Gjest Trådstarter Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Velger å skrive anonymt pga jeg faktisk synes dette er veldig flaut! Har veldig ofte magesyke for tiden. Når jeg har vondt i magen på den måten, kan jeg såvidt bevege meg uten at jeg må løpe på do. Innimellom kan jeg nesten ikke spise. En bit av et eller annet, og jeg sitter på do i et kvarter. Det er forresten veldig vondt å gå på do. Svir i baken til de grader! Noen som har noen råd til hvordan jeg kan bedre dette? Noe som er lurt å spise/unngå å spise? Eller noen andre råd? Det er forresten mulig at det har noe med noen midler jeg tar for kviser o.l (legen sa det kunne ha utslag på magen), samt stress/være deppa. Men har ikke merket det spesielt pga noen av delene, da det har blitt verre i det siste. Har gått på kvisemidlene i 1 til 1,5 år før jeg begynte å få mageproblemene. Takker for folk med erfaring/kunnskap om dette. Og alt annet som kan hjelpe meg Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvis du har det over lang tid, flere uker, ville jeg hørt med legen. Kanskje du har en fordøyelses- eller tarm-sykdom? Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hm.. Ja, burde nok fått tatt meg en tur til legen. Har hatt problemet i et par måneder ca, tror jeg. Men det er ikke hver dag, og det kan variere hvor lenge det varer av gangen. Er minst en gang per uke ca. Vanskelig å si så mye om når det forekommer osv. Er forresten gutt på 16-17 år om noen skulle lure på det.. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dra til legen. Det er så og si umulig å kunne si hva det var uten å vite hva du har spist de siste månedene osv. Men: Jeg hadde et lignende problem som varte i nesten to år før jeg fant ut at det var fordi jeg ikke tålte melk. Prøv å tenk over hva du spiser, og kanskje du kan prøve å kutte ut diverse matvarer og se hvordan det fungerer. Kvisemidlene kan selvfølgelig ha litt å si, om det så er direkte eller indirekte. Kanskje de gjør deg overfølsom mot spesielle matvarer? Uansett er det best om du hører med legen, så kan du få noe som hjelper, eller råd for hva du kan gjøre. Kjipt å få dette i jula, da :-/ Håper du blir bedre snart. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Ikke kutt ut noen matvaretyper før du er sikker på at det er det som forårsaker problemene. Ta deg en tur til legen og få deg sjekka for diverse matvareallergier/intoleranser. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er forresten veldig vondt å gå på do. Svir i baken til de grader! Magesyke blir vel stort sett forårsaket av virus? Men om kroppen ikke klarer å bekjempe det kan det pågå i lang tid. Matforgiftning, bakterier osv. er andre alternativ. Det kan være alvorlig, f.eks salamonella eller noe lignende. Det at det svir i stumpen er nok fordi du eksrerer svært "sure" ting, antagelig en del magesyre også. Det er viktig at du holder stumpen så ren og tørr som mulig. Mange korte dusjer, vask mye med såpe, bruk mykt dopapir, gjerne litt fuktighetskrem osv. Du har min fulle sympati, jeg har blitt matforgiftet et par ganger i sydligere strøk... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er forresten veldig vondt å gå på do. Svir i baken til de grader! Det at det svir i stumpen er nok fordi du eksrerer svært "sure" ting, antagelig en del magesyre også. Det kan jo være at han simpelten tørker seg for ofte, men tanke på at han sier han må på do hele tiden? Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Joa, men da skal du ha veeeldig dårlig dopapir, nærmest sandpapir :!: Hvis noe av den væsken som kommer ut lukter noe annet enn avføring, eller er veldig gul eller en annen farge, så er det på tide å gå til legen... for da er det mulig du lekker galle osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå