Ludda Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Dette skal ikke være en tråd der vi tar opp hele midtøsten-konflikten, vi har utallige tråder for det. Jeg lurer på hvilke agrumenter Israel har for at de har rett til å eksistere som stat i utgangspunktet? Og hvilke eventuelle motagrumenter bruker palestinerene? Endret 5. januar 2009 av Ludda Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Israel fikk staten tildelt av FN, palestinerne ble forbannet fordi denne staten okuperte deres land, så palestinerne angrep Israel. Lenke til kommentar
Ludda Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Israel fikk staten tildelt av FN, palestinerne ble forbannet fordi denne staten okuperte deres land, så palestinerne angrep Israel. Ved slutten av krigen i 1949 hadde Israel 40 % større territorium enn tiltenkt fra FNs side. (dette er en skoleoppgave, skjønner ikke problemet selv, men det er tydeligvis noe her jeg ikke forstår ) Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dette hadde vært en interessang debatt i 1948. Nå er det alt for sent å si at Israel ikke har rett på landet. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Israel fikk staten tildelt av FN, palestinerne ble forbannet fordi denne staten okuperte deres land, så palestinerne angrep Israel. Ved slutten av krigen i 1949 hadde Israel 40 % større territorium enn tiltenkt fra FNs side. (dette er en skoleoppgave, skjønner ikke problemet selv, men det er tydeligvis noe her jeg ikke forstår ) Grunnen til at de fikk større territorium var fordi at palestinerene angrep Israel. Dermed ble den avtalen brutt. Når de skulle lage en ny avtale ble naturligvis den ikke like gunstig som i FN-avtalen. Endret 5. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dette hadde vært en interessang debatt i 1948. Nå er det alt for sent å si at Israel ikke har rett på landet. Noe som nok er det eneste tenkelige svaret på trådens spørsmålsstilling. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Israel nekter å anerkjenne Kosovo og Taiwan bl.a. Burde de ikke gjøre det, når de krever at alle andre skal anerkjenne Israel Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Israel nekter å anerkjenne Kosovo og Taiwan bl.a. Burde de ikke gjøre det, når de krever at alle andre skal anerkjenne Israel Forresten jeg fant en kilde om Kosovo, men de er ikke alene så det er ikke noe problem og de venter på hva som skjer i Brussel. http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pag...d=1203343699593 Norge annerkjenner ikke en gang taiwan, så du får rette på dine egne feil først om du mener det er galt. https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t783533.html Endret 5. januar 2009 av Camlon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå