Gå til innhold

panasonic th37px80 god?

Anbefalte innlegg

kommer svak pipelyd fra inni tven. skal det vøre slik? sån lyd som kommer fra strømadaptere. kommer ikke når det ikke er bilde. eller det er mye lavere da:P ikke veldig plagsomt men litt. kan dette være bieffekt fra den sto på høykant?

Såvidt jeg har hørt er det noen av skjermene som sliter med summing/piping. Den lyden jeg har hørt om er en feil Panasonic visste om og i de tilfellene ble det reparert når man sa fra om det. På AVforums.com er det en lang tråd om tv-en. Mye spekulasjoner i starten, før tv-en kom ut, men det er også mye nyttig info der. Anbefales. :)

Jeg har ikke tv-en selv, men får min på tirsdag! Gleder meg veldig, og håper inderlig at det ikke er summing/piping på den, da jeg er veldig sensitiv til sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bestemte meg for å ringe de på madnag og informere de og høre hva de syns og teste en uke så den får kjørt seg in. kan hende det blir bedre?:)

Skal ta det med innkjøring med en klype salt, jeg har min 3 plasma og aldri kjørt de inn men heller ikke vært idiot ved bruken den føste tiden.... Nå syntes jeg du bekymrer deg og tenker rundt dette alt for mye noe som slett ikke er nødvendig. Gi gass dette går så bra!!! og slapp av litt...

Hadde du no problemer med grønnskjær på dine plasma?

Irriterer meg GRØNN av det. når jeg spiller og i lyse soner når jeg bevege rmeg blir det grønne kanter.

skal ringe panasnoic i dag og infromere de

Lenke til kommentar
bestemte meg for å ringe de på madnag og informere de og høre hva de syns og teste en uke så den får kjørt seg in. kan hende det blir bedre?:)

Skal ta det med innkjøring med en klype salt, jeg har min 3 plasma og aldri kjørt de inn men heller ikke vært idiot ved bruken den føste tiden.... Nå syntes jeg du bekymrer deg og tenker rundt dette alt for mye noe som slett ikke er nødvendig. Gi gass dette går så bra!!! og slapp av litt...

Hadde du no problemer med grønnskjær på dine plasma?

Irriterer meg GRØNN av det. når jeg spiller og i lyse soner når jeg bevege rmeg blir det grønne kanter.

skal ringe panasnoic i dag og infromere de

Nei jeg har ikke grønnskjær det er dette som blir kalt Ghosting og jeg har sett et par YouTube filmer av fenomenet da jeg leste at enkelte PZ skjermer slet litt med dette.

Fant en!

Lenke til kommentar

Green ghosting, plasma trails, grønt slep osv... Kjært barn har mange navn.

Dette er et veldig kjent fenomen og noe som en del sliter med, andre ikke. For det meste er det ikke synlig for noen og oppstår i kjappe bevegelser, eller sort hvitt materiale. Hvis dere skal sjekke hvor sensitive dere er på så sjekk ut filmen Sin City. Hvis dere kan se den så går nok det meste ned på høykant.

Alle plasma skjermer har dette siden den grunnleggende teknologien er helt lik for alle plasma produsenter. Testene på youtube blir litt missvissende siden et videokamera oppfatter ting som øyet ikke ser. Et eksempel på dette er å sette et kamera mot en gammel crt skjerm. Da vil ofte hele bildet rulle eller flimre uvanlig mye.

Hvis du er sensitiv for flimring av eksempelvis lysstoffrør eller 75hz datamonitorer så vil du trolig slite med grønt slep på en plasma skjerm.

Til sist er det også viktig og påpeke at hvis du leter etter feil så vil du finne dem. Som regel ser vi på tv med et avslappet blikk, men i jakten på artefakter så stirrer vi. Dette er unødvendig og ikke minst belastende for øynene.

Slik som dette ser ut på youtube så går bort ganske fort og henger med kun i selve bevegelsen. Det blir også redusert med tv-ens levetid!

Lenke til kommentar

i og medjeg var sliten i går så kunne je gikke stirre. manskal teste ut tven mer. fortsetter det så klager jeg. jeg ser ikke slikt på tv men på spilling og rulletekst syns det.

Grønnskjæret syns på kantene der det går skarpt fra mørkt til lyst. og går bort med en gang ja.

men pga during og det prøver ejg ny hvis det ikke blir bedre. de sa jeg fikk ny om jeg fikk problemer med den. viktigste er å informere de raskt om dette problemet og så teste videre 1 uke til vil jeg tro

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Problemet finnes i like stor grad på LG, men det selges langt mer Panasonic så det er nok noe av grunnen til at det er så mye av det på youtube. Saken er jada-jada at dine øyne ikke kan oppfatte det og du representerer 99% av alle plasma eiere.

Criso89, det kan være du rett og slett har fått et dårlig panel så det kan være lurt å bytte det uansett.

Støyen dere hører er ikke helt unormal, men det skal ikke være for mye av den. Hvis skjermen er helt hvitt noen skunder så vil det komme en liten durelyd. Denne skal ikke høres hvis det er vanlig lyttevolum på tv-en. Pioneer 8 generasjon er faktisk en versting på akkurat dette...

Lenke til kommentar

er kanskje best å bytte for sikkerhetskyld med tanke på framtiden ja:P

men må si bildet er superklart. ikke no klarere på lcd fullhd min bror har. bildestyrken er svakere på farger og slikt da på normal og filmmodus (kanskje pga jeg bruker scart) men alt er superklart med scart. i dynamisk var det hærlig men testet det kun raskt.

sender tilbake i midten av uka hvis det ikke er bedre og på mandag skal je gsnakke med sjaføren så han ikke gjør samme feil om igjen!

Lenke til kommentar
har nå spilt lit på min mors 2 åår gamle lg plasma. den har litt gulskjær men ikke så ille som det er på min nye panasonic. får se hva som sjer etter panasonicen er innkjørt og snakket med panasonic i morgen

Du burde valgt LG i stedet tror jeg men tviler at du ville blitt 100% fornøyd uansett hva du ville valgt.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

skal jo ikke være grønnskjær da. de andre jeg kjenner som har denne tven ser ikke det. og de gamer.

bortsett fra grønnskjæret er jeg 100% fornøyd. var digg å se starwars på den i går. ser kun grønnskjæret nesten i spilling. i raske bevegelser der det er mye kontrast. blirr noe svakere i dag da men.

under starwars så jeg det kun 1 gang

Endret av chriso89
Lenke til kommentar

Du ser mindre av det på din mors plasma siden hennes tv er godt innkjørt. De første 100 - 200 timene brenner cellene ekstra kraftig og da blir slike effekter meget tydelige. Trolig hadde det ikke vært noen forskjell om du hadde valgt et annet merke.

Det er synet ditt som gjør det og ikke tv-en. Eller det vil si... Tv-en gjør det, men de fleste kan ikke se det:)

Noen er så uheldige med plasma at de ser kraftige grønne og gule blink som er så kraftige at de ikke kan se på skjermen i det hele tatt.

Det kalles for regnbuer og enkelte kan faktisk få det av lcd skjermer også. Riktignok er det svært sjelden, men mange har sikkert sett regnbue mønster på gamle videokanoner hvis dere har ristet hodet fort frem og tilbake .

Dette gjelder særlig DLP kanoner...

Tror det handler om oppdateringen øyet ditt har og ikke minst hvor sensitive de er...

Hvis du bare er litt plaget av grønnskjær nå så vil det trolig bli mer eller mindre borte etter som skjermen går seg til.

Om det blir helt borte er jeg ikke sikker, men du vil uansett venne deg til tv-en og da slutter du å lete etter feil.

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX...icture-Quality/

Det står litt om det her, nederst på siden.

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...