt på 856 som på 866,noe jeg også har nevnt .

Prestisjeservicen gjelder vistnok ikke ,det var etter hva Expert sier bare for en bestemt periode og i de største byer,det vet jeg forresten lite om-

Men for den ekstraservicen som de ferreste får bruk for, en norskbruksannvisning som kan lastes ned gratis og et miljøgebyr på hele 40 kr betaler du altså minimum 1189 kr på billigste nettbutikk eller ca 4000  kr på vanlig butikk, det nevnte ikke du 

På vilket grunnlag kan du si at Netshop ikke har mulighet til å oppfylle garantien,hadde andre butikker vært i nærheten av det Netshop leverer av service hadde ting vært greit, både samsung , hp og andre norske importører lover mye,men desverre får som regel pipen en helt annen lyd når du skal benytte dem, dette har jeg efart selv og hadde ikke da nettop Netshop ryddet opp og levert nytt utstyr og tatt inn det gamle og ført saken vidre hadde jeg vel fortsatt kjempet mot disse.

Joda det er greit å sette mye på papiret,men desverre er det ikke alle som leverer, jeg har iallefall aldrig vært i nærheten av slik service som Netshop har vist og jeg snakker da om en mangeårig erfaring .

Og dessuten så er et verksted eller en forhandler som forhandler et produkt, det være seg samsung,pioner eller hva det måtte hete forpliktet til å ta inn produktet til rep uansett hvor du eller jeg hadde kjøpt dette .Slik er det bare .

mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ring Samsung Norge så kom med utaleser etter dette for Netshop klarer ikke å levere det viktigste som er skrevet nå mange ganger.. Jobber du for Netshop jeg begynner sannelig å lure på dette? Henteservice er priceless spør man meg og null tolleranse på pixelfeil har ikke Netshop uansett hva du rabler ned++++ Ja som regel er det billigere og handle på nett men ikke i disse dager faktisk... Netshop er ikke heller en godkjent Pioneer forhandler og klarer heller ikke der å levere den samme garantien som Pioneer Norge tilbyr sine kunder..

Ikke alle er like fornøyd med din favorittbutikk..

https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Ring Samsung Norge så kom med utaleser etter dette for Netshop klarer ikke å levere det viktigste som er skrevet nå mange ganger.. Jobber du for Netshop jeg begynner sannelig å lure på dette? Henteservice er priceless spør man meg og null tolleranse på pixelfeil har ikke Netshop uansett hva du rabler ned++++ Ja som regel er det billigere og handle på nett men ikke i disse dager faktisk... Netshop er ikke heller en godkjent Pioneer forhandler og klarer heller ikke der å levere den samme garantien som Pioneer Norge tilbyr sine kunder..

Ikke alle er like fornøyd med din favorittbutikk..

https://prisguiden.no/shop_review.php?sh...&act=review

Eller gå inn på samsung.no , velg prestsjeservis og se hva svaret er,eller jeg kan kopiere det rett fra siden dere.

Om du skulle få problem med din Samsung TV kan vi komma hem till dig och åtgärda felet. Servicen kallar vi Prestigeservice och den omfattar modeller som är 40 tum eller större.* För närvarande erbjuder vi Prestigeservice i Storstockholmsområdet och i Malmö men vi kommer snart att utvidga tjänsten geografiskt.

Kontrollera om Prestigeservice erbjuds där du bor. Observera att en fast vägförbindelse till adressen är nödvändig.

Postnummer: (utan mellanslag, exempelvis 11245)

Postnummer:

Tyvärr kan vi ännu inte erbjuda Prestigservice i ditt område. Kontakta din återförsäljare eller något av våra serviceställen.

fastguard garanti

Her kan du registrere ditt Samsung FastGuard-produkt.

FastGuard er en garantiutvidelse for skrivere og skjermer.

Du kjøper den av din forhandler i forbindelse med kjøpet av produktet.

Du bør registrere den snarest, men senest 90 dager etter kjøpet av skriveren eller skjermen.

I tillegg så må du kontakte samsung norge ved feil på varen , så må denne sendes inn til rep etter xx anntall dager med saksbehandling, hos nettshop ble jeg henvist til nærmeste samsungrepratør bare noen km unna der jeg bor.

Du finner det meste her: http://www.samsung.com/no/

Henteservice er priceless spør man meg og null tolleranse på pixelfeil har ikke Netshop uansett hva du rabler ned

Prøv å være saklig,istedenfor å prøve å henge ut andre, for som du ser av mine innlegg går det klart frem at netshop ikke har pixelgarantien,men vurderer å innføre den.

Henteservisen som du annser som så svært viktig,gjelder jo bare i noen få byer i Norge,de som ikke bor akkurat dær har INGEN nytte av den .

Jobber du for Netshop jeg begynner sannelig å lure på dette?

Nei jeg gjør ikke det,så du trenger ikke ta den desperate dær i et forsøk på å stille andre i dårlig lys :grin:

Men jeg har drevet eget firma de siste 15-16 årene og har således temmelig god erfaring med hva de forskjellige garantier er verdt,derfor leser jeg det som står med små skrift også,som feks i dette tilfellet .

mvh. Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel de to viktigste punkene i garantien bør for de fleste være henteservice og pixelgaranti samt det er kjekt å få med de andre punkene også ved nordisk kjøp. Da får hver enkelt selv vurdere om man nå i Jan vil handle billigere hos sin lokale el forhandler eller bestille via nett.

Lenke til kommentar
Vel de to viktigste punkene i garantien bør for de fleste være henteservice og pixelgaranti samt det er kjekt å få med de andre punkene også ved nordisk kjøp. Da får hver enkelt selv vurdere om man nå i Jan vil handle billigere hos sin lokale el forhandler eller bestille via nett.

Klart en handler der det er billigst,og akkurat nå i januar finnes enkelte modeller til en lavere pris hos noen få butikker,men en skal ha flaks for å finne dem, ellers i året er det betydelig billigere å handle på nett.

Et eks: En av mine søstre kjøpte seg et samsung 656 i desember,dette skulle Expert ha 13400 kr for,men på nett fikk hun det for 8500 levert på døren, dvs 4900 kr spart .

Og som sagt,henteservicen gjelder kunn de som bor i store byer ,pixelgarantien er kjekk å ha uten tvil,men denne kommer også fra andre,dessuten får du returnert tv på angreretten for både dette og andre ting, angrerett får du jo ikke feks hos Expert .

Så her er det viktig å få med seg fakta om alt og ikke bare trekke frem enkeltting uten å lese det med små skrift  :cool:

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...