sunh Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Etter høstoppdateringen har jeg og min 360 fått et bedre forhold enn noen gang, fordi jeg slipper å høre på DVD-plata spinne rundt med lysets hastighet. For det er jo slik at hvis man legger spillene på disk er støyen fra DVD eliminert. Det eneste som da høres er viftesusen, og den er jo høy nok, ihvertfall på min konsoll. Er det noen som har gjort forsøk på å redusere støyen? Med bra eller dårlig utfall? Jeg har både lest om at utbytting av vifte har gitt ålreit resultat, men også at det å kutte bort metallet bak viftene har fungert bra. I utgangspunktet har jeg faktisk mer tro på sistnevnte, men jeg håper på å høre fra noen her som har undersøkt nærmere. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Grunnen til at viften bråker er fordi microsoft har gjort en feil og laget for liten vifte i forhold til varmeutviklingen i 360. Så å klippe bort og få mer gjennomstrømming vil såklart få viften til å kanskje gå saktere fordi den ikke trenger å gå på maks, å skifte ut er jo også en mulighet. Men så lenge du begynner å kludre med noe så mister du jo garantien ihvertfall. Mn prøv å skift den ut du Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) prøv å legg en matte eller et pledd under konsollen. Det burde redusere hvertfall litt av støyet Endret 5. januar 2009 av Ccconker Lenke til kommentar
CREDiBLE Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det viktigste er at Xboxen din får lov til å blåse ut den varme lufta, altså at ikke ventilene på selve Xboxen ikke står "innesperret". Dette fører til overoppheting, enda større vifteaktivitet og i verste fall RRoD. Du kan jo installere spillene dine på harddisken, så slipper du mye av støyen mens du spiller. Er ikke de problemet, kan du prøve å kjøpe deg en ny vifte fra Xunlock. Men Xboxen vil være litt bråkete, bortimot uansett hva du gjør. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg kjører passiv vannkjøling på min med en x-matic vannblokk koblet til en Zalman Reserator. Dette gjør selve konsollen lydløs, men man kan fortsatt høre viften fra selve strømforsyningen (lager vel ca 5% støy sammenlignet med hovedviftene under load). Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg kjører passiv vannkjøling på min med en x-matic vannblokk koblet til en Zalman Reserator.Dette gjør selve konsollen lydløs, men man kan fortsatt høre viften fra selve strømforsyningen (lager vel ca 5% støy sammenlignet med hovedviftene under load). spiller du live med denne boksen da? har hørt at endring av amp/volt kan risikere i banning. Endret 5. januar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg kjører passiv vannkjøling på min med en x-matic vannblokk koblet til en Zalman Reserator.Dette gjør selve konsollen lydløs, men man kan fortsatt høre viften fra selve strømforsyningen (lager vel ca 5% støy sammenlignet med hovedviftene under load). spiller du live med denne boksen da? har hørt at endring av amp/volt kan risikere i banning. Ja, spiller selvsagt live med denne. Tviler meget sterkt på om microsoft sjekker hvor mange volt maskinen trekker . Lenke til kommentar
sunh Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Noe absorberende under konsollen skal jeg definitivt prøve ja! Garantien min er gefahren uansett, slik at jeg har lyst til å kjøpe meg en kraftig avbiter og fjerne all metall og plast bak viftene. Ingen ser jo det uansett. Først er det metallgitter, og deretter plastgitter med en viss avstand i mellom. Min fornuft tilsier at det er ugunstig for luftstrømmen, og lager unødvendig susing.. edit: Vannkjøling er selvfølgelig optimalt, men det er ikke aktuelt for meg Endret 5. januar 2009 av sunh Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Noe absorberende under konsollen skal jeg definitivt prøve ja! Garantien min er gefahren uansett, slik at jeg har lyst til å kjøpe meg en kraftig avbiter og fjerne all metall og plast bak viftene. Ingen ser jo det uansett. Først er det metallgitter, og deretter plastgitter med en viss avstand i mellom. Min fornuft tilsier at det er ugunstig for luftstrømmen, og lager unødvendig susing.. edit: Vannkjøling er selvfølgelig optimalt, men det er ikke aktuelt for meg Fjernet alt av metal og plast på min gamle 360, blir en del mindre motstand for viftene, som igjen gir litt mindre støy samt bedre kjølingen (Hadde også montert en viftekontroller som gjorde at jeg kunne kjøre 12v til viftene). Lenke til kommentar
sunh Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Se der ja! Den så ikke dum ut Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hmm, kanskje man kunne skifte ut originalviftene med noen kvalitetsvifter?? Lenke til kommentar
sunh Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 hmm, kanskje man kunne skifte ut originalviftene med noen kvalitetsvifter?? Helt klart en mulighet, men den som sitter der originalt er tilpassa for ikke å gå borti kretskortet. Man må evt. fjerne noe av huset rundt viftebladet for å få den til å passe, hvis du tenker på vanlige vifter til PC. Størrelsen er vel 70x25 (2 stk). Har ikke helt troa på de lysende whisper-viftene, så hvis jeg skulle bytta vifter hadde det blitt av merke Papst (om det ikke har kommet noe bedre siste åra). Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) originale vifter: Delta - (They have a white sticker which says "DC Brushless") Nidec - (They have no sticker on the front or back, but have a bar code sticker on the top) Sunon - (Have a sticker which clearly says "Sunon" and can be in purple/black colour) det virker som testene av whisper og talisman viser at de egentlig er bare dritt. Endret 6. januar 2009 av audi_a8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå