Gå til innhold

Kjøpte noe på Ica. Ble trukket 400kr for mye. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte øl på Ica. Grunnet tekniske problemer kom det opp noe med teknisk feil på kortbetalingen. Etter å ha tastet inn kode og fått opp feilmelding to ganger betalte jeg i cash.

Nå i ettertid viste det seg at jeg ble trekt begge gangene.

Hvordan går jeg fram nå? Er det banken eller Ica jeg skal kontakte, og kan jeg evt. finne mer info om kortbetalingene enn det jeg ser på kontobevegelsene på nettbanken. Det er veldig mye penger for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt kontakt med ICA-butikken der du handlet. Gå til kassa og si at du ble trukket flere ganger for varene du handla, og be evt. om å snakke med daglig leder. Det løser seg sikkert :)

Hvis du har kvitteringa, så ta med den - og gjerne en kopi av bankutskriften (husk å ta vekk personnummer o.l. dersom de vil beholde den mens de ser på saken).

Lenke til kommentar

Hadde samme problem når jeg kjøpte en mobil til 1900 kr hos Expert. Tastet kode og betalte 3 ganger, men ifølge selger kom det opp "error" hver gang og jeg måtte ta ut kontanter og betale kontant til slutt. Sjekket nettbanken umiddelbart etterpå og jeg hadde blitt trukket alle 3 gangene. Bare skrev ut utskriften og gav til selger, og dagen etter hadde de slettet transaksjonene og alt var i orden :)

Så, det jeg prøver å si er: Gå til den ICA butikken du handlet på med en utskrift fra nettbanken og forklar hva som skjedde. De vil nok ordne opp i det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...