sCud Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 jeg har et problem med Slackware 9. Installasjonen går helt fint, og jeg tar full install, booten går også fint, men plutselig rebooter den.... helt uten videre!!! Noen som har noe peiling hva dette kan være?? Rebooten kommer bare etter 1 min, eller noe sånn... Jeg får jo ikke gjort noe som helst. Slack 8.1 funker helt fint... Lenke til kommentar
connect Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hmm, kan du prøve å følge med under oppstarten å se hva som er det siste som skjer før den restarter... Hvilken runlevel booter den til? 3 eller 4? ( Du har bare instalert en gang? (det skal ikke være nødvendig med mer, men i noen tilfeller....) Men, prøv å les de siste meldingene før den restarter, eller boot opp med CD el. og les loggen i /var/log/messages prøv å finn ut hva den prøvde å starte sist, når du finner ut det, tror jeg ikke løsningen er langt unna... Hmm, skjer rebooten i oppstart, eller litt etter oppstart? Lenke til kommentar
sCud Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 rebooten skjer litt etter oppstart, jeg rekker så vidt å logge inn, før den slår seg av.. det kommer ikke opp noe som helst feilmelding heller, den bare plutselig snapper... har installert flere gnager, men får den samme feilen vær gang Lenke til kommentar
connect Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 hmm, klarer du å hente ut /var/log/messages å klippe ut de site 5-15 linjene? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 I bootprompt: linux init=/bin/bash eller linux 1. da rebooter den ikke, og du får henta /var/log/messages til oss. Men å skrive dette fungerer bare til rescue da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå