PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Dette er et ganske gammelt bilde som jeg ikke har bidratt med før. Det har liksom ligget på vent i et par år. Det er faktisk nesten tre år siden jeg tok det. Objektet er et hotell nær Pantheon i Roma. Egentlig så husker jeg ikke hvor hotellet ligger, så jeg måtte google for å sjekke. Det er jo en stund siden, og jeg har tidligere trodd at jeg fant motivet i Trastevere. Ænihou, enjoy. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Du har klart det en håper med slike bilder, fremkalle gode minner. Aaaah... syden, I miss you Takker for litt bedre morgenstemning her i Midt-Norge PM Endret 5. januar 2009 av picatta Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Tipp om jeg savner leiligheten vår i Roma, som vi sa opp for et år siden . Men det var en nydelig solbrillemorgen her på Karmøy, og det er fremdeles blå himmel, og rundt frysepunktet tipper jeg. Takk for kritikk. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Teknisk er det jo veldig bra, (hva annet kan man vente av deg?!) og jeg syns det fungerer veldig bra. Fine duse farger, og klart og fint. Kunne tenkt meg å se dette i ramme på veggen Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hmmm... det ble vel mer skilt enn hotel det her da. Ikke at det i seg selv er feil, Roma er full av detaljer rundt omkring i sentrum, men hvis det er for å gjengi en stemning fra Roma så ville jeg foretrukket at mer av bygningens fasade med vinduer og skodder var med på bildet (og aller helst inntrykk av gaten som ofte er trang og smal) - kan ikke si jeg kjenner denne bygningen, men det finnes mange bygninger med flotte fargenyanser i Roma - landksapsorientering hadde falt mer i smak for min del for å få mer mer av dette. (det ville jo blitt vanskelig uten stativ i mørket da men Roma er jo verdt flere besøk) Slik det fremstår nå kunne det vært et hvilket som helst hotellskilt i "syden" (nå mener ikke jeg at Roma er synonymt med syden da men siden begrepet ble brukt over her...) Hvis det kun skal fokuseres på skiltet så ville jeg croppet bort bygningen til høyre i det minste. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Du har nok ikke sett alle bildene jeg har publisert fra Roma opp gjennom tidene. Etter en stund blir man litt lei av det med fasader, og bryr seg heller om detaljer som i og for seg kunne vært hvor som helst. Men dette var altså i Roma. Uten bygningen til høyre hadde jeg nok ikke brydd meg om å vise det frem. Men vi har alle en smak, og mange liker det renere enn meg. I have a dirty mind that craves it Men likevel, takk for fin kritikk. Endret 5. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det finnes da fasader nok i filsystemene, jeg synes denne måten å feste hotellet til bits på ble veldig bra. Ikke minst fordi fasaden på andre siden av gata er med i bakgrunne. Stilig. Skulle gjerne hatt en tur til Roma... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Takk for kjempefin kritikk, kaian. Er det litt for vanskelig å gjøre seg opp en mening for dere andre, eller kommer det for mange nye bidrag om dagen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er det litt for vanskelig å gjøre seg opp en mening for dere andre, eller kommer det for mange nye bidrag om dagen? Ja og ja. Samtidig som man er tilbake på jobb. Det er helt OK bilde, og jeg er enig at du har valgt det riktige utsnittet. Skjønner at det er Roma, men for meg kunne dette vært et helt annet sted. Sånn ca. 1950. Tom Lenke til kommentar
gregor Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Jeg synes det er en dyster og litt rar stemning i bildet. Men det er sikkert bare meg. gregor Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 Er det litt for vanskelig å gjøre seg opp en mening for dere andre, eller kommer det for mange nye bidrag om dagen? Ja og ja. Samtidig som man er tilbake på jobb. Det er helt OK bilde, og jeg er enig at du har valgt det riktige utsnittet. Skjønner at det er Roma, men for meg kunne dette vært et helt annet sted. Sånn ca. 1950. Tom Det siste er jeg helt enig i, og det var nok årsaken til at jeg tok bildet. Jeg synes det har et lite snev av italiensk film fra den perioden, og da var det jo Dolce Vita i Roma, og mye av livet foregikk etter mørkets frembrudd. Så det er bare et fragment av fryst tid. Ja, det er en litt dunkel stemning. Roma har en litt dunkel stemning om natten, sett bort fra i nattklubbstrøket der turistene går. Og det holder jeg meg borte fra. Jeg drar lenger ut, på de hippe klubbene der Romas in-folk går.. Lenke til kommentar
Locomotiv Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Iblandt finner jeg det behagelig og se at noen ikke bare legger ut bilder av statuetter, turistmål eller lignende fra sin ferie. Morsomt å se noe litt annerledes, som f.eks dette. Liker selv å ta en god del bilder av "uvesentlige" ting som kanskje ikke har så stor betydning, eller som utgjør en stor rolle. Mange forskjellige muligheter, spesielt på ferie. Likte det godt Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Ikke brydd meg med å lese det som står over her, men hvis jeg skal summere opp det jeg følte av å se på bildet : Kjedelig. Jeg finner ingenting ved det som fanger meg, og det er i mine øyne et litt klassisk "pappa-har-fått-seg-nytt-kamera-før-ferien" bilde. Ble vel kanskje litt kort, konsist og krasst dette her, men det går vel bra. Forventer intet mindre tilbake ^^ Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Du ser altså ingen bevisst komposisjon her. Lenke til kommentar
Avløpsrens Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kjedelig. Jeg finner ingenting ved det som fanger meg, og det er i mine øyne et litt klassisk "pappa-har-fått-seg-nytt-kamera-før-ferien" bilde. Må faktisk si meg enig. Leste det som stod ovenfor, og forstod det som at du er en av de bedre her på forumet (?). Men så er jo jeg ikke noe ekspert, men du får et "foto-innvalid" svar Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du ser altså ingen bevisst komposisjon her. Nei kan ikke si at jeg gjør det. Har sett på det flere ganger nå, men kommer ingen annen vei enn at det er og forblir et perfekt album-bilde, som minne fra en ferie Om han er en av de bedre kan vel alltids diskuteres ^^ Men det er ingen tvil om at han er en ringrev med jevnt gode bidrag. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Det med "en av de bedre" har mye med personlig smak å gjøre. Men det er en bevisst komposisjon her, og ganske enkle sådanne. Kjente prinsipper er brukt, men du blir kanskje litt blendet av neonlyset. Likevel er det lov å ikke like det Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det med "en av de bedre" har mye med personlig smak å gjøre. Men det er en bevisst komposisjon her, og ganske enkle sådanne. Kjente prinsipper er brukt, men du blir kanskje litt blendet av neonlyset. Likevel er det lov å ikke like det Ja selvfølgelig, jeg bare ertet deg litt Tviler vel heller ikke på at det er en bevisst komposisjon her, ellers hadde du selvsagt aldri lagt det ut. Men nei, jeg ser det nok ikke, resten har jeg sagt tidligere. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg må dessverre si at dette ikke fenger. Jeg har prøvd et par ganger, og jeg klarer bare ikke se et godt motiv her. Komposisjon etc - sure. Men selve motivet fenger bare ikke. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Jeg tror også det koker ned til om man liker motivet, eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå