rhemal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei! Jeg trenger virkelig hjelp til å bestemme meg mellom disse to :/ Noen som har prøvd begge? Saitek Cyborg 5.1 vs Creative Fatal1ty? Jeg vektlegger lydkvalitet, mic kvalitet og confort. 5.1 lyd kan sikkert heller ikke skade, men vet ikke hvor godt det fungerer Jeg velger USB headset fordi jeg ikke helt stoler på mitt onbord kort på mitt Asus P5K/EPU hovedkort. Jeg synes også dette ser lovende ut:Fujitsu-Siemens HS7100U, men klarer ikke finne noen tester så da tør jeg ikke satse;) Takker for alle som orker ta seg tid til å svare Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Anbefaler Creative Fatal1ty uten tvil. Det er testvinner på flere tester rundt om på nettet. og usb er alltid tingen å gå for siden man slipper div skurring fra dårlig interegrert lyd fra hovedkortet. Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Anbefaler Creative Fatal1ty uten tvil. Det er testvinner på flere tester rundt om på nettet. og usb er alltid tingen å gå for siden man slipper div skurring fra dårlig interegrert lyd fra hovedkortet. Takk for svar Jeg vet den har kommet bra ut i tester, men det har cyborgen også, men har aldri sett dem testet opp mot hverandre så valget er ikke enkelt. 5.1 lyden til cyborgen og rapportert super confort er det som gjør at det er vanskelig for meg å velge, jeg synes fatal1ty ser bedre ut rent designmessig. Litt off-topic: Bruker usb lydkortet som følger med disse settene noen ekstra cpu kraft i forhold til onbord løsningen min på hovedkortet? Ville vært trist med skurringing i lyd fordi cpu ikke klarer å følge med. Regner dog ikke med det kan være noe problem siden de lanseres som gamer-headset. Flere innspill og erfaringer mottas med takk:) Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Nei det tar ingen cpu kraft på noen måte. Ellers så vil jeg si at 5.1 lyd er så som så, man har jo det over ørene uansett! Så for meg er stereo headsett som gir god lyd det ultimate. Vet også at cyborgen skal være god comfort, men man kan jo ikke få ALT i pose og sekk til en slik pris. Runder du opp til over 1000 lappen så begynner det å ligne på noe. Så vil alt i alt satse på Creative Fatal1ty. Lenke til kommentar
rhemal Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Takk for info Kan nok fort hende jeg går for Fatal1ty ja, det er jo også billigere, men hadde vært spennende å høre noen uttale seg om Cyborgen. Jeg har hørt at Fatal1ty kan være litt vondt (strammende) å bruke over lengre økter. Skulle ønske jeg kunne teste dem ett sted. Du sier det finnes langt bedre modeller i 1000 kroners klassen? Jeg kunne kanskje strekke meg til å bla opp 400 ekstra om forskjellen fra ett av de jeg ser etter er veldig stor Endret 5. januar 2009 av rhemal Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Da vil jeg si at dette er det ultimate gaming headsettet SteelSeries 5H Der har du ypperste kvalitet av komfort, samtidig som du har 5.1 lyd og en kjempebra mikrofon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå