Gå til innhold

Hvordan unngå "Disconnected network drive"?

Anbefalte innlegg

Jeg alt av film/musikk/bilder liggende på en server som kjører XP SP3. Mappene er delt slik at stuepc med XP SP3/Mediaportal får mappet dem som "Network drive". Men etter at stuepc har stått ubrukt (men på) en stund blir mappene med film/musikk/bilder frakoblet. De vises fremdeles i "My Computer", men nå som "Disconnected network drive". Mediaportal klarer da ikke å lese innholdet i mappene. Dersom jeg går inn i mappene via "My Computer" tilkobles de igjen.

Så hvordan kan jeg unngå at mappene frakobles?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg alt av film/musikk/bilder liggende på en server som kjører XP SP3. Mappene er delt slik at stuepc med XP SP3/Mediaportal får mappet dem som "Network drive". Men etter at stuepc har stått ubrukt (men på) en stund blir mappene med film/musikk/bilder frakoblet. De vises fremdeles i "My Computer", men nå som "Disconnected network drive". Mediaportal klarer da ikke å lese innholdet i mappene. Dersom jeg går inn i mappene via "My Computer" tilkobles de igjen.

Hei,

For å unngå dette mapp til mappe isteden for nettverks hdd, så hvis du lager en mappe so du kaller musikk, så mapper du til "\\nettverkspc\musikk\", dette fungerer mer stabilt over tid.

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Hei,

For å unngå dette mapp til mappe isteden for nettverks hdd, så hvis du lager en mappe so du kaller musikk, så mapper du til "\\nettverkspc\musikk\", dette fungerer mer stabilt over tid.

Hvordan mapper jeg til mappe? Jeg velger nå "Map Network Drive" i "Tools-menyen" i "My Computer og får da f.eks I: som peker til "\\server\Musikk"

Marius

Lenke til kommentar

Hei,

Hvordan mapper jeg til mappe? Jeg velger nå "Map Network Drive" i "Tools-menyen" i "My Computer og får da f.eks I: som peker til "\\server\Musikk"

Marius

Hei,

Du trenger ikke å bruke "Map Network Drive", bruk heller browse etter folder fra MP Config -> Music -> Folders -> add, finn datamaskinen på nettverket og den folderen du har musikk i og deler og legg den folderen i der.

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...