Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

total mangel på matlyst, hjelp!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Matlysten er forsvunnet helt. Ingenting frister. Ikke engang godsaker som vafler, potetgull og sjokolade frister. Fins det noen måte å få tilbake matlysten på?

Lever for øyeblikket mest på potetgull og sunniva premium juice / diverse brus. Kansje en vaffelplate om jeg orker. 1-2 små skåler potetgull + en vaffelplate er jo ikke i nærheten av hva jeg trenger iløpet av en dag. Det er nok til at jeg ikke blir for slapp, og at jeg ikke besvimer. Klarer såvidt å få i meg dette, spiser kun fordi jeg må spise noe.

Det er flere uker siden jeg spiste brødskiver eller knekkebrød, flere måneder siden jeg hadde noe som helst matlyst.

Hva faen skal jeg gjøre? Vil ikke tilbake til der jeg var før, kjempet meg opp til "normal" vekt og klarte å holde den i litt over ett år, nå er jeg igjen på vei ned under normalt. Er en mann på 19 år, 183 høy, veier nå 59,6kg, var oppe i 68kg på det meste, var nede i 52 når jeg var på det værste. Vet at det eneste som hjelper er å spise, men har ingen matlyst.

Jeg kjenner kroppen rope på mat, det er så ille at jeg kan gå ned til kjøleskapet - men der snur jeg. Ingenting frister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke ernæringsekspert, men jeg anbefaler deg å kutte ut alt som her med søtsaker og drittmat å gjøre. selv om du vil opp i vekt, så er ikke løsningen å gafle ned på møkka mat. kast ut alle drittmat i kjøleskapet, la kun sunn mat være igjen... etterhvert blir du så sulten at du spiser selv om det smaker dritt. bedre da at du får i deg ordentlig mat enn at du gafler ned på dritt hele tiden.

MENER JEG DA

har du hatt spiseforstyrrelser før? og hvor lenge har denne mangelen på matlyst pågått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...