Anew Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 I går gjorde jeg noe jeg normalt aldri gjør, og skjøt nesten rett inn i solen. Resultatet ble jo som forventet, men jeg trenger litt hjelp her: Kill your darlings, eller funker det? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Ansiktet forsvinner jo nesten med så mye lys bak. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg synes det funker godt, jeg liker å stikke objektivet halveis inn i sola. Det blir en ganske røff retrostil, som bilder fra en sommer for lenge siden. Med fill-in ville det blitt teknisk bedre, men det har sjarm i massevis nå da. edit: fjernet sitering Endret 5. januar 2009 av kaian Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg syns dette bildet fungerer utmerket jeg! Litt småplukk burde kunne taes vekk litt her og der, (lys-"prikker" på venstre arm og litt rundt om på jakken) samt hakkede linjer; pixelering eller noe, som muligens kanskje ikke finnes på originalen. Men et veldig fint bilde som jeg ikke syns du burde kaste. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 En grei effekt som kan fungere som en avveksling, men jeg ville nok anbefalt en smule innfyllingsblits. Om du vil beholde mest mulig av motlyseffekten kan du jo forsøke å dempe innfyllingsblitsen på en eller annen måte. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Post-process your darling. Det er ikke retro/ødelagt nok til å være et snapshot, synes jeg. Synes det er noe rart med hudfargen hennes også - det er litt ikke-fugl-ikke-fisk over dette. Men kudos for å legge ut bildet! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Definitivt snapshot, men dessverre faller det på at motivet er for godt - hvis du skjønner hva jeg mener. Men kanskje enda mer ødeleggelse av farger og kontrast, evt skarphet kan kanskje gjøre noe interessant ut av det. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. januar 2009 Snapshot ja, men i det minste med noen tanker bak. Interessant å se at det er folk som liker det, for jeg hadde ventet gjennomgående slakt. Jeg er imidlretid like langt - jeg både liker og misliker bildet, men PM og jpsalvesen har muligens et poeng i at det har virket mot sin hensikt at jeg faktisk har forsøkt å øke kontrast og metning her? Og ville egentlig innfyllingslys ha hjulpet noe særlig her? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Og ville egentlig innfyllingslys ha hjulpet noe særlig her? Hehe, det er er morsomt spørsmål. Tror det ville hjulpet med å gjøre avgjørelsen enklere? Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Om du legger ut originalen anew, så kan vi kanskje ha en idédugnad med bildet? Jeg tror LAB-curves vil gjøre susen.. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Generelt, så synes jeg det er ganske fint. Litt siluettaktig, litt retroaktig farge og kontrast og behagelig fargetemperatur. Og motivet i seg selv er jo kjempesøtt. Men den ekstreme flare'n liker jeg ikke. Litt Nano-coating hadde gjort susen tenker jeg. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Om du legger ut originalen anew, så kan vi kanskje ha en idédugnad med bildet? Jeg tror LAB-curves vil gjøre susen.. Mer enn gjerne, men hva er den mest hensiktsmessige måten å legge ut en 10MB råfil? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 Mer enn gjerne, men hva er den mest hensiktsmessige måten å legge ut en 10MB råfil? http://www.2shared.com/ Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Ok: http://www.2shared.com/file/4593893/d617fc53/DSC_7803.html Jeg er spent på å se hva en PS-magiker kan få ut av dette... Endret 6. januar 2009 av Anew Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg æ'kke noen PS-magiker, men her er mitt forslag på hvordan man lager det enda mer snapshotty: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Der er du inne på noe. Det bør faktisk være helt kvadratisk, for da ser det ut som et bilde tatt med Kodak Instamatic. Endret 10. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
ogajor Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Dette faller rett i min smak med en gang, ja intuitivt med den herlige trekant komposisjonen. Spennende er det også med den voksne leken med lyset som gjennom barns øyne ville vært "right one" med flare effekten. Det må være kvadratisk etter mitt skjønn så ja det siste versionen er nok for meg en liten fulltreffer Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg liker også dette bildet, men tror som andre her at det ville vært bedre med litt fill in-lys. Synes også bildet fungerte godt i 4:3 breddeformat - kanskje enda bedre? Jeg likte ikke "instamatic-varianten" så godt, men smak og behag. Her er mine to forslag: Endret 10. januar 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
Anew Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg likte hudtonene på hånden veldig godt hos Hr. Salvesen, men ellers syns jeg at k-ryeng virkelig har løftet bildet med innfyllingslyset. Fra min side var dette et flare-eksperiment som ble uventet vellykket, så neste gang - om det blir en - skal jeg huske innfyllingslys. Skulle gjerne ha sett fargene mer mettede - jeg liker himmelen min. Takk for alle innspill folkens! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2009 Skulle gjerne ha sett fargene mer mettede - jeg liker himmelen min. Slik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå