Christoffero89 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kjøte sony kdl32v4500. bra bilde men mye hakking. bytter den inn igjen og skal spare til Panasonic th-37px80 er denne like god som storebroren i 42". har den på jobben og den ser digg ut. men har ikke sett 37" av den. skal spille og se tv med den og jeg trenger t uten no etterslepp og plasma er det beste. er de tnoen som her erfaring med den? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har en 37" PX80 og det er ikke annen forskjell på den og 42 enn størelsen. Jeg bruker den mye til PS3 og det er en meget bra spill tv, men siden det er en plasma så er det lurt å passe litt på. Slep og hakking er det ikke mye av. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har 50" i samme serie Fin kontrast, ikke noe etterslep/hakking, har ikke hatt innbrenning foreløpig. Bare å kjøpe ^^ Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 derfor jeg mirgrerer fra sony lcd til panasonic plasma.. bra jeg kjøpte tven i butiken der jeg jobber sik jeg får byttet sonyn:P gleder meg til panasonic! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg har 50" i samme serie Fin kontrast, ikke noe etterslep/hakking, har ikke hatt innbrenning foreløpig. Bare å kjøpe ^^ Hmm den er ikke solgt i 50 her i Norge... Du tenker nok på PX8 (ikke samme skjerm) Endret 5. januar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) da blir det plasma på meg:D kommer til å savne skarpheten på lcd da:/ edit: hvor stor forskjell er den på px80 og px8ea? px80 koster 1600 mer en px8 som koster 4998 på expert Endret 5. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 da blir det plasma på meg:D kommer til å savne skarpheten på lcd da:/ edit: hvor stor forskjell er den på px80 og px8ea? px80 koster 1600 mer en px8 som koster 4998 på expert PX8 har det samme panelet som PX80 men den har elektronikken til PV70. Kontrasten er lavere og jeg tipper den er hakket svakere på skarphet, sortnivå og bevegelse. Selv har jeg ikke sett 8 annet enn i butikken, men jeg vil tro 1600 kroner et verd investeringen. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 er nok det da jeg skal spille:D men hvordan er px80 med tanke på skrapheten på spilling i forhold til lcd? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 har fyren ike peiling?: http://www.teknofil.no/wip4/review/panason.../d.epl?id=32667 KONKLUSJON: Panasonic Viera TH-42PX80 er midt i blinken for dem som trenger en ukomplisert TV med strålende bilde, og som ikke skal koble den til PC, Xbox eller Blu-ray-spiller. Best av alt er prisen. 42PX80 koster for tiden bare 7.500 kroner i de billigste nettbutikkene og er sannsynligvis den flatskjermen som gir mest for pengene. 37-tommeren TH-37PX80 koster det samme. fungerer vel knall til spilling? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) er det så ille som de sier på negative siden? hvor mye er px80 utsatt for den grønne efekten som de gamle plasmaene fikk? Hvordan er det med innbrenning på denne modellen? hvor mye skal til før det skjer? spiller kun og ser tv "Pros Excellent black level (though not as deep as the Pioneer Kuros) Revealing shadow detail delineation (but can be too bright, see Cons) Fluid motion handling with minimum blurring Displays 1080p/24 video signal without telecine judder Clean picture with minimal digital noise at baseline Good video mode deinterlacing with effective jaggies reduction Can achieve zero overscan with [Picture Overscan] "Off" Solid connectivity with 3 x HDMI inputs, SD card slot, etc. Wide viewing angle with no drop-off in contrast/ colour up to 150° (but can exhibit the odd "double image"; see Cons) Perfect screen uniformity Inexpensive price Cons Native resolution only 1024 x 768 (not true HD) Does not deinterlace film-based material properly (failed 3:2/ 2:2 cadence tests) Exhibits posterisation particularly with poor source No white balance control in user menu for greyscale calibration Inaccurate green primary colour that is deviated towards blue No gamma control in user menu to restore overall gamma near 2.22, causing shadow detail to look a touch too bright Settings cannot be saved independently per input (although can be saved separately for each picture mode) Subtle black level fluctuation when screen is black/ near-black (more obvious in test patterns than real-life material) Multilayered plasma glass causes "ghost image" of specific material (e.g. white text on a black background) to be repeated behind the original image, which is noticeable from certain off-axis angles/ distances Does not accept 1080p video signal over component/ VGA The usual plasma bugbears of glass reflection (though this is attenuated somewhat by the anti-reflection filter), phosphor trail, plasma buzz (that is related to screen brightness) and image retention/ screenburn" Det var veldig mye negativt da. er det så ille som de sier? http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Conclusion/ http://www.hdtvtest.co.uk/news/plasma-phos...-2007040133.htm ble vist mange innlegg, kan moderator slå sammen de to siste? Endret 7. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Den grønne effekten er kraftig redusert på nyere plasma skjermer, men det handler faktisk litt om hvor sensitive øyene du har. Hvis du har vært plaget av dette på tideligere plasma tv-er så er det en liten sjanse for at du ser det nå også. Statistisk er det vel rundt 10% av befolkningen som kan se slike artefakter på en plasma tv... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Se ikke det på plasma til min mor. 2 år gå Mel lg Leste nå en tråd på 8 sider fra april om 42px80. Folk klaget på hakking. Er det ille? Jeg leverte netopp inn en 32" lcd tilbake til jobben pga mye hakking gå og bestilte th37px80. Sjefen sa jeg ikke fikk byttet denne igjen om jeg ikke var fornøyd;( Er det mye til etterlsepp og hakking i forhold til sony v og w serien? Hvor mye skal til for atinnbrenning skal skje? Leste en test om tven og der sto det at vreal prosessoren oppskaketer alt til 1080 og Så nedskalerer den igjen til 768p. Vil det si det best å la xboxen stå på 1080p for at tven slipper å oppskalere? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 PX80 har ikke interpolering på samme måte som en LCD med 100hz. Hvis man skal luke bort all hakking så må man legge til frames slik at panoreringer blir helt myke. Dette gjør også at filmer blir seende ut som de er skutt på video fremfor et 35mm negativ. Panasonic har valgt å bevare filmlooken og det gjør de rett i siden film entusiaster ofte sverger til plasma fremfor LCD skjermer. PX80 bruker som de fleste plasmaskjermer ganske lang tid på å gå seg inn. De første timene kan det hakke litt, men dette går seg til når skjermen blir innkjørt. Etter ca 100 timer vil du også se stor forskjell på selve bildet. Hakkingen som oppstår etter innkjøring tilsvarer det samme som du ser på kino. 24 bilder i sekundet skaper litt hakking... Med andre ord. Hvis du blir plaget på kino så blir du sikkert plaget av PX80. Personlig er jeg ganske sensitiv på dette med hakking og særlig slep. Faktisk blir jeg lett svimmel hvis det er for mye av det. Jeg hadde en Pioneer Kuro 8 generasjon og selv om den på alle måter er en overlegen tv så hakket den faktisk en del i eksempelvis tilter og dette gjorde at jeg byttet til PX80 som er langt bedre på dette. Nå tenker jeg ikke på det og tv-en henger meget godt med i raske bevegelser som actionfilm og ikke minst sport. Tv-en gjør en meget god jobb med både oppskalering og nedskalering. Hvis du skal bruke X-Box 360 så sett den til 1080P og la tv-en gjøre jobben. Det blir langt bedre enn hvis du setter X-box til 720P. Til vanlig tv titting så er faktisk PX80 en av de beste tv-ene jeg har sett på akkurat dette. Det er litt støy de første 100 timene, men dette myker seg utrolig opp når skjermen bare får kjørt seg inn litt. Tv-en kan være litt sensitiv når det kommer til retention og særlig når du skrur på skjermen. Når den blir varm så blir det bedre. Veldig plagsomt er det ikke, men det er der... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) <Tusen takk for veldig bra svar bava:) Merker jeg blir glad når jeg ser jeg endelig har gjort en bra kjøp på 37" hva mener du med Retention? Merker du grønnskjær? Vet innrenning ikke skjer mye nå men noen tips? Siste spørsmål, panasnonicen har 100hz, hva gjør den? og hva er overscan? har du noen idealinstillinger du kunne delt med meg? edit: tven skal vel innkjøres? det vil si i starten skal jeg ikke ha på dynamisk kontrast i det hele tatt? og takk igjen:D Endret 8. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Overscan var noe som ble brukt på crt skjermer pågrunn av problemet som oppsto på sidene. Det er rett og slett at bildet er zoomet inn en del slik at mye av informasjonen er borte på høyre og venstre side. Hvis du hadde en crt med flat skjerm så husker du kanskje at panoreringer fikk en litt ekstra vidvinkeleffekt. Bildet krommet seg litt i sidene... På flatskjermer benytter man seg også av litt overscan og noen ganger må man bruke det på SD sendinger det kan komme litt støystriper på sidene hvis det er skrudd av. Selv har jeg Get dekoder og jeg trenger ikke ha det på og det gir både litt mer informasjon litt skarpere bilde. På PX80 er det anbefalt å skru det av siden bildet blir langt bedre. Retention eller IR er såkalte midlertidige innbrenninger og dette har ikke noe med permanente innbrenninger å gjøre, men det er noe alle plasma skjermer har. De eneste som mer eller mindre har løst dette problemet er Pioneer. Det som er lurt er å drive litt sundt vedlikehold av skjermen din. Selv kjører jeg en dvd med et vaskeprogram en til to ganger i uken. Dette gjør at alle plasmacellene får jobbet og det er bra vedlikehold av skjermen i alle tilfeller. NB: Jeg ser ikke grønnskjær. Ikke en gang på sorthvitt filmer:) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Noen mulighet du kan legge ut vaskeprogrammet?:=) Glemer meg som en unge til jeg får tven:D kunne du tatt bilde av dine innstilinger og lagdt de ut her? er ikke så flink til å kalibrere skjermer riktig:P Tusen takk igjen:) Endret 8. januar 2009 av chriso89 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) http://www.avforum.no/forum/tv-apparater/7...tbilde-dvd.html Mine innstillinger ligger ca rundt midten på både lys og kontrast. Skarphet har jeg stilt to hakk til venstre og farge ligger et par hakk til venstre hvis grunninnstilling er midten. Endret 8. januar 2009 av Bava Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 er det den øverste linken jeg skal bruke? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Jepp, der finner du det som trengs! Jeg bruker forøvrig cinema som utgangspunkt for alle mine innstillinger. Når det gjelder fargebalanse så har du tre innstillinger, men her bør du bare velge den du er mest komfortabel med. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 tusen takk=) hvordan er det med innkjøring? skal jeg bruke den dvden med en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå