Svinks Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Selfølgelig så får vi ikke tak i px80 serien mer pga px81 har tatt over pga rikstvtuneren. Så billigste alternativ var da å bytte til th-42px81 og betale 800 ekstra:/ 800kr er kanskje ikke verdt å bråke for dersom du er fornøyd med denne løsningen, men jeg mener at man ikke skal betale dette. Korriger meg hvis jeg tar feil, men ved reklamasjon har man i følge forbrukerkjøpsloven krav på reparasjon (avhjelp) eller ny tilsvarende vare (omlevering). At akkurat den varen man har kjøpt ikke lenger finnes, er ikke kundens problem, men kan være grunn for selger å velge reparasjon framfor omlevering. Dersom de mener at reparasjon ikke lønner seg og velger omlevering, og de ikke klarer å skaffe px80, bør de gi en tilsvarende TV uten mellomlegg, selv om den nå heter px81 og har har fått en ny funksjon eller oppgraderte egenskaper. PS: Dette gjelder etter forbrukerkjøpsloven, hvor vanlige kunder kjøper fra butikk (fysisk eller på nett). Nå ser jeg av et tidligere innlegg at du jobber i butikk og sannsynligvis har kjøpt den ikke som forbruker men som butikk fra importør til innkjøpspris, og dermed gjelder muligens ikke dette for deg, men jeg lar innlegget stå da det kan ha interesse for de fleste i en tilsvarende situasjon. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Kjøpte den på jobben min til innpris som vanlig kunde. Jeg har rettightene ja. Jeg hadde da disse valgene: Få pengene tilbake¨ Betale 1200 ekstra for th-37px81 Betale 800 ekstra for th-42px81 Valget var da lett, betale 800 ekstra for å få 42". greit med stor tv men litt stort til ca 2-2,5 meters avstand:) men det venner jeg meg til da. Jeg kunne nokk krevd sjefen å gi meg px81 til samme pris men vil jo gjerne beholde jobben i samme slengen da. Hadde vært frekt å be om det da jeg fikk tven til innpris, butikken hadde jo tapt mye penger. Hadde jeg kjøpt til fullpris hadde det jo vært en annen ting. Desuten så er vel ikke 800 ekstra så gæli for å få 5" større skjærm? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Det høres ut som en grei deal, så lenge du får en bedre større TV. Men å kreve 1200 ekstra for en th-37px81 ved reklamasjon på th-37px80 (dersom det var det du hadde) høres helt koko ut. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Det er fordi px81 har mye høyere innpris pga, rikstvtuneren + eurokursen:P rart den ble tatt bort 1 uke etter jeg kjøpte px80en Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 YESSS:D Da kom tven inn døra på jobben:D Blir digg med storskjerm og film i kveld:D Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Så nå låner du varebil på jobben for å frakte den hjem stående i rett posisjon? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Varebilen er opptatt så må nokk mase litt på foreldrene mine til å hente den med minibussen:D Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 Bildet er utrolig bra, syns bildet er bedre på 42" en 37" faktisk:) mer sprut i fargene:D Digg tv:P bare synd lg anleggets basskasse skrangler:/ mister litt av lydeffekten Lenke til kommentar
fearat Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hei! Jeg ser at det fortsatt er litt liv i tråden, og håper noen kyndige på denne tv-en svarer:) Jeg har tenkt til å kjøpe meg TH-37PX80, noe som jeg leser at du hadde chriso89, men bytta til 42 i samme serien. Tror jeg vil gå for denne tven, i og med at den er ganske fin i pris og har fått god skryt på flere steder:) Men jeg har noen spørsmål det hadde vært flott om noen kunne svare meg på: 1. Hvis jeg kjøper meg denne tven, kommer jeg også til å kjøpe meg ps3. Så den blir mest brukt til spilling og se på film. Går dette greit, selvom det er plasma?? Jeg har snakka med forskjellige personer, og de sier at man "må" ha LCD for at det skal bli best til å spille og se film, men PLASMA fungerer vel det også? Jeg har to kamerater, hvor den ene har LCD og den andre har PLASMA. Og begge to har ps3(hmdi kabel fra ps3 til tv, ikke scart:p). Jeg har spilt på begge tvene og synes det ser like bra ut på begge! Hva tror du/dere om dette? 2. Regner med at det er mulighet for å henge denne tven opp på veggen, at det er mulighet til å kjøpe veggfeste til den? 3. Hvis jeg bestiller fra internett(som jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre!), når det firmaet/selskapet/etc jeg kjøper tven fra, blir jeg garantert at plasma-skjermen da blir fraktet stående hele veien? Noen som har erfaring med dette? Er jo litt kjipt hvis den blir vendt opp og ned.. dere skjønner! Mvh fearat (som vil ha TV!!!) Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 1. Det går fint. Men det er ingen grunn til å sette på pause og deretter gå å legge seg. 2. Ja. 3. Optimalt sett - du merker det raskt om den har blitt transportert feil. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Tv-en skal bli fraktet stående. Dette vet de som driver med frakt, men det er lurt å sjekke når de kommer. Av og til er det et brødhue som gjør jobben. Hvis det skulle skje så må den som ha fraktet tv-en skrive det på leverings kontrakten. Plasma er det beste hvis du skal se film. Det er et lite stykke igjen før en lcd kan vise så levende bilder som en skikkelig plasmaskjerm. PX80 37" er en veldig bra tv, men den får litt retention så du må kjøre hvitvask fra tid til annen. Dette er spesielt viktig hvis du skal bruke den til spilling. Selv kjører jeg PS3 på den og som regel går det helt greit så lenge HUD er gjennomsiktig. En klar HUD kan sette seg og da må den fjernes. Sånn sett er det litt ekstra arbeid med en plasmaskjerm. Skjermen viser veldig gode SD bilder og det er en fornøyelse å se vanlig tv på den... Blu-Ray ser rett og slett fantastisk ut. Tv-en er skalerer både opp og ned med stor stil. Bare pass på IR... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Opplever IR eter 2 filmer selv, men ble borte etter halvtime emd tvtitting:) Spilling fungerer knall her:D spiller call of duty uten no problem:) og dybden i filmene er helt sykt bra i forhold til lcd i samme prisklasse Lenke til kommentar
fearat Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Tv-en skal bli fraktet stående. Dette vet de som driver med frakt, men det er lurt å sjekke når de kommer. Av og til er det et brødhue som gjør jobben. Hvis det skulle skje så må den som ha fraktet tv-en skrive det på leverings kontrakten. Plasma er det beste hvis du skal se film. Det er et lite stykke igjen før en lcd kan vise så levende bilder som en skikkelig plasmaskjerm. PX80 37" er en veldig bra tv, men den får litt retention så du må kjøre hvitvask fra tid til annen. Dette er spesielt viktig hvis du skal bruke den til spilling. Selv kjører jeg PS3 på den og som regel går det helt greit så lenge HUD er gjennomsiktig. En klar HUD kan sette seg og da må den fjernes. Sånn sett er det litt ekstra arbeid med en plasmaskjerm. Skjermen viser veldig gode SD bilder og det er en fornøyelse å se vanlig tv på den... Blu-Ray ser rett og slett fantastisk ut. Tv-en er skalerer både opp og ned med stor stil. Bare pass på IR... Kjempebra svar, takk skal du ha:) Takk til deg også Chriso89, har lært mye smart om denne tv-en, og generelt om plasma tv-er=) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 men ikke spill 6 timer i strekk da;) kan lønne seg med pause hver 3 time så du ikke risikerer innbrenninger;) spesielt de første 100 timene Lenke til kommentar
fearat Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 skulle bestille tven på søndag, men på mandag gikk jeg tilfeldighvis innom elprice, og de hadde tv'en til 5995kr:D Så da kjøpte jeg lett den.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2009 sikker på at det ikke var px8 du kjøpte? den modellen under Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 http://www.elprice.no/tv-dvd/flat-tv/panas...amp;shopby=23;3 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Skal si den har havnet på gibort pris... Det er ikke noe poeng å nøle da. Ekstremt mye tv for pengene. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Skal si den har havnet på gibort pris... Det er ikke noe poeng å nøle da. Ekstremt mye tv for pengene. 37T har ligget der en stund og enda billigere... https://prisguiden.no/product.php?product_id=91673 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 opptil 4000 i forskjell... Den koster vel 10 000 på Expert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå