mariusau Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg alt av film/musikk/bilder liggende på en server som kjører XP SP3. Mappene er delt slik at stuepc med XP SP3/Mediaportal får mappet dem som "Network drive". Men etter at stuepc har stått ubrukt (men på) en stund blir mappene med film/musikk/bilder frakoblet. De vises fremdeles i "My Computer", men nå som "Disconnected network drive". Mediaportal klarer da ikke å lese innholdet i mappene. Dersom jeg går inn i mappene via "My Computer" tilkobles de igjen. Så hvordan kan jeg unngå at mappene frakobles? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei Når du mapper opp et nettverksdrev, så husk å sette hake på "Koble til pånytt ved pålogging". Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg alt av film/musikk/bilder liggende på en server som kjører XP SP3. Mappene er delt slik at stuepc med XP SP3/Mediaportal får mappet dem som "Network drive". Men etter at stuepc har stått ubrukt (men på) en stund blir mappene med film/musikk/bilder frakoblet. De vises fremdeles i "My Computer", men nå som "Disconnected network drive". Mediaportal klarer da ikke å lese innholdet i mappene. Dersom jeg går inn i mappene via "My Computer" tilkobles de igjen. Så hvordan kan jeg unngå at mappene frakobles? Hei, For å unngå dette mapp til mappe isteden for nettverks hdd, så hvis du lager en mappe so du kaller musikk, så mapper du til "\\nettverkspc\musikk\", dette fungerer mer stabilt over tid. Roy Endret 5. januar 2009 av ronilse Lenke til kommentar
mariusau Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Så hvordan kan jeg unngå at mappene frakobles? Hei, For å unngå dette mapp til mappe isteden for nettverks hdd, så hvis du lager en mappe so du kaller musikk, så mapper du til "\\nettverkspc\musikk\", dette fungerer mer stabilt over tid. Hvordan mapper jeg til mappe? Jeg velger nå "Map Network Drive" i "Tools-menyen" i "My Computer og får da f.eks I: som peker til "\\server\Musikk" Marius Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Så hvordan kan jeg unngå at mappene frakobles? Hei, For å unngå dette mapp til mappe isteden for nettverks hdd, så hvis du lager en mappe so du kaller musikk, så mapper du til "\\nettverkspc\musikk\", dette fungerer mer stabilt over tid. Hvordan mapper jeg til mappe? Jeg velger nå "Map Network Drive" i "Tools-menyen" i "My Computer og får da f.eks I: som peker til "\\server\Musikk" Marius Hei, Du trenger ikke å bruke "Map Network Drive", bruk heller browse etter folder fra MP Config -> Music -> Folders -> add, finn datamaskinen på nettverket og den folderen du har musikk i og deler og legg den folderen i der. Roy Lenke til kommentar
mariusau Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Ah, sånn ja. Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå