Gå til innhold

panasonic th37px80 god?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å kjøre et vaskeprogram 15 minutter et par ganger i uken er faktisk bra for skjermen og holder den ved like... Innbrennings programet kan man heller ta i bruk hvis det har blitt veldig synlig IR.

Hmm første gang jeg har hørt men på LG så har man dette i bildemenyen og whitewash brukes bare ved kraftig IR dette står klart i brukeveiledningen men men mulig du har rett som vanlig Bava :)

Lenke til kommentar

Man skal nok ikke overbruke whitewash siden det makser alle cellene og jeg vil tippe at overforbruk vil brenne ned skjermen langt raskere enn vanlig.

Panasonic har ikke slike program innebygget i skjermen og derfor må man laste dem ned å kjøre dem på dvd.

Lenke til kommentar

Tusen takk=) surfet litt rundt og funnet ut dette:

under oppstart skal jeg la alt være på standard ut av esken og sette på en film som går hele dagen i repeat:) da går innkjøringa raskt:D iløpet av 2 ukeer er man ferdig:D

og så kjøre rens 1 gang i uka. blir kanon dette:) tven kommer i morgen eller mandag ifølge panasonic:D

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal være så engstelig. Kjøpte selv PX80 for en stund siden, og var klar over innbrenningsfaren, men har egentlig aldri endret på mine normale TV-vaner.

Som Jada-Jada sier, man kommer langt med sunn fornuft! Slå av TVen når du skal bort, (Den bruker strøm også vettu.) og spiller du mye har både TVen og øynene dine godt av en liten pause med vanlig TV-titting en gang i blandt. Og vips, innbrenning er et ikke-tema ;)

Lenke til kommentar

En enkel ting du kan gjøre er å sette på NRK og stille tv format til zoom3 slik at det ikke er tv-logo eller undertekster.

Ikke at det er noen fare, men da får du et helt rent bilde. Animal Planet, eller en kanal hvor du ikke ser noe av undertekstene kan du også bruke. La tv-en surre å gå noen timer så får du kjørt den inn...

Det er faktisk påfallende hvordan bildet går seg til etter rundt 100 timer. Bildet og fargene faller på plass.

Når det gjelder spilling så er det greit å gjøre HUD(faste metre osv) gjennomsiktig.

Da er det liten fare for trøbbel og de fleste nye spill har dette. På spill kan du også bruke cinema mode de første 100 timene.

De første 100 timene skal du heller ikke sette kontrasten over midten, men spør du meg så trenger du ikke stille den så mye høyere. Bildet blir veldig skarpt hvis du drar den over dette.

Dette er sikkerhetsregler og en grei måte å være helt sikker på. En kompis av meg har en PX80 42" og han har spilt i timedvis på den med kontrasten nesten på topp helt fra starten og det er ikke tegn til innbrenninger på hans skjerm.

Lenke til kommentar
En enkel ting du kan gjøre er å sette på NRK og stille tv format til zoom3 slik at det ikke er tv-logo eller undertekster.

Ikke at det er noen fare, men da får du et helt rent bilde. Animal Planet, eller en kanal hvor du ikke ser noe av undertekstene kan du også bruke. La tv-en surre å gå noen timer så får du kjørt den inn...

Det er faktisk påfallende hvordan bildet går seg til etter rundt 100 timer. Bildet og fargene faller på plass.

Når det gjelder spilling så er det greit å gjøre HUD(faste metre osv) gjennomsiktig.

Da er det liten fare for trøbbel og de fleste nye spill har dette. På spill kan du også bruke cinema mode de første 100 timene.

De første 100 timene skal du heller ikke sette kontrasten over midten, men spør du meg så trenger du ikke stille den så mye høyere. Bildet blir veldig skarpt hvis du drar den over dette.

Dette er sikkerhetsregler og en grei måte å være helt sikker på. En kompis av meg har en PX80 42" og han har spilt i timedvis på den med kontrasten nesten på topp helt fra starten og det er ikke tegn til innbrenninger på hans skjerm.

Takk for gode innspill:) så man kan fjerne hud på skytespilene? :D

tven kommer i mogen kanskje hvis jeg er heldig, drit om jeg ikke får noen til å kjøre den hjem for meg pga størrelsen:/. kjipt å vente over helga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...