Gå til innhold

Svært varmt ATI Sapphire X1900XT

Shaxman

Anbefalte innlegg

Jeg har iløpet av de siste 3-4 månedene opplevd at skjermkortet mitt begynner å få store problemer. Til å begynne observerte jeg bare at viften på skjermkortet støyet mye mer enn den vanligvis hadde til vane å gjøre. Etterhvert som tiden gikk begynte viften å jobbe såpass hardt at viftestøyen ble smertefullt plagsom å høre på. Nå derimot er problemet så stort at grafikken begynner å henge seg opp og til slutt kræsjer fullstendig. Jeg har forsøkt å fjerne støv fra skjermkortet og kabinettet forøvring, samt oppdatert skjermkortdriverene. Jeg har faktisk formatert hele PC'en i håp om at skjermkortet skulle gå tilbake til det normale. Powersupplien skulle være sterk nok til å håndtere kortet. Ikke spiller jeg de heftigste spillene på markedet heller, så dette skjermkortet burde holde og vel så det til mitt bruk. Nå har det seg sånn at et spill som World of Warcraft har blitt for mye for det stakkars kortet å håndtere. Jeg var inne i Catalyst Control Centre for å undersøke hvor stort problemet faktisk var da jeg til min forskrekkelse oppdaget at det holdt en temperatur på 97 grader, og dette var bare etter å oppholdt meg i login screen til wow... (Jeg holdt meg i login screen helt til grafikken begynte å streike). Kortet er vel 2 og et halvt år gammelt (akkurat utenfor garantiperioden), men burde etter min mening holde bedre kvalitet enn dette.

Men så er spørsmålet: Er det noe jeg kan gjøre for å fikse problemet, eller er kortet faktisk ødelagt?

varmtskjermkort.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...