Gå til innhold

Seagate sine eksterndisker, bra?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Ser trangen til en eksterndisk til backup og diverse/kjekt-å-ha-faktor trenger seg på.

Av interne disker har jeg alltid KUN hatt Seagate-disker, den første kjøpte jeg for 12 år siden og den sviver enda, aldri hatt problemer med noen av dem!

Men eksterndisker har jeg liten erfaring med :) Gjenspeiler kvaliteten seg over på Seagate´s eksterndisker? Jeg hører mye varmt om WD MyBook o.l., men ikke så mye snakk om Seagate FreeAgent osv. Hvordan er de opp imot hverandre egentlig, ulemper og fordeler?

Kan legge til at jeg kommer nok til å kjøpe en som støtter eSata, og mest sannsynlig blir den på 1TB.

What u say :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge man holder seg til gode kjente produsenter (seagate, WD, samsung, etc...) så er det meste bra. De har også noenlunde samme ytelse, men det er en del variasjoner i utseendemessig design, og hvor mye lyd de lager. Det er også forskjeller rundt strømsparing og slikt, så avhengig av bruk kan det også variere litt. Det beste er å lese reviews eller sammenlikninger av produkter, og se hva som passer best til ditt bruk.

Jeg gikk for USB WD Mybook, og de funker kjempebra som bulk storage du setter på hylla, og kobler til når du trenger noe derfra. Hvis du bare skal ha en ekstra harddisk du skal bruke aktivt burde du enten gå for eSATA, eller en ny intern harddisk.

Lyd og varmemessig er Mybook helt fine, og kabinett design gjør de lette og fine å sette på hylla, gjerne hvis man har fler.

Lenke til kommentar

Har altså anskaffet denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341413

Har fått testet den litt, funker bra :) Har kun brukt Firewire, og når jeg kom ned igjen etter å ha sovi i natt og disken har stått idle, sto den fortsatt og surra, ikke gått i noe dvalemodus. Kanskje de har fjerna den egenskapen?

Fancy "kapasitets"indikator :)

Anyways, med eSata mener jeg at jeg leste at den ikke ville spinne seg ned i det hele tatt, om det skulle være tilfelle at den gjør det. Anyways, om den gjør det, har jeg ikke merket noe frysing enda, så den gjør det vel kanskje ikke da.. :p For meg er det igrunn ett fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...