LasseLur Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei, Har en Mercedes 260 e 87 modell. Bilen har gått helt perfekt, plutselig en dag smalt det i potta, og så stoppa motoren. Jeg prøvde å starte igjen, og bilen starta, men med en gang jeg ga gass, så smalt det og så stoppa den igjen. Men når bilen har stått la oss si 10 minutter, og jeg så starter den så går den igjen i 10 minutter og så smeller det, og så stopper motoren igjen. Når bilen har stått over natta, kan jeg kjøre i en halvtime før det smeller og bilen igjen stopper. Har mer enn en halvtimes vei til jobben, så jeg kommer akkurat ikke på jobb. Er det noen som vet hva som kan være gærnt? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Sånt skjer når bilen har stått ute i kulda. Tror nok du må skifte batteri. Har skjedd det samme med faren min 2-3 ganger, og du burde vel kontakte en bilmekaniker. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Sånt skjer når bilen har stått ute i kulda. Tror nok du må skifte batteri. Har skjedd det samme med faren min 2-3 ganger, og du burde vel kontakte en bilmekaniker. Hei! Tror Latias er helt på villspor. Er du sikker på at det ikke er tilbakesmell i innsuget? Dersom ventiler/ topp er slitt, så kan det godt hende at du får tilbakeslag i innsug og dette fører til at motor stopper. Mistanken styrkes dersom motor har gått langt. Referanse: Ka e' det? Denne boken bør alle lese! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Og bilen går normalt uten noe spesielt når den først går? Er ikke uforbrent bensin som går i potta og antenner da? Sikker på den går på alle sylindre? Ingen risting eller noen andre snekkelyder? Lenke til kommentar
LasseLur Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Sånt skjer når bilen har stått ute i kulda. Tror nok du må skifte batteri. Har skjedd det samme med faren min 2-3 ganger, og du burde vel kontakte en bilmekaniker. Hei! Tror Latias er helt på villspor. Er du sikker på at det ikke er tilbakesmell i innsuget? Dersom ventiler/ topp er slitt, så kan det godt hende at du får tilbakeslag i innsug og dette fører til at motor stopper. Mistanken styrkes dersom motor har gått langt. Referanse: Ka e' det? Denne boken bør alle lese! Hei Luske Ludvik, Kan godt være at det er tilbakeslag i innsug. Det var en som sa at han trodde det var luft mengde måleren som var gåen. Hva tror du om det? Hvordan kan jeg finne ut om ventiler eller topp er slitt? det er ikke noe særlig ventil tikking. Bilen går meget pent også. Den har gått noen hundre tusen kilometer. Lenke til kommentar
LasseLur Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Og bilen går normalt uten noe spesielt når den først går? Er ikke uforbrent bensin som går i potta og antenner da? Sikker på den går på alle sylindre? Ingen risting eller noen andre snekkelyder? Hei, Bilen går helt perfekt frem til det smeller og den stopper. Ikke noe risting, helt pen sekser lyd. Byttet plugger i sted for sikkerhets skyld, og den går på alle sylindre. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kanskje en temperaturføler til innsprøytningssystemet som ikke gir riktige verdier lenger, så motoren får helt feil blanding? Det kan også være kondensvann som lager tull et eller annet sted i systemet. Det kan kanskje være verdt forsøket å bytte drivstoffilter hvis det er lenge siden sist. Lenke til kommentar
LasseLur Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Var på et verksted i går, snakket med en Mercedes mekaniker, han sa at det bare er å bytte fordeler og rotor. Så da er vel saken løst håper jeg. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Var på et verksted i går, snakket med en Mercedes mekaniker, han sa at det bare er å bytte fordeler og rotor.Så da er vel saken løst håper jeg. Takk for all hjelp. Er nok ikke sikkert saken er løst. Men iallefall kommet videre. Prøv å bytte det først, og så ser du om det samme skjer igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå