Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når er et forhold over?

Gjest Guest_jente_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_jente_*

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. I de to første årene så var jeg så sinnsykt glad i han, kjente jeg ble varm i kroppen når jeg så han. Etter 2 år såret han meg veldig. Han gjorde flere ting som jeg hadde sagt flere ganger at jeg ikke godtok (hvor mine grenser gikk i forhold til utroskap, jeg ha ralltid vært veldig klar på hva jeg mener). Dette var noe jeg fant ut selv, etter at det hadde gått litt tid. Han var ikke tøff nok til å innrømme det selv. Etter dette ble jeg veldig skuffet over han og gråt mye.

Jeg har prøvd mange mange ganger å snakke med han om det som skjedde og forholdet vårt generelt, men jeg kommer ikke noen vei føler jeg. Jeg gir og gir, men får ikke noe tilbake. Nå føler jeg på en måte ingenting for han lenger. Når jeg ser han blir jeg ikke glad, og når han kysser meg så betyr det ikke noe for meg. Rett før jul var han på ferie med familien sin i 2 uker, og jeg kjente ikke savn.

Er forholdet over for min del? Eller er det vanlig at man ikke føler noe for hverandre etter at det har gått 3 år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke normalt å ikke føle noe for hverandre etter 3 år,forelskelsen gir seg kanskje litt etter litt selvfølgelig.Men måten denne karen har behandlet deg på har gjort at du ikke føler noe for han lengre.Utrolig vondt når noen gir til de grader blaffen i den de er sammen med,du vil nok få det mye bedre sammen med en som virkelig bryr seg om hvordan du har det generelt og om følelsene dine.Vet selv hva det vil si å bli løyet for å bedratt.Tro meg,du får det bedre uten han.

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som at forholdet ditt er over for din del.

En forelskelse kan gå over etter alt fra 3-4mnd til 2-3 år, og det er da de ekte følelsene skal ta over. Og hvis det ikke er noen følelser der i det hele tatt, så er det desverre ikke noe å satse på.

Det kan være mange grunner til at følelsene ikke er der lenger, men det er egentlig ikke det viktige her. Det viktige er om følelsene er på plass eller ikke, og hvis du sier at du ikke kjenner noe når han kysser deg, eller at du ikke føler savn av at han ikke er der, tror jeg nesten du har svart deg selv på ditt eget spørsmål.

Et forhold kan ikke fungere på viljestyrke alene.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_jente_*

Jeg følte ikke at følelsenen ble borte etter forelskelsen, men de ble gradivs borte etter at han såret meg. Kanskje jeg på en måte er ferdig med han, selv om jeg liker han som en venn.

Lenke til kommentar

Forholdet er over. Og har i praksis vert det i et år. Så å avslutte forholdet offisielt er det beste du kan gjøre. Men:

IKKE si "Vi kan være venner". Så lenge dere ikke har barn sammen finnes det _ingen_ grunn for å ha _noen_som_helst_ kontakt.

Vær dønn ærlig på hvorfor du går fra han, trekk gjerne opp linjene fra hans tillitsbrudd.

IKKE vis noen som helst form for sorg eller sympati med han.

Forøvrig så anbefaler jeg å avslutte alt jo før jo heller.

Angående forelskelse, personlig rekord er nå på 7 år and ticking. En forelskelse _kan_ vare livet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...