Gå til innhold

Noen som har tips til 46-47 tommers LCD tv? pris ca 15000

Anbefalte innlegg

Jeg har en 42 tommers Panasonic plasma tv fra 2006, som er helt grei, men den er ut HD og så sliter den litt når det er mørke farger, blir ett grønnskjær i mørke partier. Ansikter "henger" også litt igjen i bevegelse noe som er litt irriterende.

Har prøvd å lese meg litt opp på SONY sine 46", men er litt vanskelig å bli klok på.

Tv`n skal brukes mest til spilling og tv titting.

Noen som har noen gode tips/erfaringer?

Takker for alle svar og meninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en 42 tommers Panasonic plasma tv fra 2006, som er helt grei, men den er ut HD og så sliter den litt når det er mørke farger, blir ett grønnskjær i mørke partier. Ansikter "henger" også litt igjen i bevegelse noe som er litt irriterende.

Har prøvd å lese meg litt opp på SONY sine 46", men er litt vanskelig å bli klok på.

Tv`n skal brukes mest til spilling og tv titting.

Noen som har noen gode tips/erfaringer?

Takker for alle svar og meninger

Da vil vel Elkjøps tilbudspakke med toppmoddellen Samsung 46A866 og Samsung 19A656 å anbefale hvis de har igjen da..

Lenke til kommentar

Både Elkjøp og Lefdal har dette tilbodet, men kor lenge varer det?

Edit: Fant ut at det gjekk frå 5. til 10. januar. Fant også ette i Elkjøp sin avis:

Vi garanterer at du får kjøpt det annonserte produktet i 3 dager, og blir vi ikke utsolgt vil prisene gjelde fra 5. til 10. januar

Fristar veldig å kjøpe denne pakken altså, 866 er ein nice TV. 19" treng eg ikkje, får kanskje solgt den, men billigaste 866 er iflg. prisguiden 18 000. På Elkjøp får du og 30 dagars returrett.

Er dette forresten ein nordisk modell? I så fall får ein vel og pixel garanti og anna snax. Fysj, må kjøpe den eg no. :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg var innom Elkjøp i dag , de sa de viste ingenting , kom en ny "pakke" som skulle være like bra om ikke bedre. Da elkjøp har Anonse garanti på 3 dager , slik at kunder som kommer inn før 3dager etter kampanje start er garantert det produktet , så må de sette sammen en ny pakke , jeg skrev meg selv om , men kan trekke meg når som helst , vet ikke om jeg gidder vente 3uker på noe som jeg kanskje ikke skal ha.

Tipper de prøver seg på en annen model , i mange folks øyne er en 46" en 46" , så mange ikke bryr seg. Men jeg har kikket litt på samsung modelene og det blir vanskelig og finne en erstater i denne pakken , da LE46A866 ligger på en unik plassering i Samsung serien.

Lenke til kommentar
Hva er forskjelling på

LE46A856 og LE46A866 ?

da A856 koster 15000kr og A866 18000kr

Det er ikke forskjeller egentlig,866 er ment for det nordiske markede menst 856 er beregnet for england/Irland, dermed har den kunn engelsk brukermanual,men du kan benytte norsk menyspråk på den, begge har mpeg4 , altså digitalt bakkenett og begge har to fjærnstyringer en "normal" og en som ser ut som en oval sten .

856 er vistnok billiger fordi den importeres på en annen måte og dermed unngås en del avgifter,de som selges i norge har uansett norsk garanti .

Lenke til kommentar
aha , det eneste som stopper meg i og kjøpe en Samsung LE46A856 er at det er på nette , om det skulle skje noe galt med tven så har jeg hørt noen skrekk historier der folk venter i evigheter for og få tilbake tven sin.

Tja,den som står her var kjøpt hos Netshop.no og det var et problem med at lyden og bildet ble hakket av og til,jeg ringte dem og ble henvist til nærmeste verksted bare noen km fra der jeg bor,de har også servicen på de norske modellene , etter hva netshop sa så var det akkurat samme garanti på disse som de nordiske så lenge de var kjøpt i Norge .

Altså skulle ikke det være noe problem da de repareres på samme sted, det er jo bare å ta en tlf og snakke med Netshop om det er tvil  ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til Samsung-modellene så godt, men hadde tidligere en Sony 46W4500, og den var ikke så gæern, spesielt ikke til spilling / bluray. Kan være verdt å sjekke ut, mange syns denne TV'en er god på hudtoner og sortnivå, de Samsung-modellene jeg har sett har slitt litt med (unaturlige) farger og hudtoner.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til Samsung-modellene så godt, men hadde tidligere en Sony 46W4500, og den var ikke så gæern, spesielt ikke til spilling / bluray. Kan være verdt å sjekke ut, mange syns denne TV'en er god på hudtoner og sortnivå, de Samsung-modellene jeg har sett har slitt litt med (unaturlige) farger og hudtoner.

Det er W4500 og samsungpakken til 15000 jeg står imellom, men har hørt veldig mye godt om samsungen. Muttern har en samsung LCD som er ett år gammel og der syns jeg det er litt blasse farger, men en kompis anbefalte samsungen varmt, så lurer på om jeg ikke skal gå for den. Koster jo nesten 20000 bare den ene tven hvis man kjøper den alene, så det må jo være ett alright tilbud.

Noen som har noen dårlige erfaringer med A866 , som feks clouding o.l?

Lenke til kommentar
aha , det eneste som stopper meg i og kjøpe en Samsung LE46A856 er at det er på nette , om det skulle skje noe galt med tven så har jeg hørt noen skrekk historier der folk venter i evigheter for og få tilbake tven sin.

Tja,den som står her var kjøpt hos Netshop.no og det var et problem med at lyden og bildet ble hakket av og til,jeg ringte dem og ble henvist til nærmeste verksted bare noen km fra der jeg bor,de har også servicen på de norske modellene , etter hva netshop sa så var det akkurat samme garanti på disse som de nordiske så lenge de var kjøpt i Norge .

Altså skulle ikke det være noe problem da de repareres på samme sted, det er jo bare å ta en tlf og snakke med Netshop om det er tvil  ;)

856 har jo fortsatt garanti på seg men man mister pixel garanti, og hjemmeservice. Skulle butikken gå konkurs er har man ikke lengre noen man kan kreve heving av kjøpet til etc.

Lenke til kommentar

Du kan sende den inn i andres elbutikker ja, men du kan ikkekreve det, eller kreve lånegjenstand eller heving av kjøpet av dem. Butikken kan også kreve at du dekker butikkens fraktkostnader etc. Hvis andre elbutikker tar inn gjenstanden til reparasjon er det kun på goodwill.

Hvis en TV er paralellimportert så er det ofte slik at det er den butikken du har kjøpt den hos som har påtatt seg garanti/reklamasjonskostnadene (ikke alltid), slik at hvis den sendes til reparasjon hos et verksted så er det butikken, ikke produsent, som får regninga. Her kan det bli problemer når butikken går konkurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...